Aproximativ 40 de autobuze noi, pentru transport urban și metropolitan, urmărește să cumpere OTL SA într-un orizont de timp de doi, trei ani, urmând ca ulterior, să completeze până la 100, în funcție de identificarea unor surse de finanțare.
[eadvert]
Directorul OTL Adrian Revnic a spus că pe toată durata anul 2021 „am avut în OTL acțiuni de testare a diferitelor tipuri de autobuze – electric, hibrid, hidrogen”, în perspectiva acestei achiziții.
În prezent, OTL are în flota proprie 110 autobuze, la orele de vârf sunt scoase pe trasee 80. Dintre acestea, 22 autobuze sunt noi, achiziționate de un an sau doi iar restul au până la 20 de ani. Autobuzele noi, cu motoare hibrid și euro 6, au ajuns la Oradea în contul unei finanțări europene derulate recent de OTL SA.
„Avem cinci mărci de autobuze în momentul de față, cele mai multe Mercedes, Volvo, Man, Isuzu Cassan. Intenția e de a avea două tipuri de autobuze maximum”, explică directorul, precizând că asta ar simplifica mult problema achiziționării de piese de schimb și instruirea mecanicilor.
„Vrem să cumpărăm autobuzul care se pretează cel mai bine la trabnsportul public urban și metropolitan”, a mai insistat Revnic, precizând că bugetul necesar pentru cele 40 de autobuze este de în jur de 12 milioane euro, în condițiile în care costul unui autobuz hibrid este de 300 mii euro.
În acest context, reprezentanții Mercedes-Benz s-au aflat la Oradea pentru a prezenta autobuzul Mercedes Benz Citaro. Managerul de vânzări Bogdan Aldea spune că compania produce autobuze de 125 de ani, dar că schimbările din ultima perioadă sunt din ce în ce mai dese și mai puternice, pe piață se succed cu rapiditate modelele cu norme Euro 1, 2 până la 6, apoi cele hibrid, electrice și pe hidrogen. În plus, observă el, UE are recomandări în privința reducerii emisiilor dar și în privința achizițiilor.
El consideră că autobuzul urban este unul dintre cele mai solicitat mijloace de transport în comun, funcționând, în medie, 300 de zile pe an, minimum 16 ore pe zi, cu frânări repetate. În condițiile în care trebuie să asigure climatizare și pentru 100 de persoane, peste 50% din consumul de energie e cheltuit pe ventilație sau încălzire.
Modelul Citaro, zice managerul, este construit aproape exculsiv în Europa. În opinia sa, autonomia crescută secretul performanței autobuzelor cu tehnologie nouă – curent sau hidrogen, este extinderea autonomiei. „Hidrogenul este disponibil ca soluție, provocarea este de a găsi un sistem economic de încărcare”, susține el.
În privința acumulatorilor, e nevoie de condensare maximă – cât mai multă energie în baterii de dimensiuni cât mai reduse, astfel încât autobuzele să nu cheltuie energie cărând propriile acumulatoare. O soluție sunt sistemele cu pantograf deasupra, pentru încărcări rapide la capăt de linie, sau de lungă durată, în garaje.
La modelul Mercedes Benz Citaro Hybrid, zice reprezentantul firmei, motorul funcționeaza pe diesel, partea electrică intervine în momentul demarajului. Asta reduce poluarea și scade consumul. Motoarele electric și diesel merg în paralel. când mașina frânează, sistemul hibrid transformă frânarea în energie electrică.
Trimite articolul
XCu caii este eco, bio și dio.
Se fãcea în vis un înger luminos care arãta o tabela în inox pe care scria,, transportul este gratuit, noi având pe har de la profitul Adãpatului cercatul părintelui Aristotel Pietrodinamicul.
Calitate