Cele patru tramvaie TATRA la mâna a doua cumpărate de OTL SA din Berlin, cu 15.000 de euro bucata, vor intra în trafic în cel mult o săptămână, spune directorul Csuzi Istvan. În mod paradoxal, costul transportului din Germania şi până la Oradea se ridică la 50.000 euro, în condiţiile în care OTL a negociat întreaga „marfă” la 60.000 euro!
„Tramvaiele au o vechime de 25 de ani şi sunt o rezolvare pe termen scurt pentru Oradea. Ne-am orientat către modele identice cu cele care rulează la noi, din raţiuni care ţin de piesele de schimb. Am negociat 5.000 euro pe vagon şi 10.000 euro pe vagonul-motor, cred că este preţul de fier vechi, pentru noi e foarte bun”, declara miercuri, Csuzi, cu ocazia unei inspecţii cu presa a garniturilor, în depoul societăţii. Acesta raportează preţul unei garnituri la costul unui accelerator nou, pentru modelul TATRA, care ajunge la 8.000 de euro. Directorul precizează că garniturile sunt într-o stare foarte bună, „din punct de vedere tehnic, nu al confortului”. La ora actuală regia de transport are în trafic 10 tramvaie Siemens şi 63 de TATRA vechi.
Garniturile TATRA sunt acum, în curtea OTL pentru reparaţii şi revopsire, la sosire acestea fiind acoperite de graffiti. „Recondiționarea unui tramvai costă 200 de lei materialele şi 500 de lei manopera”, a explicat șeful secției de tramvaie, Liviu Tuduc.
Citiți principiile noastre de moderare aici!