Primăria anunţă că a primit de la arhitectul Ernest Pafla – firma XXX, proiectul tehnic al parcării subterane care se va construi în subteran, perimetral, pe trei laturi ale Catedralei Ortodoxe.
Parcarea va avea un singur nivel şi o capacitate de 277 locuri – 268 locuri pentru autoturisme, 6 locuri pentru persoane cu dizabilități, 6 pentru mașini electrice, respectiv 9 locuri pentru motociclete.
„Parcajul va dispune de afișaj electronic și va fi accesibil în exploatare numai pentru autoturisme de clasă mică, medie şi mare, până la lungimea de 5 m, exclusiv pentru cele cu motoare pe benzină, diesel şi hibrid electrice sau electrice, cu strictă interdicţie pentru GPL. Sunt prevăzute 3 stații de reîncărcare electrice care deservesc 6 autoturisme, automate de taxare şi o cabină de tip ghișeu. Parcarea va avea 4 lifturi pentru persoane, toalete publice și dotări specifice de prevenire și stingere a incendiilor. Suprafața construită a parcării este de peste 6.300 mp”, transmite Primăria, prin comunicat de presă.
Deasupra, pietonal
Proiectul prevede că platformele din jurul Catedralei, deasupra parcajului, spaţii pietonale dalate, cu verdeaţă, mobilier urban, zonă de bike sharing și o porțiune din traseul pistei de biciclete orășenești.
Dalajul urban se va extinde deasupra carosabilului până la linia de tramvai din dreptul Casei de Cultură a Sindicatelor. Accesul la parcaj și ieșirea se vor asigura prin două fluxuri de intrare, dinspre Calea Clujului și strada Griviței, prin șanțul Cetății.
Bilet OTL în preţul parcării
Parcarea a fost prinsă, iniţial, pe finanţarea europeană pentru tunelurile rutiere subterane din Centrul Civic, ca parcare model park and ride, dar finanţatorul a refuzat-o. Edilii nu au explicat motivul acestui refuz dar, chiar şi pentru un amator este bătătoare la ochi amplasarea unei parcări de tip park and ride în centrul oraşului.
„Am gândit ca această parcare să se realizeze în apropiere de Calea Clujului și de zona Cetății Oradea, deoarece cel mai important flux de circulație este dinspre Cluj-Napoca, peste 20.000 de maşini pe zi, și se află totodată în vecinătatea celui mai apropiat traseu al liniei de tramvai, care pleacă de acolo în trei direcții din oraș. Va fi destinată celor care locuiesc în zona metropolitană și turiștilor, care vor putea să-și lase mașina și să folosească de aici transportul în comun. De asemenea, locuitorii din zonă și cei care vin la Catedrala Ortodoxă vor putea s-o utilizeze.
Ea va fi operată în colaborare cu operatorul OTL, tariful de parcare va fi mai mic decât în alte zone iar cei care vor parca aici vor putea călători gratuit pe mijloacele de transport în comun în ziua respectivă, pe baza tichetului de parcare”, a transmis primarul Ilie Bolojan.
În Consiliul local
„Conceptul de parcare Park and Ride este des întâlnit în marile orașe europene, asemenea parcări fiind amplasate în vecinătatea mijloacelor de transport în comun, încurajându-se astfel folosirea transportului public și mersul cu bicicleta, scopul fiind acela de a evita congestionarea traficului”, mai explică municipalitatea.
Indicatorii tehnico-economici ai investiţiei – valoarea de peste 32 milioane lei fără TVA şi durata estimată de 18 luni, vor fi supuși spre aprobare în ședința ordinară a Consiliului Local de joi, 19 decembrie. După această etapă se va demara procedura de licitație pentru execuţie.
Trimite articolul
X270 de locuri de parcare e foarte putin pentru un P+R. Macar dublu ar trebui.
Si daca tot vreti ca turistii sa foloseasca apoi transportul in comun, faceti-l simplu de inteles: fara linii rosu/negru/barat. Si sa fie afisata doar destinatia autobuzului/tramvaiului in fata nu si de unde vine, ca apoi nu mai stie lumea in ce directie merge.
-
care turisti , nu te-ai prins ca parcarea va deservi noua catedrala ortodoxa ?
Păcat că un astfel de proiect nu există și sub viitoarea piata Cetate. Și acolo s ar putea face câteva zeci de locuri de parcare subterană. Oricum, ideea aici e buna!
Sper ca cei care lucram in zona sa mai avem unde sa ne parcam masinile!Platim 250 lei parcarea la 3 luni pentru a putea parca acasa, la servici si in orice zona a orasului asa ca avem si pretentii!
hai ca arata misto … dar
Cate locuri de parcare sunt acuma? Schita din articol e tot pe aceleasi locuri ce exista acuma aproximativ. Daca nu sunt cu mult mai multe, chiar se merita sa se faca santier in zona respectiva? Ma astept de la cei ce conduc orasul asta cand fac o lucrare de genu, macar sa dubleze nr locurile de parcare aferente acelui loc.
In zona se mai preconiza ceva constuctii masive cu soseaua, tramvai samd. Sper ca aceste lucrari daca cumva se fac vor fi in aceasi perioada si nu vom avea o parcare goala pt ca 2-3 ani se vor face lucrari
Normal era să o gândești in afara orașului si sa faci linii de autobuz de acolo. Sper sa nu aiba si catedrala soarta sinagogii, sa cada. Si asa nu va mai fi vizibilă, din canale.