Consiliul Județean Bihor a aprobat în ședința extraordinară de joi, 13 aprilie, proiectul de hotărâre privind parteneriatul dintre Consiliul Județean Bihor, Consiliul Județean Arad, Primăria Municipiului Oradea, Primăria Municipiului Arad și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
[eadvert]
Astfel, Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic vor fi finanțate cu fonduri europene din perioada de programare 2014 – 2020, în timp ce execuția lucrărilor va fi decontată din Programul Operațional Sectorial „Transport” 2021 – 2027.
„Cel mai probabil până la finalul acestei luni vom avea contractul de finanțare pe fonduri europene pentru partea de Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic la Drumul Expres Arad – Oradea. Este un proiect în valoare de aproximativ 11 milioane de euro pe care urmează să îl finanțăm din Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Traseul Drumului Expres Arad – Oradea va avea o lungime 120,1 km, cu profil de patru benzi de circulație. Proiectul mai prevede drumul de legătură cu orașul Salonta (județul Bihor), de 5 km, drumul de legătură cu Arad, de 3 km, și drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), de 9,85 km. Astfel, lungimea totală a drumului va fi de 138 km.
Studiul de Fezabilitate a fost aprobat în luna decembrie 2022, proiectul fiind în prezent în etapa de proiectare. Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad. Valoarea totală estimată a proiectului, conform Studiului de Fezabilitate, este de aproximativ 10,7 miliarde lei, inclusiv TVA.
Sumele achitate până acum de cele patru autorități (CJ Bihor, CJ Arad, Primăria Oradea și Primăria Arad) vor fi recuperate din fonduri europene.
Președintele Consiliului Județean Bihor a mai declarat: „Ne propunem ca până la sfârșitul acestei luni să depunem documentația pentru mediu, iar până la finalul lunii iunie să avem și proiectul tehnic, ca să putem demara procedura de licitație pentru execuția lucrărilor.”
Trimite articolul
XPrețul este unul enorm de mare, cam 16 milioane euro/km, umflat cu 300%, in Ungaria un km de autostradă costa 5 milioane euro/km, in Croația 3 milioane euro/km tari mai dezvoltate decât Romania, cine a stabilit acest preț la umflat de 3 ori.
-
…și alea-s autostrăzi, nu drumuri expres!
-
cum ai ajuns la pretul de 16m?
-
Simplu au stat toti la masa partidele din ro PNL PSD UDMR etc si alte parti mafioate care au stare de legalitate si au stabilit ca la asemenea pret ar acoperii toate costurile lor 🙂 in zona nu sunt nici munti nici rauri de mari dimensiuni deci nu isi are nici o justificare doar daca nu au sa faca tot drumul asta expres stil viaduct sa nu deranjeze popandaii care sunt ocrotiti de lege 🙂
-