Directorul Mircea Pop spune că achiziția reprezintă o soluție pe termen scurt la permanenta nevoie de înnoire a parcului auto, operatorul de transport în comun apreciază că le va exploata doar pentru următorii cinci ani.
Aer condiționat
Garniturile vin din Olanda și sunt dotate cu instalații de aer condiționat, iar geamurile nu se pot deschide. Modelul are două uși, 89 de locuri – 48 în picioare și 49 pe scaune. Capacitatea cilindrică este de 6871 cmc, puterea de 206 kw, iar norma de poluare Euro 4.
„Sperăm să fie ultimele autobuze second pe care le cumpărăm”, a comentat directorul.
Motivul pentru care OTL a optat pentru „primenirea” cu autobuze vechi este costul mare al reparațiilor. Pop spune că schimbarea unei cutii de viteză automate și a altor componente adiacente se ridică, în unele cazuri, la peste 10.000 de euro. OTL a plătit 17.950 euro pentru fiecare autobuz MAN, cu transportul inclus.
Autobuzele urmează să intre pe trasee după ce trec de inspecția tehnică și le sunt montate echipamentele de e-ticketing.
Achiziția s-a făcut în urma unei licitații publice la care s-au depus două oferte – a firmei Womy, care a și câștigat, respectiv a uneia din Ploiești.
Cu lotul de 10 autobuze tocmai cumpărat, OTL are în exploatare 89 de autobuze.
Autobuze electrice
Directorul Pop anunță o posibilă schimbare în strategia OTL. Dacă până acum, pe toate vocile oficiale, Municipalitea transmitea opinia că autobuzele electrice sunt scumpe și nerentabile pentru Oradea, acum OTL ia în calcul dotarea cu autobuze electrice. Dar asta numai datorită cantității de energie electrică recuperată de noile garnituri de tramvaie. Cele second hand recuperează în jur de 25% iar cele noi, care ar urma să înceapă să fie livrate în Oradea peste 2 ani, au performanțe și mai bune.
De asemenea, OTL ar urma să investească și într-o stație de alimentare cu energie electrică a autobuzelor și mașinilor mici. Societatea nu are în acest moment, niciun proiect pe fonduri europene pentru dotarea cu autobuze electrice. Directorul spune că va începe să caute fonduri pentru această investiție.
Între timp, pe fonduri externe, Clujul și-a dotat operatorul de transport cu 10 autobuze electrice, marca Solaris. Costul unui autobuz este de 620.000 euro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!