În cadrul conferinței au fost prezenți directorul general al Oradea Transport Local (OTL), Adrian Revnic, directorul economic, Romeo Nica și directorul tehnic, Nicoruț Marius.
Reprezentanții OTL au precizat că de curând a fost finalizat proiectul tehnic pentru construirea unei noi autobaze în Parcul Industrial II. Aici vor fi efectuate lucrările de reparații și întreținere a vehiculelor, va fi amenajată o stație de încărcare a autobuzelor electrice. Va fi construită o hală de reparații, un sediu administrativ, o spălătorie auto, o stație ITP, o stație de carburanți și panouri fotovoltaice. Valoarea proiectului este de 18 milioane de euro, finanțată din fonduri europene.
Realizări în 2024
Au fost derulate mai multe lucrări majore de infrastructură în Oradea, din cauza cărora mai multe trasee ale mijloacelor de transport în comun au fost modificate sau chiar suspendate temporar. Printre aceste proiecte se numără și cele șapte pasaje din Centrul Civic, lucrările de reabilitare a Bulevardului Decebal și a Căii Aradului, precum și alte investiții realizate de administrația locală.
„În ceea ce privește transportul public, în anul 2024, autobuzele urbane ale OTL au parcurs 3.123.066 de kilometri, cele mai utilizate rute fiind liniile 14, 12, 16 și 17, care conectează principalele zone economice și comerciale ale orașului. Pe rutele metropolitane, autobuzele au totalizat aproape 1 milion de kilometri parcurși.
Tramvaiele au efectuat aproximativ 2 milioane de kilometri, cele mai solicitate linii fiind 4, 2, 5 și 6. După perioada pandemiei, care a influențat semnificativ utilizarea transportului public din cauza restricțiilor impuse, s-a înregistrat o creștere constantă a numărului de călători și a kilometrilor parcurși de mijloacele de transport în comun”, a explicat directorul general al OTL, Adrian Revnic.
Investiții realizate în 2024
În anul 2024, OTL a derulat o serie de investiții. cu scopul de a îmbunătăți infrastructura de transport public și să crească eficiența serviciilor oferite. Printre aceste investiții se numără:
- Achiziția de noi autobuze și tramvaie pentru modernizarea parcului auto
- Reabilitarea liniei de tramvai și modernizarea infrastructurii feroviare
- Înlocuirea firului de contact între Biserica Emanuel și Podul Decebal, precum și pe Calea Aradului
- Înlocuirea tuturor stâlpilor de susținere de pe axa Decebal – Biserica Emanuel – Casa Piraților
- Înverzirea zonei din apropierea Bisericii Emanuel
- Reabilitarea trecerilor la nivel cu linia de tramvai prin montarea de dale elastice
- Implementarea de echipamente transponder pentru schimbarea automată a macazelor direct din tramvai
Proiecte derulate în 2025
În 2025 va fi amenajat primul adăpost verde în stația de tramvai din Rogerius. Totodată, vor fi montate noi chioșcuri de bilete, cu design modern, în stațiile de tramvai reabilitate în ultimii ani.
„Un proiect major vizează extinderea flotei de transport ecologic. În luna septembrie, la Oradea va ajunge primul dintre cele 30 de autobuze electrice marca BYD, achiziționate printr-un proiect cu finanțare europeană. Acestea vor beneficia de stații de încărcare lentă și de două stații de încărcare rapidă.
Tot în anul 2025, începând din luna mai, va avea loc livrarea a nouă garnituri de tramvaie ASTRA Imperio, fiecare având o lungime de 27 de metri și tracțiune cu motor asincron. Aceste tramvaie sunt, de asemenea, achiziționate prin fonduri europene și vor contribui la modernizarea transportului public în municipiu.
Unul dintre cele mai importante proiecte aflate în faza finală de pregătire este Tram-Train-ul, un sistem de transport hibrid care va permite integrarea transportului feroviar cu cel urban. Acest proiect, unic în România, va aduce beneficii semnificative pentru locuitorii orașului Oradea și ai zonei metropolitane, facilitând transportul între localitățile din jur și municipiu”, au mai precizat reprezentanții OTL în cadrul conferinței.
Bilanț economic
În 2024, a crescut numărul de bilete vândute prin diverse canale.
„Numărul biletelor vândute prin SMS a înregistrat o creștere de 3,67%, ceea ce a generat venituri suplimentare de 84.863 lei. De asemenea, vânzările de bilete prin punctele de vânzare fizice au crescut cu 0,48%, ceea ce înseamnă 1.236 de bilete în plus față de anul precedent. Această creștere a fost observată în primele luni ale anului 2024, însă în perioada în care circulația tramvaielor pe tronsonul Biserica Emanuel – Podul Decebal a fost suspendată, s-a înregistrat o ușoară scădere a vânzărilor de bilete”, a explicat directorul economic, Romeo Nica.
Trimite articolul
XNu va stresati. Autobuzele tot rar si pline de jeg vor circula.