Consiliul Județean Bihor, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Oradea (ADI ZMO), Municipiul Oradea, comuna Biharia și comuna Paleu sunt parte din acordul de asociere și vor colabora pentru implementarea proiectului „Creșterea accesibilității pe drumurile județene în Zona Metropolitană Oradea – Lotul 3” – Centura Biharia Etapa I și II. Potrivit documentului votat ieri, Consiliul Județean Bihor va implementa efectiv proiectul, de la preluarea și întocmirea documentațiilor necesare, până la finanțarea exproprierilor, depunerea aplicației de finanțare, organizarea procedurilor de achiziție, până la monitorizarea construcției. Primăria Municipiului Oradea și primăriile comunelor Biharia și Paleu vor sprijini CJ Bihor în realizarea proiectului de infrastructură. Totodată, Primăria Biharia va efectua procedurile de expropriere și va preda către CJ terenul necesar construcției.
Drumuri județene
CJ Bihor a aprobat în ședința extraordinară din 12 ianuarie un proiect de hotărâre care prevede clasificarea celor două drumuri noi din zona Biharia – Paleu ca drumuri județene. Clasificarea a fost necesară pentru ca autoritățile județene să poată depune cererea de finanțare pentru fonduri europene, pentru realizarea centurii Biharia (DJ767J) și a drumului de legătură Biharia – Paleu (DJ767K). „Cu această clasificare și cu proiectul tehnic pe care ar urma să îl primim de la Zona Metropolitană Oradea, cel mai probabil la finalul lunii februarie, ar urma să generăm apoi procedura de expropriere și să organizăm procedura de licitație pentru realizarea acestor lucrări din fonduri europene”, a declarat atunci Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor. Centura Biharia va fi finanțată cu fonduri europene, prin Programul Operațional Regional Nord-Vest 2021-2027, pe axa destinată drumurilor județene.
Două drumuri în zona Biharia
Șoseaua ocolitoare a localității Biharia va avea o lungime de aproape 6 kilometri. Drumul va ocoli localitatea prin partea de est și o parte din șosea va merge paralel cu DN 19 Oradea – Satu Mare, urmând să preia o mare parte din traficul care trece acum prin localitate. Drumul de centură este prevăzut și cu o pistă pentru bicicliști.
Șoseaua de legătura dintre centura Biharia și localitatea Paleu va avea o lungime de 3,15 kilometri. Studiul de Fezabilitate pentru acest drum a fost finalizat în luna septembrie 2021. „Traseul noului drum pornește din zona sălii de sport din localitatea Paleu, continuă de-a lungul văii Cosmo și iese în viitoarea centură a localității Biharia, printr-o girație amenajată la intersecția cu strada Viilor”, a transmis CJ Bihor, printr-un comunicat de presă. Două girații vor fi realizate la ambele capete ale noului drum, pentru a face legătura cu centura Biharia și drumul județean ce trece pe lângă Paleu. Șoseaua va avea două benzi, câte una pe sens, cu o lățime totală de 6 metri. O pistă de biciclete cu o lățime de 3 metri va fi realizată în paralel cu noul drum. Valoarea estimată a proiectului este de aproximativ 25 de milioane de lei, fără TVA, echivalentul a peste 5 milioane de euro. Potrivit CJ Bihor, costul include și contravaloarea terenurilor expropriate de pe traseul drumului de legătură.
Trimite articolul
Xtot nu inteleg, legatura asta cu Paleu cu ce ne ajuta pe navetistii. Degeaba fac centura Biharia, daca de la sensul giratoriul nou creata cu centura asta pana la intrarea in oras langa Socar nu se dubleaza sensuriile, degeaba o sa avem si legatura cu A3, navetistii tot pe acolo vor veni dinspre Marghita si majoritatea dinspre Sacuieni, cine merge spre EBP sau mai departe spre sudul orasului o sa intra pe legatura cu A3. In loc de legatura cu Paleu ca si cost ar fi echivalent largirea drumului existent
-
Sany draghe, dar greu exprimi la rumuneste!
Che totul este lung si fara opreste.
Varianta de ocolire nu se stie daca a fost proiectata ca sa ajute navetistii.
Ai vazut tu undeva anuntat asa ceva??
Este facuta sa mai imparta un pic traficul care acum este TOT canalizat exclusiv doar prin centrul localitatii Biharia.
Tu intelegi ca nu numai navetistii au importanta ptr.Primaria Biharia si Consiliul Judetean Bihor ??
Sunt la fel de importante si TIR-urile aflate in tranzit pe directia Satu Mare-Baia Mare sau Zalau.
Si cele care vin sau pleaca catre Vama Bors II de pe autostrada.
Ptr. alea se va mai face drumul de legatura pe langa Santau
Dar tot raman o gramada de camioane si autobuse care circula pe drumul national.
Si ptr.astea se va face aceea varianta ocolitoare.
Iar locuitorii din comuna Biharia si navetistii care circula cu turismele personale vor putea circula in continuare prin centrul localitatii.
Erted ?-
da, asta e gandirea voastra atat cu Bolojan, ca peste tot numai pe jumatate trebuie rezolvat problemele… degeaba faci o centura pt Biharia si asa muti traficul din sat, o sa fie traiul in Biharia, intradevar, dar accidentele – care sunt destule chiar si cu deces – sunt saptamanale sau chiar zilnice fix intre Biharia si Remarkt, fix zona aceea. Unde daca am face o legatura normala, ca pe Aradului pana la aeroport cu 2×2 benzi separata prin betoane “New Jersey” am rezolva majoritatea problemelor.
ERTED??dar nu, noi facem ceva, vedem ca nu sa rezolvat mare lucru, iar facem ceva, nu conteaza ca reproiectare, munca de mai multe ori costa mai multi bani, timp, in care mori oameni nevinovati. conteaza numai sa dam cat mai multe lucrari pentru firmele de casa ca sa dea bani inapoi la partid.
Erted???
-