De la alegerea locației perfecte și coordonarea cu furnizorii, până la asigurarea că fiecare element al evenimentului se potrivește perfect, organizarea unei nunți poate deveni copleșitoare. Fiecare detaliu trebuie să fie bine pus la punct, pentru ca ziua ta specială să fie de neuitat. Aici intervine rolul unui organizator de evenimente, un profesionist care te ajută să transformi visurile în realitate și să te asiguri că întreaga nuntă va decurge fără probleme.
Pentru a înțelege mai bine ce presupune colaborarea cu un wedding planner și cum te poate ajuta un astfel de specialist, Jurnal bihorean a discutat cu Roland Varga, organizator de evenimente și DJ orădean, despre rolul acestuia în organizarea unei nunți perfecte și despre tendințele din industria evenimentelor.
Ce face un wedding planner și cum te ajută?
Rolul unui organizator de evenimente nu se limitează la coordonarea unui eveniment, ci presupune o gamă largă de responsabilități. Un organizator de nunți experimentat este de obicei foarte bine conectat în domeniu, având cunoștințele necesare pentru a recomanda locațiile și furnizorii care se potrivesc cel mai bine dorințelor și bugetului mirilor.
„Noi ne ocupăm de tot ce e nevoie pentru organizarea unei nunți. Avem ofertele de la toți prestatorii de servicii din oraș. Eu, ca organizator de nunți, le spun de ce au nevoie și solicit oferte de preț în locul lor. De asemenea, am anumiți furnizori cu care colaborez și care oferă reduceri“, explică Roland Varga.
Acest tip de suport te ajută să economisești timp și să te concentrezi pe lucrurile importante, lăsând detaliile administrative și negocierile pentru un expert. Un specialist în domeniu poate să se ocupe de toate etapele organizării, de la contractarea furnizorilor și negocierea prețurilor, până la stabilirea programului evenimentului și asigurarea că totul decurge conform planului. De asemenea, acesta va fi responsabil pentru programarea la probele de rochie pentru mireasă sau pentru coordonarea activităților de dinainte și de după nuntă, astfel încât totul să se desfășoare fără probleme.
„Este esențial ca mirii să aibă alături un profesionist, care să se ocupe de detalii și care să fie acolo pentru a rezolva orice problemă care poate apărea. De multe ori, mirii nu au timpul sau cunoștințele necesare pentru a se ocupa de toți acești pași, iar organizatorul le ușurează considerabil sarcina“, adaugă Roland Varga.
Cerințele mirilor și tendințele actuale în organizarea nunților
În ultimii ani, cerințele mirilor s-au schimbat semnificativ. De exemplu, mulți dintre clienții care apelează la un organizator de evenimente sunt plecați în străinătate și nu au posibilitatea să se ocupe personal de organizarea nunții lor.
Acesta este și cazul Roxanei, o mireasă din Elveția, care își dorește să lucreze cu un specialist în organizarea de evenimente. „Vom avea nunta anul viitor, în septembrie. Ne dorim să angajăm un organizator de nunți care să facă treaba în locul nostru, pentru că nu putem să venim acasă. Așa că ne bazăm pe acesta, sperând că va face ca totul să fie perfect. Noi am ales doar sala“, povestește Roxana.
În 2025, fotografia de eveniment a evoluat semnificativ și este poate unul dintre serviciile de maximă importanță pentru miri.
„Un trend recent în fotografia de nuntă este capturarea ultimului dans al mirilor într-un mod cu totul special și inovativ – fără invitați în sală! Aceasta nu doar că oferă o amintire vizuală impresionantă, dar și amplifică sentimentul de exclusivitate și unicitate al întregului eveniment, marcând ultimul dans ca un simbol al începutului unei noi călătorii împreună“, spune Silviu Filip, fotograf de eveniment.
Totodată, tendințele în fotografia de nuntă reflectă dorința mirilor de a păstra amintiri cât mai autentice și emoționale ale evenimentului. Fotografiile care spun o poveste, surprinzând momentele sincere și nefiltrate, sunt din ce în ce mai apreciate. Stilul documentar și candid, care capturează momentele reale ale evenimentului, fără intervenții invazive, devine tot mai popular printre cupluri, care preferă imagini naturale, ce reflectă adevăratele emoții din ziua nunții.
Și rochia este o parte importantă a evenimentului. Pentru a găsi rochia perfectă, miresele sunt dispuse să scoată mii de euro din buzunar: „Am găsit modelul pe care mi-l doresc la un salon de rochii de aici (n.red. – Elveția). Costă aproximativ 2.500 de euro. Voi veni în țară pentru două-trei zile, timp în care voi merge prin saloanele din Oradea. Dacă nu voi găsi ce îmi place, rămân la prima opțiune“, adaugă Roxana.
Tendințele prețurilor și costurile organizării unei nunți în 2025
În ceea ce privește costurile, industria evenimentelor, inclusiv fotografia de nuntă, serviciile oferite de sălile de eveniment, aranjamentele florale și închirierea rochiei de mireasă, acestea au înregistrat o tendință generală de creștere în 2025. În prezent, organizarea unei nunți în Oradea, cu aproximativ 200 de invitați, poate ajunge să coste între 5.000 și 30.000 de euro.
De exemplu, prețul unui meniu poate varia între 200 și 250 de lei de persoană, iar închirierea unei rochii de mireasă pornește de la 2.500 de lei. Această fluctuație a prețurilor este influențată de mai mulți factori, cum ar fi serviciile suplimentare dorite de miri (cocktailbar, photobooth etc.). Costurile pentru servicii foto și video sunt de aproximativ 1.500 de euro, iar DJ-ul și gheața carbonică costă în jur de 1.400 de euro. De asemenea, prețurile pentru prăjituri (candy bar, tort pentru invitați) sunt în jur de 50 de lei/persoană.
Pe lângă serviciile de bază, mirii pot alege să adauge diverse elemente care vor contribui la crearea unei atmosfere unice, dar acestea pot ridica semnificativ costurile. Totuși, cu ajutorul unui wedding planner experimentat, mirii pot naviga cu ușurință prin toate opțiunile disponibile și pot alege pachetele care se potrivesc cel mai bine bugetului lor.
Trimite articolul
XOare ce sali au meniu la 200-250 lei ??? Acestea sunt preturi de acum cativa ani, cel putin la salile cunoscute din oras !!!!