Oradea a intrat în rândul orașelor cu transport public monitorizat în timp real, prin intermediul Google Maps, ca urmare a unui protocol încheiat de OTL și Google.
Astfel, pe hărțile Google pot fi urmărite toate rutele deservite de OTL atât în oraș, cât și destinațiile din comunele limitrofe. De asemenea, Google Maps pune la dispoziție și programul de transport, astfel încât toți călătorii își pot optimiza timpii de deplasare cu OTL, prin intermediul platformei Google.
Rămân, totuși, de ajustat anumite neconcordanțe, iar conducerea OTL promite să le soluționeze cât de repede, astfel încât interfața Google privind transportul în comun din Oradea să corespundă întocmai cu ceea ce se întâmplă în realitate. Atât în privința timpilor de deplasare, cât și în privința stațiilor și a traseelor, inclusiv cele mai puțin puțin populare, respectiv cele periferice. Cu atât mai mult cu cât toate mijloacele OTL sunt dotate cu sisteme de urmărire GPS.
[eadvert]
OTL vs mașina
Să luăm data de joi 4 martie, la ora de referință 7:00, dimineața. Conform Google Maps, cel mai bun timp parcurs pe un traseu ce traversează orașul pe relația SE-NV, între Autogara Nufărul și Piața Rogerius este 45 de minute cu OTL, pe varianta liniei de autobuz 12, stația Morii 3, cu pornire la ora 07:08 și coborâre la Facultatea de Medicină (ora 07:23), urmată de conexiunea cu tramvaiul 1N, la Parcul 1 Decembrie (ora 7:30) și sosire în stația Piața Rogerius, la ora 7:50.
Google Maps estimează că aceeași rută, la aceeași oră a dimineții, poate fi parcursă cu mașina, în doar 10 – 18 minute.
Pentru fanii dictonului conform căruia mersul pe jos face piciorul frumos, această distanță de 7 kilometri poate fi străbătută într-o oră și jumătate, la pas.
În aceeași zi, dar de la ora 11, același traseu poate fi parcurs cu mijloacele OTL în 53 – 54 de minute (tramvaiele 3N – 1N sau 3R – 1R), în timp ce cu mașina durează între 12 și 16 minute.
Tot la ora 11, un alt traseu OTL ce traversează orașul, dar pe relația NE-SV, între Spitalul Județean și centrul comercial Auchan este cronometrat de Google, conform orarelor OTL, la 49 de minute. Cu durata de așteptare, respectiv cea de deplasare către stație, incluse. Aceeași distanță parcursă cu mașina este estimată la maximum 26 de minute, în același interval orar.
Având în vedere aceste diferențe, este lesne de înțeles de ce orădeanul preferă, în continuare, mașina. Aceasta în ciuda problemelor de trafic actuale, generate de șantierele de pe Centură și de pe strada Universității. Plus cele ce vor fi începute, cât de curând, pe relația Nufărul – Cantemir – Centrul Civic.
Planuri pentru Velo-Maps
Deocamdată, Google Maps nu oferă și pentru Oradea harta cu timpii și variantele puse la dispoziția bicicliștilor, prin infrastructura dedicată. Chiar dacă în ultimii ani Primăria a depus eforturi pentru realizarea unei rețele a pistelor de biciclete urbane, mai sunt pași ce trebuie făcuți, pentru ca orașul să poată fi realmente străbătut cu bicicleta, pe piste dedicate.
Primarul Florin Birta spune că are în plan întocmirea unui masterplan care să stea la baza realizării unei rețele municipale funcționale, dedicată ciclismului, prin piste interconectate. O dată pusă la punct și rețeaua municipală velo, și această modalitate de transport sănătoasă și prietenoasă cu mediul va putea fi pusă la dispoziția velo-amatorilor, prin intermediul Google Maps.
Saga transportului metropolitan. OTL s-ar extinde pe o rază de 60 de kilometri!
Vor autobuze cu hidrogen, tramvai subteran și extindere feroviară
Trimite articolul
XBanul marelui şacal sparge vântul triumfal.
haha e buna asta OTL, zona metropolitana, jenant.
Auziti, dar timpii de asteptare gigantici din statii nu pot sa afiseze pe Google? Nu de alta dar sa afle si restul planetei cat astepti in statiile OTL ale “giganticului” oras turistic Oradea.
-
Primaria stie ce sa afiseze sa ateaga lumea si sa faca reclama. Trebuie sa fii cat mai agresiv cu ce e bine facut. Prosti si creduli avem destui. Partea cu spalarea creierilir functioneaza perfect aici. Ce timpi vrei sa se vada jum de ora sau o ora? Nu e voie in cel mai cel oras
Cum sa tragi un perete de text ca si in articolul de fata si sa nu pui nici macar un link?
De departe cea mai mica problema in ‘redactia’ voastra.
De câteva luni de când un prietem are bicicletă electrică capabilă de viteză până la 45km/h, nu folosește mașina în oraș. e inutil dacă se duce singur și nu face cumpărături mari. Nu stă la semafor inutil, nu stă după mașinile de SCOALA, nu stă după idioții care dorm la volan sau vorbesc la telefon și merg ca melcul. Cu bicicleta mereu există o alternativă mai bună pe unde nu poți merge cu mașina. Autonomia este de 50-110 km depinde de viteza și accelerări. Dacă nu plouă, este o alternativă foarte bună, nu trebuie să aștepți, nu te infectezi, nu este aglomerație. Și o încărcare costa 0,50 lei. Bicicleta a costat 2000 Ron. Își scoate banii repede. Dacă vrea pedalează, dacă îi este lene, merge ca un scuter. Nu ai RCA, ITP, impozit. Se poate folosi și la drumeții ceea ce o avantajeaza față de o trotinetă.
-
si e buna pe ploaie, zapada, ger, cand cari cumparaturile si duci copiii la scoala. Pt ce sa mergi cu masina, si soferii sa nu doarma cand e ambuteiaj, sa zboare printre masini, slalom, iar cand e liber iar nu e bine cand zboara multi cu 100 prin oras.
Şi -a pus vreunul din serviciile cimunitare problema cã este prea scump?