În şedinţa Consiliului Local al Municipiului Oradea de luna viitoare vor fi supuse aprobării noile preţuri pentru transportul public de călători în municipiu. Dacă vor fi aprobate de consilierii locali, noile preţuri vor fi practicate de la 1 iunie. Sugestii cu privire la acestea se pot trimite prin e-mail la adresa: secretariat@otlra.ro.
Biletul cu două călătorii ar creşte de la 3 la 3,5 lei. Biletul cu o călătorie eliberat de automate ar creşte de la 1,5 la 2 lei. Abonamentul lunar valabil pe toate liniile OTL ar creşte de la 45 la 60 lei iar abonamentul săptămânal ar creşte de la 20 la 25 lei.
OTL va menţine preţul actual al abonamentului de o zi (7 lei) şi al abonamentului lunar nenominal valabil pe toate liniile OTL (130 lei).
Motivaţii
Directorul economic al Regiei de Transport Local Oradea, Ioan Purge, a explicat vineri, în conferinţă de presă, motivaţiile invocate de OTL pentru noile tarife.
„Practicăm aceleaşi preţuri la bilete din septembrie 2007. Anul trecut, când am introdus abonamentul unic, chiar am redus preţul. Majorarea tarifelor e necesară pentru susţinerea investiţiilor şi pentru acoperirea costurilor. Preţul energiei termice a crescut cu 17%, al energiei electrice cu 14%, al motorinei cu 32% iar cursul Euro cu 23,5%. Dacă mai ţinem cont de dobânzile la creditele OTL şi de scumpirea pieselor şi anvelopelor, costurile OTL au crescut per total cu 35%”, a precizat Purge.
Totodată, directorul economic al OTL a invocat şi costul transportului în comun din alte oraşe. Astfel, un bilet cu o călătorie costă în Bacău şi Bistriţa 1,7 lei, în Cluj Napoca 1,75 lei, în Râmnicu-Vâlcea 2 lei. Iar abonamentele pe toate liniile costă 80 lei în Bistriţa, Braşov şi Craiova, 90 lei în Satu Mare şi Arad, 100 lei în Bacău şi Constanţa şi 130 în Piteşti.
„Abonamentele noastre sunt mai ieftine decât în ţară. Dacă am lucra cu preţul corect, ar costa chiar mai mult decât 60 de lei”, a completat Csuzi Istvan, director general al OTL Oradea.
Giraţie nouă
Directorul Csuzi a mai amintit că municipalitatea oferă gratuitate pensionarilor. „OTL nu face politică socială, ci execută politica municipală. Însă dacă în urmă cu doi ani s-a decis că avem bani pentru tramvaie scumpe, trebuie să găsim acum bani şi pentru întreţinerea lor”, a spus Csuzi referindu-se la tramvaiele Siemens.
Astfel pe lângă costurile ridicate ale asigurărilor de transport şi al întreţinerii, tramvaiele ULF au obligat OTL la investiţii pentru macaze noi şi „îndulcirea” curbelor la capăt de linii şi în Centrul Civic.
„Zilnic stăm cu inima la gură, să nu mai deraieze un tramvai nou în zona Cele Trei Crişuri”, a încheiat directorul tehnic al OTL, Viorel Pop, după ce în ultima perioadă au deraiat acolo două Siemens-uri.
Reamintim că Direcţia Tehnică a Primăriei Oradea a prezentat recent proiectul unui nou sens giratoriu în Centrul Civic, care va fi tăiat în diagonală de şinele de tramvai.
C.H.
Citiți principiile noastre de moderare aici!