Aleșii locali au votat joi planul urbanistic de detaliu pentru realizarea unei parcări etajate, într-o curte interioară cuprinsă între străzile Iosif Vulcan și Aurel Lazăr. Obiectivul ar avea ieșire exclusiv spre Iosif Vulcan și ar urma să deservească riveranii și cei care vin cu treburi în centru, după ce locurile de parcare de pe str. Libertății, Piața Ferdinand, str. Aurel Lazăr și de pe Iosif Vulcan vor fi desființate. Propunerea nu a fost primită cu brațele deschise de către vecinii imediați ai viitoarei parcări, aceștia acuzând municipalitatea că le umbrește locuințele și le aduce zgomot și noxe la geamuri.
Planul urbanistic aflat pe masa aleșilor locali propune o clădire cu demisol, parter și trei etaje, care să adăpostească 145 locuri de parcare. Proiectul precizează că noua clădire se va situa la o distanță de 1,30 m față de clădirea vecină, pe partea sudică, 2mpe sud-est și peste 4 m pe mejdiile nord-estică respectiv nord-vestică.
„Accesul auto și pietonal în incintă se va realiza din strada Iosif Vulcan. Întrucât lățimea porții de acces existente nu permite desfășurarea circulației pe două sensuri în și din incintă parcării, se propune desființarea unui tronson din imobilul de pe Iosif Vulcan nr 10-12 și modificarea fațadei stradale astfel încât să fie asigurată simetria arhitecturală”, se arată în raportul de specialitate al proiectului.
Ideea unei parcări în acest amplasament a fost vehiculată de municipalitate la lansarea proiectului de pietonalizare a străzii Aurel Lazăr. Inițial, propunerea era ca parcarea să fie accesibilă din ambele străzi, dar ideea de a face drum în curtea Casei Memoriale Aurel Lazăr nu a trecut de comisia locală de cultură.
Reclamații și clarificări
Pe durata consultării publice a celor afectați – din 5 în 19 august 2019, la Primărie s-au înregistrat opt cereri de lămuriri și reclamații.
Între acestea, e și cea a unor proprietari de locuințe în imobilul de pe Libertății 30, care atrag atenția Primăriei că imobilul lor, clasat ca monument, este vechi de 140 de ani și nu are subsol sau demicol, ca atare ei sunt îngrijorați de ceea ce ar însemna săpăturile pentru un demisol, la o distanță mai mică de 2 m de clădirea lor.
Proprietarul clădirii afectate parțial, din strada Iosif Vulcan, Transilvania General Import Export, a cerut și a obținut ca imobilul să fie expropriat în totalitate.
Altor solicitanți li s-a transmis că „se menține accesul rutier din prin spate, pentru riverani” și că accesul pentru intervenții de urgență este asigurat prin distanțele păstrate între clădirea nouă și cele existente.
Celor care au reclamat noxele pe care o clădire ejatată le aduce la geamurile riveranilor, Primăria le-a transmis că „clădirea este închisă pe cele trei laturi în zonele unde nu se satisface cerința dinstanțe” și că „în zonele unde nu s-a putut respecta distanța de siguranță dintre clădiri s-au realizat ziduri antifoc rezistente la 180 grade, conform normativului”.
Trimite articolul
XDeci s-a desfintat 230 de locuri si se va crea 145 de locuri de parcare… aha, ii logic…
-
si apoi ne laudam ca am facut 145 de locuri noi de parcare
-
binteinteles 😉 Orasul faptelor bune sau nu?
Au desfintat parcariile unde au parcat pana acuma angajatii firmelor fratii Micula si acuma cer din motiv ca parcarea e la 2 metri de la cladire expropriere, pun pariu ca pe ei nu cu sume minime o sa exproprieze primaria, cand cu ei n-are nicio legatura negativa, maxim ca nu bate soarele pe fereastra, cum au expropiat zeci de case al oameniilor de rand cu sume minime numai ca a fost in calea Bolojanului si a proiectelor sale…
-
Primarul acesta si acoliti lui au inebunit au dat in mania parcarilor supra etajate desfiinteza 230 si fac 145,sa faci parcare in zona propusa mi se pare o nebunie cand in zona mai ai 3 din care una in folosinta si doua pe final
Se pare ca este afacerea cea mai prospera pt primarie si nu mai tin cont ca fac niste tampenii mari aglomeratia in zonele cu asemenea parcari e aceasi fara dubii pt ca oameni is comozi si mai bine risca o amenda de 70 de lei decat sal plateasca 5 ,10 lei pt parcare ,apoi vor in usa magazinului ori a terasei sa parcheze pot fi 10 parcari in jurul lui comportament care tine de alte aspecte si care nu se va putea schimba numai in timp si acestia sunt acei oameni cu bani in buzunar si cu bolizi care parcheaza unde vor ei ca isi permit si trebuie sa fie vazuti cand coboara din X ori din ML ori alt bolid.
-
stai linistit, ca nu pentru tine face parcariile astea supraterane… in primul rand sa aiba firma de lucru ca stim al cui e firma respectiva care face parcariile astea si daca firma nu face in 4 ani parcarea ca nu e rentabil pentru el, venim cu ceva motiv ca sa crestem pretul cu 50% si tot firma resprectiva face mai departe, cel care prima data a zis ca nu aiba specialisti pentru a face, dar dupa ce a mai primit bani a reusit sa le faca, e interesant…
In al doilea rand parcarea langa Crisul se face pe gratis pentru proprietarul Crisului pe gratis din bani publici, unde proprietarul iarasi stie toata lumea cine e…
Tot aici, interesant ca in zona e sediul TGIE (cum scrie si in articol), cine vrea expropriere, si poti sa pui pariu ca nu cu sume minime o sa exproprieze pe ei primaria, cum face cu oamenii de rand
-
Stimabilul putea sa expropieze parcarea firmei TGI intrare str. patriotilor pt. o parcare supraetajata nu sa distruga terenul sportiv Vointa.
-
acolo incet incet fratii Micula vrea sa cumpere toate imobilele la sub pretul pietei (face presiuni cu orice pret) si vrea sa le faca acolo niste hoteluri + apartamente de lux, ca ii situat in centrul orasului… fix primaria o sa fie calea lui asa crez? au dat niste bani si terenul Vointa, gradina / curtea niste oamenilor civile e mai atractiva de a face niste parcari, ca pe ei e mai simplu de expropriat, n-au atata cunostinte, nu merg la judecata cum merg cu orice prostie fratii Micula…
-
In zona respectiva au aparut 2 investitorii care platesc in cash,fratii au pierdut anumite imobile amplasate strategic in zona.
-
-
-
Chiar nu poate nimeni sa l i a la intrebari pe acest primar si consilieri lui parca ar fi mosia lor acest oras
Doar niște tembeli pot “pune” un sens giratoriu pe o porțiune de drum care nu se intersectează decât cu “mersul pe jos” !?!
Transportând pietonal putem să ne creștem veniturile fără a mai folosi maşinile. Mai mulţi bani, mai multã investiţie pentru viitor.
Prezentul poate fi modelat pentru viitor.
Încă o afacere marca “Micula” !?! Au dat 80.000 Euro pe o clădire ce stătea să cadă, dar care are o suprafață de peste 1.500 mp la sol … și vor încasa de la “binevoitorul” Bolojan, care a aprobat imediat propunerea “germenilor” de a fi expropriați “la cerere”, peste 450.000 Euro cât s-a “expertizat” clădirea cu terenul aferent !?!
Ce ar fi sa evacuam Oradeni de tot si sa construim numai strazi si parcari? Avantajul e ca am scapat si de Covid-19…..