Un atare clasament are Bihorul pe locul 20 şi Oradea pe locul 7. În întocmirea acestuia s-a ţinut cont de aproximativ 106 indicatori dintr-o multitudine de arii ale vieţii sociale, stabiliţi de Ministerul Dezvoltării Regionale. Datele figurează în raportul final al proiectului ATTAC, cofinanţat de Uniunea Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională şi a cărui beneficiar este OTL SA. La finalul săptămânii trecute a avut loc ultimul Forum de Mobilitate, al şaselea din cadrul ATTAC.
Şedinţa s-a ţinut la Hotelul Maxim, cu participarea viceprimarului Ovidiu Mureşan, a Danielei Călinescu din partea Prefecturii, a lui Emil Benţan şi a lui Leontin Pătcaş, din partea Direcţiei Tehnice a Primăriei. Au mai participat Ciprian Barna, directorul Zonei Metropolitane Oradea, viceprimarul din Sînmartin, Leuce Nicolae, stafful OTL – directorul general István Csuzi, directorul economic şi managerul proiectului, Purge Ioan şi directorul tehnic Pop Viorel Mircea, Luigino Szecsy – coordonator proiect, Mircea Crăciun, reprezentant al Asociaţiei ProBikers şi reprezentanţi ai Asociaţiei Pensionarilor.
Măsuri concrete
36 de propuneri de măsuri s-au desprins în urma forumului, ca necesare şi utile pentru Oradea. Unele dintre acestea nici nu necesită finanţare. Astfel, ATTAC susţine: taxarea diferenţiată pe zone şi intervale orarea a autoturismelor care accesează Centrul, introducerea unei zile (sâmbăta sau duminica) în care accesul autoturismelor să fie interzis în Centru, înfiinţarea unui traseu turistic care să atingă puncte de interes din oraş, dezvoltarea şi înnoirea parcului OTL, reabilitarea căii de rulare concomitent cu înierbarea acesteia, evidenţierea zonelor denumite „puncte negre” cu potenţial risc în siguranţa circulaţiei, benzi dedicate circulaţiei mijloacelor de transport public sau extinderea către zona metropolitană. Aceste măsuri sunt propuse a se implementa în 12 perioade a câte 6 luni stabilindu-se în acest sens şi un buget estimat, necesar implementării măsurilor propuse.
Proiectul ATTAC include nouă parteneri din şapte ţări din sud-est-ul Europei, respectiv România, Ungaria, Bulgaria, Slovenia, Slovacia şi Grecia. Valoarea totală a proiectului este de 2.452.130 euro, din care OTL a beneficiat de un buget de 238.260 euro, contribuţia proprie fiind de 4.765,2 euro care reprezintă 2% din valoarea bugetului alocat OTL.
Citiți principiile noastre de moderare aici!