Din cauza vecinătății cu momentul sub care nu s-a putut fora pentru fixarea zidului mulat, lucrarea presupune o soluție temporară de sprijinire a construcției pe perioada săpăturilor. Asta până când parcarea propriu-zisă va fi gata și va servi ca sprijin pentru zidul exterior.
„Stadiul fizic al lucrării, în acest moment, este de 80% finalizat. Săptămâna trecută au început lucrările la ultimul tronson a parcării, unde peretele mulat trebuie sprijinit pentru a proteja sinagoga. Sunt niște structuri metalice pe care le montează acolo ca structură de susținere. Dacă vremea ar permite și s-ar lucra în ritmul prezent până în decembrie inclusiv, parcarea ar putea fi terminată mai repede. Un termen realist de finalizare ar fi în primavara anului viitor”, spune viceprimarul Florin Birta.
După vreo doi ani în care a bătut vântul pe acest șantier, cât au durat negocierile între beneficiari Primăria și RCS RDS, urmate de schimbarea soluției tehnice, acum, pe șantier este cea mai mai mare aglomerație de muncitori.
Pe primele tronsoane, dinspre statuia lui Mihai Eminescu spre Sinagoga, parcarea subterană are montat iluminatul la nivelul -2 și instalațiile de intervenție în caz de incendiu, muncitorii mai lucrau la confecțiile metalice ale zidurilor de protecție din jurul intrărilor în parcare.
Pe porțiunea de lângă sinagogă, sub structura de sprijin s-a realizat săpătura și a început turnarea radierului. Pe măsură ce se face excavarea pământului, se toarnă și betoanele aferente parcării, spune dirigintele de șantier, Ștefan Roșca.
Din 2015
Pacarea este dispusă pe trei nivele și va avea 460 de locuri. Lucrarea a început în 2015, cu termen de finalizare de 18 luni, și a fost încredințată, prin licitație, către asocierea Construcţii Bihor SA – Terratest Geotehnic SA.
Conform edililor, acum se lucrează la proiectul de amenajare a piațetei de deasupra parcării, lucrare contractată cu firma arhitectului Daniel Tivadar, cel care a lucrat la Piața Rogerius sau la Dealul Ciuperca.
Trimite articolul
XDomnul tivadar va face o munca extraordinara,ca de exemplu la CIUPERCA!!
Urmeaza serialul Betonatorul sa nu cumva sa-l confunadti cu Terminatorul ..el macar nu fost penticostal si tarantoc …
Ce bine ca e gata! Asteptam prima ploaie mai serioasa, ca sa ne parcam submarinele acolo!
Are apã termalã?
Unde este pista de biciclete?
In 20 21. 22, 23, 24, in oraș nu vor mai intra mașini, vor intra numai biciclete.
Tramvaiul nu va mai avea forţã pentru cã în marile parking-uri metropolitane, maşinile vor suge tot curentul.
Șina părăsită de tramvai va fi pista de biciclete mult visată în prezent dar nerealizată.
Unsoarea pentru biciclete va fi untul (nu polueazã).
Vor fi atât de multe biciclete încât 1 leu parcarea va depăși încasările actuale cu amenzi de parcare all inclusive.
Cine nu poate urca pe bicicletã, va avea trotineta, desigur.
Când se va ajunge la realitatea că bateriile polueazã și ele, vor rămâne numai bicicletele, trotinetele etc.
Economia de bani fără carburant şi baterii va fi minunatã.
si mai realist, candva in vara la anul :(. administratie de rahat …
E santier sau teren de joaca?nici o casca de protectie la muncitori
– daca era o firma serioasa, era gata parcarea demult, dar ei au obtinut o majorare de pret f. mare nejustificata si intarziere de termen de 3 ani.
O intrebare destul de interesanta pentru constructorul/proiectantul parcarii: In cazul unei ploi torentiale, la intrare/ iesire pe rampa, nu ar fi trebuit sa fie amplasate niste scurgeri sa culeaga apa? (intreb deoarece daca ploua torential si nu exista scurgeri, e posibil sa inunde parcarea| in poze nu se vad scurgerile)