Un drum naţional nemarcat şi nesemnalizat în curbe periculoase şi deosebit de periculoase. Chit că directorul Regionalei de drumuri Cluj afirmă că este de datoria constructorului ce a preluat şantierul să asigure marcarea cu vopsea galbenă şi semnalizarea drumului, în condiţii similare situaţiei preexistente la debutul şantierului. Însă, cum şantierul a debutat în vremuri imemoriale, anormalul devine normal, la un şantier supervizat de filiala regională şi cea locală a CNAIR – Compania Naţională de Drumuri. Eugen Cecan indică faptul că firma de consultanţă a constructorului, împreună cu Poliţia Rutieră, au datoria de a verifica modul în care constructorul se achită de sarcinile prinse în contract, inclusiv pe partea de siguranţă a circulaţiei pe perioada şantierului.
Cum Eugen Cecan – şeful Regionalei DRP Cluj – e pe picior de plecare, rămâne de văzut dacă înlocuitorul acestuia, Radu Băruţă, va fi mai atent la respectarea legii, atât pe DN76 cât şi pe celelalte drumuri naţionale, în materie de siguranţă a circulaţiei şi de eficienţă a şantierelor.
Rieni în beznă
Pe lângă faptul că drumul este extrem de prost marcat şi semnalizat, sunt localităţi unde nici iluminatul public nu funcţionează. Chiar dacă afară este beznă. Este cazul comunei Rieni. Contactat de redactorul JB&BIHON, primarul Ioan Gheorghe Bota se scuză, afirmând că deşi a făcut investiţii în iluminatul public, există o problemă de… senzor. „Se ia curentul din cauza fluctuaţiilor. Doar manual putem conecta şi deconecta. De două săptămâni am fost în concediu, dar încerc să rezolv problema”, promite primarul care, admite, totuşi, că nu a investit suficient, pentru ca fluctuaţiile de electricitate să nu-i dea peste cap iluminatul public.
Citiți principiile noastre de moderare aici!