Pasajul rutier de pe Meșteșugarilor, care ar urma să transforme această zonă cu pronunțat caracter rezidențial într-o nouă poartă de acces în oraș, cel puțin la fel de importantă ca și Calea Clujului, se va face în ciuda opoziției orădenilor afectați direct.
[eadvert]
Aceștia au atacat proiectul în instanță dar au pierdut la două instanțe. Ca atare, primarul Florin Birta anunță că în maximum două săptămâni va lansa prima licitație pentru implementarea acestui proiect.
Curtea de Apel s-a pronunțat în acest proces în 13 decembrie: „respinge ca nefondat recursul declarat de recurenţii Ailincăi Emilia ş.a. în contradictoriu cu intimații Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Oradea, Municipiul Oradea prin Primar şi Consiliul Local al Municipiului Oradea împotriva sentinței nr. 309/CA/30.03.2021 pronunțată de Tribunalul Bihor. Fără cheltuieli de judecată în recurs. Definitivă. Pronunțată în ședința publică din 13.12.2021”
În proces s-au constituit parte peste 140 de locuitori ai străzii Meşteşugarilor, îngrijorați că creșterea de trafic pe care o aduce acest pasaj distruge liniştea zonei. Alternativa propusă de ei a fost mutarea pasajului pe o stradă vecină, de exemplu Henrik Ibsen, unde nu este o atât de mare concentrație demografică.
Proiectul pasajului a fost anunțat de Primărie în octombrie 2020, construirea acestui viaduct peste şoseaua de centură şi linia ferată din Ioșia ar urma să lege strada Meşteşugarilor de viitorul drum expres Oradea-Arad.
Deocamdată, până la construirea drumului expres, șoseaua pasajului va duce până în drumul existent, Oradea – Sântandei.
Trimite articolul
XO bătaie de joc mai ceva ca pe vremea lui Ceaușescu. Eu as propune primăriei sa demoleze toate casele din Oradea și sa fac viaducte autostrăzi zgârie nori ca-n Dubai!
-
Panourile fonoabsorbante cu oglinzi spre case- şi respectiv spre blocuri. Vine lumina in jos, la spaţiul verde, la primul nivel, la parter…
Cei de la etajele superioare îşi pot vedea în premierã ( nu s-a mai fãcut aşa, sã facem noi mai mult decât Bloomberg-New York!), ne auto- depãşim…
Ati votat Bolovan ,asta primiti…
-
Noi vrem dezvoltare, vrem infrastructura, dorim implementarea unor proiecte ptr.fluidizarea traficului, vrem pasaje rutiere, vuafucte, tunele, etc…
Dar asta numai pina se ajunge ca sa se modernuzeze sau sa se proiecteze ceva pe zona noastra.
Brusc devenim irascibili, deranjati si revoltati.
Nu vrem santiere, dar dorim sa se repare, modifice, dezvolte sau sa se modernizeze.
Asa striga si astia de pe Mestesugarilor de parca pina acum nu au avut traficul( inclusiv traficul greu!!) pe strada lor pina acum 15 ani.
Si atunci cred ca le-a fost mai mare linistea in case.
Acum motiveaza ca li se afecteaza panorama si ca le vir dusparea posibilitatile de a-si parca masinile fiv paralel cu bordura sub balcon.
Normal cacesti deranjat cand te-ai invatat asa in ultimii 20 de ani!
De parxa era si legal sa blochezi banda unu de mers a sensului.
Ne mai plang la ureche ca le vor dansa luminile prin casa niaptea, lumini de la faruri.
Cu 250 – 300 de lei isi monteaza oricare pe interiorul ferestrelor niste draperii elegante si inchise de nu se mai gasesc unii pe altii noaptea nici in pat.
Asa ca …., eu zic ca ptr.niste nasuri foarte fine, mai bib
Ne descongestionarea traficului orasului.
Ca la urma urmei, tot oradenii sunt vinovati ca se gasesc zilnic in trafic fiecare singuri intr-o masina.
Tata in a lui, mama in a ei, copilul in cea primita de la parinti cand a pus laba pe permis.
Tti striga ca Primaria trebuie sa faca ceva cu agloneratia. Sa gaseasca solutii.
Acum cand vrea sa faca, iar striga altii disperati ca nu e bine.
La ei pe Mestesugarilor nu e bine, ca locuiesc ei acolo
Sa faca Primaria pe Henrich Ibsen, ca acolo locuiesc altii, nu ei!!
Daca ar intentiona sa faca cineva acolo pasajul, iar s-ar aduna altii 120 cu lista de semnaturi ca sa zica ca nu la ei.
Ci in alta parte.
Sa se faca,DA!
Primim.
Dar…, nu la noi!!
Ce caractere mizerabile au unii.
Orasul nu e important si ceilati 170.000 de locuitori .
Doar ei au drepturi.-
Ai perfecta dreptate in tot ce ai zis !
La fel a fost si pe magheru ; toata lumea a plans de tunelul pe sub pod , acum se bucura dimineata ca nu mai stau la semafor .
La fel si in cantemir , plangeau babele ca nu se vad bine ledurile montate pe stalp , proiectul neffind finalizat inca , ledurile fiind in testare , acum cand le-au dat drumul la 100% e mai lumina ca ziua pe bulevard . Nu mai sunt cratere si canale de ramaneai cu rotile in ele pe banda 1 ; aleile din fata blocurilor arata insfarsit a spatii amenajate ; suntem singurul oras din Romania cu sistem de irigatii pe spatiul verde din fata blocurilor !!!
La fel e si cu pasajele de la piata mare , toti plang de trafic dar cand v-or fi gata si o sa aibe cale libera de la muntele gaina pana dupa magheru o sa fie minunat , toata lumea HAI ORADEA/BRAVO BOLO .
Podurile de peste centura , la fel , mare scandal de ce se fac , bani aruncati , faci centura cap-coada in 15 minute acum , toata lumea e fericita.
Plang oamenii ca nu au spatiu verde , avem 26 mp / cap locuitor de verdeata , suntem sus de tot pe medie (exact cat are si Clujul) , avem paduri la 15-20 de minute de Oras , dar nici asa nu e bine . Daca s-ar putea sa vina verdeata la noi .
Dar asa e si asa va fi mereu , romanul prost post comunist. Este si va fi mereu importiva evolutiei si dezvoltarii . Prefera sa ramana in apartamentul lui ceausist festit cu vopsea in ulei si cu perdele tricotate , la geam si sa blasteme dezvoltarea .
Peste 20-30 de ani cand o sa moara ce a mai ramas din batranii comunisti , atunci va fi liniste cu adevarat .-
In Cantemir au fost schimbate ledurile , dupa scandalul din presa. S-au pus mai mari dublu. Daca nu era scandal ar fi ramas alea. Mise pare normal sa deschidem gura cand ceva nu e bine. Ce te agiti asa, nu avem voie sa ne spunem parerea? E cumva dictatura, si nu stim?
-
bravo, baieti, perfect spus. dar nu va mai pierdeti timpul, sunt doar aceeasi postaci care comenteaza la orice stire impotriva lui Bolojan. le poti desena argumentele negru pe alb si ei tot pe a lor o tin. asta e meseria lor din pacate. auzi, “asta merita votantii, sa sufere” :)) ei cred ca noi suferim ca ni se dezvolta orasul. sunt prea penibili ca sa fie luati in serios. numai bine!
-
ps: daca tot sunteti atat de impotriva lui bolojan, de ce niciodata nu am citit o alta propunere in locul lui? va e rusine sa le rostiti numele ? atat de inutili sunt sau au fost? “jos bolo jos bolo, dar nu stim cine sa vina in locul lui”
-
-
Nu e bucuria asa de mare precum crezi, unii care trec doar pe Magheru mai au motive de bucurie, dar restul care circula si pe Traian si pe directia hotelului nu au mari motive de bucurie, vezi ce coloana se formeaza in fata la Oltea Doamna, apoi mai vorbim.
-
Da , ai dreptate cu Oltea .
Dar aici nu vad unde e vina primariei ca parintii ,,bazati” (din cate am inteles la Oltea umbla doar sangele regal din Oradea ; copchii de avocati/procurori etc) trebuie sa isi lase pregenitura fix in fata la scoala pe avarii . Locuri de parcare sunt pe ambele sensuri de-a lungul scolii , la 150 de metri este o parcare cu 4 sau 5 etaje daca nu ma insel , dar din nou …. de ce sa parchez si sa vin pe jos cand am buton de avarii .
Nu e vina institutiei (primariei) e strict vina individului .
-
-
-
Nu stau ei la coada dimineața de aia comentează aiurea…
-
-
100% de acord. Toti taranii se muta la Oradie!pe termen lung nu se va sustine! Trebuia investit in huburi de cercetare , IT, inginerie nu in kkturi coreene cu salarii africane!
-
Panouríle fonoabsorbante, vezi mai sus
Acest proiect chear e bine-venit. Am criticat de multe ori, dar chear e foarte bine gândit. Și în plus str meșteșugarilor trebuie extinsă la doua benzi pe sens. Permite deoarece și comuniști au făcut proiectul străzilor din Ioșia cu viziune in perspectivă. Acum se vede că merită apreciat asta. Și tot cartierul e foarte bine proiectat.
-
DAR SUBTERAN ERA MAI OK
-
Sl mai ieftin,dar scadea si procentul birtanezului.
-
Subteran costa cel putin de 3 ori mai mult
-
Subteran toate cheltuielie se imparteau intre P.M.O.,C.F.R si CNAIR,ar fi fost mai ieftin.Toti constructori de drumuri,poduri si tunele cunosc legislatia in domeniu.
-
-
-
Ç
-
-
Prima data invata sa scrii, apoi comenteaza. Oradeanule, sper ca stai in zona aia daca tot e asa de util, eu n am prins aglomeratie pe strada mestesugarilor sa iesi pe centura niciodata in 5 ani de cand stau acolo.
-
Ideea e sa se mute traficul de la sensul cazaban – centura (adica aia care vor sa mearga spre santandrei si aia care vin dispre santadrei spre oras dimineata si blocheaza sensul din capat de la cazaban) pe o artera mai libera cu ruta directa spre oras ; astfel o sa se mai elibereze centura .Nu e vorba de cat de aglomerata e mestesugarilor azi . Dar cand vezi doar in fata ca si calu … e greu sa vezi ideea de ansamblu .
-
Ati votat pnl va meritati soarta! Asta e cand ai doi neuroni si doar unul functional! Justitia aici e frate cu peneleii . La ce sa te astepti !
-
Majoritatea in Oradea nu au votat partidul, ii confuzi pe orădeni cu votanții tipici PSDisti.
La fel se va intampla si peste 3 ani, orădenii nu vor vota partidul vor vota persoana care candideaza și echipa sa. Dupa primul an eu deja pot sa zic ca șansele ca tot Birta să iasă primar sunt aproape 100%.-
Cand esti spalat pe creier !
-
Adu argumente, ca de dat din gura putem si noi. Sau esti doar un postacel penibil si tu?
-
-
Ar trebui sa iesim in strada sa oprim acest proiect inutil. Soseaua de centura s-ar putea transforna in bulevard dupa ce va si scos traficul greu din oras astfel ar fi variante destule sa se ajunga in oras.
-
Traficul greu nu se desfasoara prin oras, stimabile!!
Poate nu stii.
Dar te informez.
Este Centura ocolitoare a orasului.
Apartine si este administrata de CNAIR!!
Camioanele pe acolo circula.
Turismele aglomereaza centura ocolitoare pe care SUNT OBLIGATE camioanele sa circule.
Cei cu turisme considera ca daca fenteaza lucrarile din zonele centrale + agloneratia de la semafoare si intersectii, urcand pe Centura, vor ajunge mai rapid la destinatie.
Cand de fapt aglomereaza si mai grozav aceasta varianta ocolitoare intrand si iesind de pe ea in toate strazile si intersectid posibile si imposibile.
Asa ca te rog reconfigureaza-ti afirmatiile.
Camioanele nu au varianta de a alege sa circule prin oras sau pe Centura, ele au voie doarpe exterior.
Asta in timp ce toti cu celelalte mijloace de deplasare au variantele astea.
Si dintre acestea aleg tot….Centura Ocolitoare.-
Nu spun ca s-a facut centura si pasajele, dar efectul este ca s-a dublat numarul de masini din oras si ca rezultat, mult mai multa poluare, plus pe langa asta, sunt o gramada de la blocuri cu 2-3 masini plus inca una de serviciu. Toate trotuarele sunt pline de masini, peste tot in cartiere, si nu se face nimic in sensul asta. Nu mai ai nici pe unde sa te plimbi ca ii plin de masini peste tot.
Se vor face pasaje si o creasca iar numarul de masini si tot aglomerat va fi.-
La alea 2-3 / familie se mai adauga masinile abandonate de batrani , care le tin de amintire , masinile parcate pe langa blocuri de oameni care au garaje in care tin muraturi , masini aduse de samsari care le lasa printre blocuri pana isi fac actele , remorci lasate pe locuri de parcare si legate cu lant de bicicleta si lista poate continua mult si bine
-
ba da, se face ceva exact in sensul asta. mult hulitul bulevard cantemir, unde s-au eliberat trotuarele de masinile parcate, s-a largit tortuarul si s-a adaugat si pista de biciclete, poate mai renunta unii la condus. au fost construite parcari adevarate in spatele blocurilor (prin exproprieri, cum se putea altfel?!)
numarul masinilor oricum crestea, dar nu e tot una daca ramaneam si cu centura mica si cu strazi inguste si fara pasaje la un numar totmai mare de masini.
insufucient! e nevoie de mai multe largiri, mai multe trotuare eliberate si mai multe parcari etajate.
-
-
Interesant ca firmele mari castiga tot timpul procesele cu primaria.
Se pare ca in Oradea, cu legea in mână pierzi procesul cu primaria Oradea. Din pacate, eu consider ca justitia din Oradea e mana in mana cu peneleul
-
Angajeaza firma de avocatura din Bucuresti,care muta procesul in capitala.Toate procesele mutate au fost pierdute de Primaria Oradea.
-
Bine de știut
-
Procesul trebuia mutat in alta parte, alt oras.
Pe pagina de fb a primarului nostru Florin Birta a aparut punctul de vedere al consilierei Adriana Balog care le zice in fata pensionarilor sa cheme taxiul si sa nu aglomereze tramvaiele si autobuzele.Iar la cimitir sa mearga cand le-o veni vremea, altadata sa nu mearga in vizita.Dupa mintea ei de bugetara venita din Salard , maritata cu un politist de frontiera , batranii ar trebui sa moara, ca nu incape de ei taranca angajata la primarie.Oare primarului ii plac astfel de postari sau chiar el ii sustine pe postaci?
Normal, nu pot sta ei in fata progresului…..
Peste un an-doi si casele de acolo vor fi expropriate si se vor construi blocuri in locul lor. Bolojan si cu Birta umfla orasul asta rau de tot, dar de ce? Ce rost are sa luam ca exemplu orase mari, din vestul europei sa de peste Atlantic cum ar fi New York sau Los Angeles. Sunt orase nesustenabile pe termen lung. Au ajuns la apogeul lor si au devenit niste gauri negre: consum si risipa foarte mare de energie, dar nu produc aproape nimic benefic populatiei si mediului inconjurator.
-
100% de acord. Toti taranii se muta la Oradie!pe termen lung nu se va sustine! Trebuia investit in huburi de cercetare , IT, inginerie nu in kkturi coreene cu salarii africane!
95% sint votanti pnl! ❤❤merita tot!inclusiv lichidul seminal li se întoarce cu mult jet in față!😁😁
Parerea mea, dar ce conteaza: o rezolvare a problemei din sensul giratoriu al intersectiei cu Cazaban este obligatorie, solutia supraterana este prosta. probleMELE NU CRED CA SE VOR REZOLVA 100% DAR SIGUR SENSUL GIRATORIU SE VA DESCARCA IN PROPORTIE DE 50-60% caci nu sunt rezolvate in proiect intrarea si iesire in centura, sigur o sa se impuna un nou sens giratoriu la intersectia Lapusului-Mestesugarilor care sa rezove partial aceasta problema. Ar fi interesant de studiat un sens giratoriu peste centura cum se constyruieste acum in Bucuresti care sa rezolve distributia fluxului de masini care vine si pleaca pe directia Oradea-Santandrei dar toate par a fi hotarate deja. Graba strica treaba, cred ca trebuia stat mai mult cu picioarele in apa rece inainte de a lansa solutia finala.
O bună guvernare locală implică elaborarea unui plan de
dezvoltare pe termen mediu şi lung a localităţii, stabilirea unor priorităţi de guvernare care să fie în acord cu priorităţile cerute de cetăţeni, informarea, consultarea şi implicarea acestora în rezolvarea problemelor comunitare. (O.E.Hughes, „Public management & administration, an introduction”, Pasajul de pe Mestesugarilor conduce la o dubla finanțare: drumul de legătura intre centura Municipiului Oradea (str Cazaban) și Comuna Santandrei dat in folosinta in vara anului 2019 a costat 5.221.452,52 lei. Pasajul de pe str Mestesugarilor CONDUCE LA O DUBLA FINANȚARE! Fondurile bugetului local Oradea nu ar trebui sa fie buzunarul propriu al iubiților conducători Birta-Bolojan!
Ho, ho, ho cå n-aveţi normã pasajul supra are formã cam punctiförmã pe teren şi dacã apasã tot vibrând de intrã -n
sol tot scufunzând şi inclinând, aţi studiat? Topo, geo, strat cu strat? De la idee chiar de-i bunã, natura geo e nebunã şi ho, ho, ho, la mulţi ani, lunã.
Inca odata oradenii se inchina viniturilor
-
Comenteaza lingaul vacarului din birtin.
-
da, vedem ca comentezi, multumim ca ne atentionezi
-
Ca de obicei esti permanent pe contrasens la fel ca si bolovan.
-
-
Ce nu inteleg eu de ce nu se face pe Cazaban daca tot trebuie neaparat facut, este mai lata strada, sunt mai multe magazine decat blocuri, nodul rutier acolo se aglomereaza la sensul de pe Cazaban cu centura.
Eu nu inteleg unde o sa parcheze toti cei de pe Mestesugarilor, oare BIRTA si cu BOLOJAN s au gandit la asta??
Sau de ce nu fac pasajul subteran, chiar daca costa mai mult, nu poti sa iti bati joc chiar asa de niste oameni.
Pentru prima data sper sa apuce PSD puterea in Bihor sa blocheze proiectul. Singurii care mai pot sa faca asta.
Este buna intrebarea lui Oradeanul caci acolo nu trebuia facut un tunel de 100m ci doar unul scurt su o linie CF dubla. De ce nu se face subpasaj pe Cazaban caci ar fi in prelungirea drumului direct spre Santandrei? De ce se porefera acel mastodont de pasaj cvare depreciaza toata zone mai ales ca Mestesugarilor da direct nicaieri, in camp? care sunt interesele edililor ca depreciaza o zona locuita cu una in care se afla doar pe o parte locuinte.?