La împlinirea unui an de la investirea în funcţia de director al Regiei Autonome Oradea Transport Local (RAOTL), Csuzi Istvan şi-a prezentat bilanţul activităţii. Dintre aspectele pozitive, managerul a apreciat că a reuşit să schimbe puţin din mentalitatea şi vechile metehne ale companiei de transport, în ce priveşte transparenţa, stoparea risipei, consolidarea şi noi strategii de dezvoltare a acesteia. „Am constatat şi o empatie mai mare faţă de angajaţi, concretizată prin condiţii de lucru mai bune şi dotări, reabilitarea grupurilor sociale şi salarizarea crescută cu 10%”, a afirmat ieri Csuzi Istvan, adăugând că în timp ce la alte companii s-au făcut disponibilizări, OTL a făcut angajări, pe timp de criză. Aceasta deşi a strâns cureaua bugetului regiei, aşa cum susţine managerul, la maximum.
Economii
„Am concluzionat că se pot face lucrări pe forţe proprii, aşa cum a fost cazul reabilitării unor linii de tramvai. Am reuşit, în acest fel să ne facem un fond de rezervă, ale cărei efecte vor fi vizibile în anii următori, întrucât banii economisiţi vor fi dirijaţi în noi investiţii”, spune directorul Csuzi. Managerul OTL este mândru că a reuşit să închege o echipă. „Dacă nu s-ar fi reuşit acest lucru, pentru că nu sunt un dictator, cred că m-aş fi gândit serios la cariera mea pe viitor”, a mărturisit acesta. O nereuşită este însă proiectul de introducere a uniformelor, care sunt şi acum refuzate de aproape jumătate dintre angajaţi. De altfel acestea nu sunt la calitatea pe care ar fi aşteptat-o, lucru recunoscut şi de conducere.
Nou depou
Dacă anumite curse care au fost prelungite sau nou înfiinţate dar nu şi-au justificat rulajul, aşa cum a fost cazul liniilor de autobuz 15 şi 18, care transportau doar câţiva oameni pe zi, în schimb managerul OTL se gândeşte să suplimenteze linia de tramvai spre Borş. Proiectul este motivat nu numai de realizarea unei legături de transport pentru Parcul Industrial Eurobusiness, ci şi de înfiinţarea unui depou în aer liber pe Calea Borşului. Vor fi suplimentate şi cursele cu autobuze mici în centrul oraşului şi la periferie. Un proiect cu bătaie mai lungă pe care îl are în vedere pentru anii următori managerul OTL este introducereatroleibuzului în Oradea, cu atât mai mult cu cât implementarea unui astfel de proiect este mult mai economicos decât transportul cu tramvaie.
Malina Pop
Citiți principiile noastre de moderare aici!