Începând de joi seara, muncitorii de la OTL, cu care Municipalitatea are un contract pentru acest gen de lucrari, au băgat pichamerele-n pereţii construcţiilor temporare. Acesta este ultimul pas al unui demers ce durează din luna aprilie, spune Carmen Cherteş, purtătoarea de cuvânt a Primariei. „Notificările s-au trimis din aprilie dar discuţiile s-au lungit pentru că foştii proprietari au făcut memorii şi petiţii la care a trebuit să se răspundă”, spune purtătoarea de cuvânt.
Conform acesteia, trei dintre garajele luate la ochi de Direcţia Tehnică din Primărie au fost dărâmate chiar de proprietarii lor pentru celelalte s-a intervenit cu OTL-ul. „Procedura este că OTL-ul ne facturează nouă lucrarea iar noi o facturăm mai departe celor care trebuiau să şi le defiinţeze singuri”, explică Cherteş. Conform acesteia, trei dintre garajele luate la ochi de Direcţia Tehnică din Primărie au fost dărâmate chiar de proprietarii lor pentru celelalte s-a intervenit cu OTL-ul. „Procedura este că OTL-ul ne facturează nouă lucrarea iar noi o facturăm mai departe celor care trebuiau să şi le defiinţeze singuri”, explică Cherteş. Pentru demolarea unui garaj de beton OTL facturează 284 lei fără TVA iar pentru unul de tablă 198 lei fără TVA.
Ilegale dar pe bani
Garajele a căror demolare a început de joi şi continua de zor şi vineri dimineaţa nu erau într-o stare de ilegalitate. Niciunul nu avea autorizaţie de construcţie dar proprietarii lor au acceptat să achite la bugetul local taxa pentru ocuparea domeniului public, o mai veche găselniţă a administraţiei locale pentu a evita scandalul demolărilor de garaje şi a încasa ceva de pe urma ocupării terenului. Aceasta a fost stabilită la 30 lei pe an pe mp ocupat. „Un garaj ocupă în medie între 18 şi 20 de mp”, spune Carmen Cherteş.
Citiți principiile noastre de moderare aici!