Acțiunea ANPC s-a desfășurat în cadrul unei tematici naționale de verificare a modului în care furnizorii de servicii de telefonie mobilă și comunicații respectă prevederile legale în vigoare. Concret, inspectorii au verificat documentele furnizate de Orange România, inclusiv contracte, oferte promoționale, asigurări de bunuri, accesorii, și 10 contracte semnate de către consumatori pentru servicii de telefonie mobilă începând cu luna februarie 2023. Aceștia au identificat deficiențe semnificative și au aplicat amenzi de 150.000 lei, ca urmare a constatării abaterilor de la legislația în vigoare. De asemenea, s-a decis ca măsură complementară încetarea practicii comerciale înșelătoare.
[eadvert]
Potrivit ANPC, Orange România promovează către public preturi fără ca acestea să includă toate taxele, ceea ce contravine legislației în vigoare și vindea accesorii în rate egale, cu avans zero, la care s-au constatat neconcordanțe de preț între cel promovat și cel calculat conform scadențarului de rate.
Inspectorii au mai descoperit că Orange își rezerva dreptul de a limita consumul Serviciilor de Date in Roaming SEE în conformitate cu prevederile art. 4 din Regulamentul nr. 2016/2286, după depășirea acestei limite operatorul putând aplica o suprataxă, omițând-se a se informa consumatorii care sunt prevederile articolului din regulamentul invocat (lipsa menționării listei documentelor necesare consumatorului pentru deblocarea acestei situații, dat fiind că, în cazul în care consumatorul nu are acces la internet sau nu poate folosi calculatorul, acesta nu cunoaște ce documente trebuie să prezinte).
Nu în ultimul rând, s-a constatat faptul că societatea soluționează reclamații primite de la clienți pentru serviciile PrePay în termen de 1.440 ore, ceea ce depășește termenul legal de cercetare a reclamațiilor, de 30 de zile.
Astfel, Protecția Consumatorilor a amendat Orange România cu 150.000 de lei și a dispus „încetarea practicii comerciale înșelătoare”.
Trimite articolul
X…au mai folosit ei ,,minute gratuite pe viată,, până în momentul când te-ai abonat după… te poți șterge la ochi !
-
NISTE BANDITI CARE TREBUIAU OPRITI DE MULTA VREME!
Nici vodafone nu e mai bun !
au o atitudine dubioasa. Cand am dorit rezilierea contractului ….stai sa vezi ca te suna call center si te abureste , dar de ce vrei sa plei, iti dam firimituri …nu pui botu?