OTL îşi motivează raţionalizarea curselor prin nevoia de a nu scumpi abonamentele, într-o epocă în care îi scad călătorii, ce migrează spre transportul privat.
Noul program debutează sâmbătă, 16 decembrie. Decizia vine în contextul în care OTL şi-a redus organigrama cu 24 de posturi. „Au fost reduse din organigramă 24 de posturi, însă nu a fost afectat nimeni care iese pe traseu. Aşadar, s-a redus din personalul indirect, 13 de la TESA şi 12 din alte sectoare, precum electricieni sau mecanici. Au fost şi posturi ce ar fi devenit disponibile prin pensioanre, dar unde nu mai angajăm. Trebuie să mă orientez spre personalul direct productiv”, declară directorul OTL, Viorel Mircea Pop. La OTL lucrează 250 de persoane, iar greva angajaţilor OTL de astă-toamnă l-a determinat pe primarul Ilie Bolojan să purceadă la concedieri.
Prin măsurile anunţate de OTL, vor creşte automat timpii de aşteptare în staţii pentru toate liniile de tramvai, precum şi pentru liniile de autobuz 10, 12, 14, 16, 17, 26 şi 27. Aceasta dacă nu se vor găsi soluţii pentru fluidizarea transportului în comun.
„În privinţa frecvenţei, într-adevăr, timpul de aşteptare a crescut. Dar dacă, de exemplu, nu vom mai avea probleme în zonele unde sunt de multe ori blocate tramvaiele – strada Primăriei, Bdul Decebal, strada Republicii – cele două minute în plus nu se mai simt. Datorită traficului cu tot mai multe maşini, avem probleme, ceea ce ne-a dus la majorarea timpilor de aşteptare”, afirmă directorul Pop, fost consilier judeţean PNL.
Călători mai puţini
Mircea Viorel Pop subliniază că, prin sistemul de eticketing, s-a reuşit o monitorizare ce relevă rutele OTL populare şi cele ce transportă călători puţini. În acest context, Pop arată că în ultimii ani s-a manifestat o tendinţă de scădere a călătorilor OTL, lumea orientându-se spre autovehicule, pe măsură ce sunt tot mai mulţi posesori de permis auto. „Tendinţa a fost de scădere a numărului de călători, pe frecvenţa care există”, afirmă Pop. Acesta motivează reducerea frecvenţelor şi, implicit, reducerea cheltuielilor pentru OTL şi prin prisma dorinţei de a nu scumpi abonamentele. „Am decis să nu mărim preţul abonamentelor, care a rămas acelaşi, de 5 ani încoace, în condiţiile în care salariile au crescut, la fel energia electrică şi carburanţii”, precizează şeful transportului public local.
„Vor ieşi cu trei tramvaie mai puţine, pe traseu. Însă în orele de vârf se păstrează aceeaşi frecvenţă în timpul săptămânii, pentru orele de vârf 6:30 – 8:00, 12:30 – 15:00 şi 17:00 – 17.30”, informează directorul Pop.
Rămâne ca orădenii să constate în ce măsură economiile de la OTL vor afecta calitatea transportului public în comun din Oradea, într-o eră în care Uniunea Europeană insistă pentru îmbunătăţirea acestui tip de serviciu. Mai cu seamă din motive ce ţin de mediul înconjurător. Plămân verde ce, paradoxal sau nu, a fost afectat şi în Oradea, din cauza investiţiilor publice derulate în ultimii ani. Şi, aspect ce nu trebuie neglijat, din nevoia amenajării de noi locuri de parcare.
[related-post post_id=”1952004″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!