Luni, aleşii locali au aprobat transformarea regiei locale de transport în comun – OTL–RA – în societate comercială pe acţiuni. Şi în noua organizare juridică, municipalitatea orădeană va fi unicul acţionar la OTL. Conform spuselor directorului Csuzi Istvan, această reorganizare e cerută de lege pentru ca OTL să poată participa la licitaţii şi să aibă acces la fonduri europene. Csuzi e omul desemnat a se ocupa de toate procedurile de transformare a OTL din RA în SC-SA.
Ar vrea taxi-uri OTL
Consilierul local PDL, Vasile Petruţ, a salutat iniţiativa şi a cerut conducerii OTL să nu piardă din vedere dezvoltarea unui sistem integrat de transport în toată Zona Metropolitană Oradea (ZMO). „Azi e dezordine. Ne-ar trebui un transport metropolitan, eventual pe timp de noapte cu microbuze. Se poate realiza, cu mici investiţii”, a arătat Petruţ, care a propus conducerii OTL să-şi deschidă şi o linie de taximetrie. Petruţ crede că OTL ar trebui să le arate posesorilor de buline de azi, pe care i-a numit „nesimţiţi”, ce înseamnă serviciul de taximetrie. „S-ar putea lua în primă fază fie şi doar cinci Dacii, în leasing. Cel puţin să le arate acestor nesimţiţi care fac azi taximetrie – cu manele în maşini, staţionări în locuri nepermise şi care încalcă frecvent linia continuă – cum se poate face taximetrie. Dacă s-ar realiza acest lucru, eu aş fi un abonat al taxiurilor OTL!”, şi-a încheiat alesul pledoaria.
Csuzi l-a încredinţat pe Petruţ că are în vedere transportul în ZMO, însă despre taxi-uri n-a pomenit nimic. În schimb, directorul OTL a vorbit despre încheierea unor parteneriate cu anumite firme de transport, tocmai pentru ca OTL să se implice în organizarea transportului şi în comunele limitrofe.
C.C.
Citiți principiile noastre de moderare aici!