Primarul Ilie Bolojan previzionează un haos pe străzile Oradiei, îndeosebi de la toamnă. Aceasta după ce subprefectul Bitea a atacat în instanţă regulamentul de parcări şi parcările galbene, suspendând temporar posibilitatea plăţii parcărilor. „O dată ce această acţiune a fost deschisă, nu mai putem percepe taxe şi nu mai putem aplica sancţiuni pentru aceste neregularităţi. (…) În momentul în care începe şcoala în zona centrală va fi trafic intens şi dacă toţi vor putea parca gratis, vom avea serioase probleme de circulaţie”, crede edilul-şef al Oradiei.
Chiar oamenii Serviciului Parcări din cadrul AIO rămân acum fără obiectul muncii, Poliţia Rutieră şi Poliţia Locală au competenţa de a-i sancţiona pe şoferii care încalcă normele legale, precum Codul Rutier. Astfel, parcările gratuite nu înseamnă un vid legislativ. Şeful Poliţiei Bihor, chestorul Liviu Popa, pare să fie în asentimentul primarului Ilie Bolojan. Admite că oamenii săi de la SPR au în continuare atribuţii, dar se plânge de resursele limitate. „Nu ştiu dacă pot să mă exprim în această speţă, dar că vor exista blocaje, de asta sunt convins. Avem resurse limitate. Pe de altă parte, eu nu am competenţă asupra celor care parchează pe spaţiul verde, ci doar acolo unde e parcarea interzisă. De asemenea, Poliţia Locală este cea competentă pe partea de contravenţie statică, când autovehiculul respectiv nu e în mers”, declară Popa. Chestorul de poliţie continuă: „Vrem o ţară ca afară, dar regulile să fie cum vrem noi, fiecare cu regulile lui. Cred că până acum lucrurile au mers bine, a fost o aşezare a lucrurilor, cu reguli mai precise pe parcări. Dar nu vreau să comentez mai mult ce se întâmplă”.
Nu se putea abţine!
În schimb, subprefectul Cristian Bitea – cel care a atacat regulamentul municipal privind parcările- susţine că, de fapt, parcările nu vor rămâne gratuite în Oradea. „Primăria să îşi organizeze serviciile după articolele rămase în regulament”, transmite omul Guvernului în Bihor. Bitea subliniază cum Hotărârea de Consiliu Local atacată, privind regulamentul parcărilor, datează din 2006, „dar modificată şi completată substanţial de cinci ori, din 2009 încoace”. „Dispoziţiile primarului sunt tot din 2009 încoace, iar ultima dispoziţie emisă pe 23 mai. Tot după aceste modificări succesive au început şi procese individuale pe care presa le-a relatat. În urma acestor procese s-a creat un curent nefavorabil şi în Primărie şi se ştia despre această problemă, dar au preferat să nu se aplece cu toată rigurozitatea asupra regulamentului, iar Instituţia Prefectului nu a făcut altceva decât să-şi exercite o competenţă legală la care era obligată şi nu se putea abţine”, ţine să se exprime subprefectul.
JB l-a întrebat pe Cristian Bitea de ce nu a atacat mai din timp regulamentul de parcări al Primăriei şi dispoziţiile primarului pentru înfiinţarea parcările galbene. Iată cum s-a justificat Bitea pentru întârziere, în contextul în care acţiunile sale în Justiţie au survenit momentului în care Primăria i-a ridicat şi lui maşina cu care circulă în interes de serviciu, la o zi după euro-alegeri. Bitea: „O hotărâre nu se atacă de pe o zi pe alta. Au fost analize, tot felul de simulări în interpretări, în analiză, în dezvoltări de ipoteze şi solicitări de documente de la Primărie, până am ajuns la concluzia că este nelegală”.
Mang, „orbit” de galben
Ieri, şi preşedintele PSD Bihor, Ioan Mang, a abordat subiectul, transmiţându-şi oarecum surprinderea pentru faptul că Primăria nu a reacţionat la argumentele Prefecturii. Astfel, Mang înclină să creadă că atât procedura de încasare a banilor de la şoferi, cât şi instituirea parcărilor galbene ar fi, într-adevăr, „nelegale”. Mang a remarcat cum, după euro-alegeri „unii s-au grăbit să vopsească până şi asfaltul în galben”. Şeful PSD Bihor s-a referit la zebra-movilă, vopsită în galben, înfiinţată de Primărie chiar în faţa sediului PSD din Parcul 1 Decembrie, pentru a reduce viteza de deplasare a maşinilor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!