Firma se angaja să le şi instaleze. Sigur, prin intermediului unei firme de execuţii chemată tocmai din Braşov… De asemenea, OTL se făcea şi cu 14 ghişee noi-nouţe. La schimb, furnizorul putea să gestioneze cum consideră de cuviinţă reclama de pe aceste refugii amplasate pe staţiul public, fără ingerinţa municipalităţii.
Confruntaţi cu belşugul acestor refugii din metal şi plexiglass, cei de la regia locală de transport s-au gândit probabil că pot să le amplaseze oricum şi oriunde. Astfel, fără să stea prea mult pe gânduri, le-au cerut celor cu care au contract – firma Communication Media – să instaleze un refugiu la câţiva paşi de statuia lui Mihai Viteazu. Desigur, au pierdut din vedere faptul că astfel vor bloca accesul spre scuar. Însă şi mai halucinantă este ideea amplasării unui astfel de refugiu într-un loc acoperit, precum este staţia de tramvai din capătul Bulevardului Dacia.
Prin intermediul firmei Communication Media, OTL a amplasat prost astă-primăvară refugiul pentru staţia de autobuz din spatele statuii Mihai Viteazu. S-a obturat astfel circulaţia pe alee şi accesul spre scuarul dominat de statuia primului întregitor al ţărilor române. Primăria le-a cerut însă celor de la OTL să mute refugiul în alveola din faţa trotuarului, mai ales că s-a ovservat că autobuzele nu intrau oricum în alveolă… Aspectul a fost reliefat de Jurnal Bihorean în ediţia de miercuri, 12 august.
Explicaţii neconvingătoare
Cei de la regia locală de transport ne-au trimis o adresă în ziua apariţie articolului, scoţând în evindenţă faptul că muncitorii fotografiaţi în timp ce săpau noi gropi pentru a muta refugiul nu erau anagajaţi OTL. Directorul tehnic Mircea Viorel Pop şi purtătorul de cuvânt al OTL, Krisztian Bogdan încercau să ne convingă că pentru simplu fapt că OTL, a încheiat un contract de prestări servicii cu firma Communication Media, regia nu are nici o responsabilitate faţă de publicul călător şi, în general, faţă de chestiunile edilitare.
Spicuim din comunicatul OTL: “Conform contractului de lucrări de adăposturi pentru călători în staţii şi serviciile de exploatare, întreţinere şi publicitate cu Nr. 38 din 30.03.2008, încheiat între OTL-RA, calitate de achizitor şi SC Communication Media SRL, în calitate de prestator, având ca obiect <<construirea de amenajări pentru călători în staţiile de tramvai şi autobuz, dotate cu panotaj publicitar şi exploatare a acestora de către prestator pe maxim 6 ani>>, în sarcina acestuia stă asumarea întregii responsabilităţi pentru proiectarea şi obţinerea tuturor avizelor.
Muncitorii în cauză sunt angajaţi ai firmei Aero-Compozite SRL, cu sediul în Braşov, firmă contractată de Communication Media SRL, aceasta având atribuţii de execuţie în totalitate a lucrărilor”.
Prin această luare de poziţie, şefii OTL-RA, entitate aflată sub tutela Consiliului Local, îşi declină astfel orice responsabilitate în privinţa felului în care o firmă cu care are contract de prestări servicii execută lucrări ce afectează în mod în mod direct orădeanul. E însă obligaţia OTL să recepţioneze lucrările, în calitate de beneficiar, conform legii. “Da, e obligaţia OTL ca să recepţioneze lucrările”, recunoaşte purtătorul de cuvânt Bogdan. Aşadar, “asumare întregii responsabilităţi! de către Communication Media, aspect pe care l-au pretins cei de la OTL în comunicatul trimis redacţiei noastre, nu poate fi în niciun caz viabil, fiind doar poveşti de adormit copii…
Chestionat de Jurnal bihorean pe această problemă, primarul Ilie Bolojan s-a arătat la rândul său nemulţumit de felul în care au fost montate refugiile în mai multe staţii. Edilul şef a observat că şuruburile cu care au fost fixate mai multe refugii nu au fost tăiate sau acoperite, filetele acestora fiind lăsate puri şi simplu, să “răsară” până la câţiva centimetri deasupra solului.
Ca-n filmele cu proşti
Iată însă că refugiul din spatele Viteazului nu e singurul care atrage atenţia. Recent, la iniţiativa OTL a mai apărut un refugiu pentru călători, pe Şoseaua Borşului, exact sub…pasajul suprateran rutier, aflat acum în plină modernizare.
Conform logicii celor de la regia de transport, călătorii au nevoie de un adăpost cu acoperiş ca sa nu fie plouaţi sub tonele de grinzi de beton, acoperite cu asfalt, de deasupra! Orice explicaţie ar încerca pentru rostul acestui refugiu, OTL s-ar acoperi de penibil. Nu se poate invoca protecţia călătorilor de ploaie, nici de vânt, deoarece oricum aceste refugii nu sunt în niciun caz ermetice, iar grinzile de deasupra sunt destul de late. De asemenea, maşinile care trec pe lângă staţia de tramvai circulă cu viteză mică, fiind obligate să o ia imediat la dreapta, pentru a urca pe Centură. Mai mult, nu se poate spune că un asemenea refugiu ar ţine de cald călătorilor…
Potrivit primarului Ilie Bolojan, refugiul de sub pasaj va fi dezinstalat, urmând a fi relocat pentru staţia de autobuz, de deasupra, din zona pasajului suprateran.
Călin Corpaş
Citiți principiile noastre de moderare aici!