În urma procesului de evaluare a ofertelor depuse în cadrul procedurii de proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Transilvania, secțiunea Suplacu de Barcău – Borș, mai exact a Loturilor 1 si 2, în lugime totală de 54.9 km, CNAIR a acordat contractele orădenilor de la Trameco și unei asocieri româno-croate.
Lotul 1 al autostrăzii a fost desemnat inițial către Trameco, însă a fost contestat chiar de asocierea care acum a fost desemnată câștigătoare, asta după ce în primă fază, CNAIR a descalificat oferta Construcții SA.
La Lotul 2 povestea este asemănătoare. Tot Trameco a fost desemnată câștigătoare în primă fază, însă Strabag a contestat licitația. De data aceasta, în urma reevaluării, CNAIR a desemnat ca și câștigătoare tot oferta Trameco (grupul Selina).
Ambele Subsecțiuni fac parte din Autostrada Brașov – Tg. Mureș – Cluj – Oradea.
Traseul Subsecțiunii 3C1 începe în zona localității Marca (intersecția cu DC95) la km 4+200. La km 6+700 traseul autostrăzii traversează lacul de acumulare Suplacu de Barcău, după care intră în zona campului petrolier unde intersectează, la km 9+000, DJ191B (Suplacu de Barcău-Foglas).
În continuare, traseul autostrăzii se îndreapta spre vest, în lungul DN 19B (Suplacu de Barcău- Marghita), la sud de localitatile Dolea și Margine.
La km 22+500, la sud de Abrum, traseul traversează calea ferată Tauteu-Marghita, iar la km 24+300, la sud de Chiribiș, intersectează DJ 191A (Chiribis-Tauteu), unde a fost prevazut un nod rutier pentru legatura cu municipiul Marghita.
În continuare, traseul se desfasoară într-o zona de câmpie, în zona Chiraleu și Sînlazăr, intersectând DN 19E la km 30+480.
Traseul Subsecțiunii 3C2 începe în zona localității Sînlazăr (intersecția cu DN19E), respectiv km 30+550 pe traseul acestei Șubsecțiuni. În continuare traseul se desfasoara într-o zonă de câmpie, între localitățile Mișca și Chislaz, unde DN19E (Chiribiș – Sălard – Biharia) a fost deviat în lungul autostrăzii, pe o lungime de 4,2 km.
Traseul trece apoi la sud de localitatea Poclusa de Barcău, se inscrie în lungul DN 19 E, între localitățile Sarsig și Hăucești și intersectează DJ 767 (Tiglead – DN19E) la km 39+950.
La km 40+980 traseul trece printr-o zonă de aria protejată Fegernic, pe o lungime de circa l00 m, intersectandu-se apoi, la km 41+319, cu drumul comunal DC42.
De aici traseul autostrăzii trece la nord de localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersectează cu un drum local (la sud de Sălard) și continuă spre granița Romano-Ungară, intersectând DN 19 E, la km 55+100, drum național va fi deviat de la traseul existent pe o lungime de 1,8 km
Lotul 1 – Subsectiunea: Suplacu de Barcău – Chiribiș:
✔castigatorul contractului este Asocierea CONSTRUCTII SA (ROMANIA) – HIDROELEKTRA MEHANIZACIJA D.D. CROATIA (fosta NISKOGRADNJA D.D );
✔valoare: 361.901.913,71 Lei fara TVA, echivalentul a 75,7 milioane Euro fara TVA;
✔reprezinta proiectarea si executia tronsonului de autostrada mai sus mentionat, in lungime de 26,35 km;
✔de-a lungul traseului va fi amenajat un nod rutier la km. 24+525 si vor fi construite sau finalizate 19 poduri, pasaje si viaducte;
✔durata de realizare a acestei autostrazi este de 24 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare si 18 luni pentru executia lucrarilor. Mentionam ca ofertantul declarat castigator a ofertat o perioada de garantie a lucrarilor de 10 ani.
Lotul 2 – Subsectiunea: Chiribis – Biharia km:
✔castigatorul contractului este Asocierea TRAMECO SA – VAHOSTAV -SK, a.s. – DRUMURI BIHOR SA – DRUM ASFALT SRL – EAST WATER DRILLINGS SRL;
✔valoare: 326.515.056,68 Lei fara TVA, echivalentul a 68,3 milioane Euro fara TVA;
✔reprezinta proiectarea si executia tronsonului de autostrada mai sus mentionat, in lungime de 28,55 km;
✔de-a lungul traseului vor fi construite sau finalizate 18 poduri, pasaje si viaducte;
✔durata de realizare a acestei autostrazi este de 24 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare si 18 luni pentru executia lucrarilor. Mentionam ca ofertantul declarat castigator a ofertat o perioada de garantie a lucrarilor de 10 ani.
Reamintim că, în luna mai, ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a inspectat șantierul lotului Borș – Biharia, în lungime de 5,35 kilometri. Acesta s-a declarat mulțumit de mobilizarea orădenilor și a ținut să îi felicite. „Vreau să felicit mobilizarea antreprenorului. Este o mobilizare impresionantă și ăsta este exemplul pe care trebuie să îl dăm noi, în România. Nu avem nevoie de alții să vină cu două mape și trei laptopuri în România și după aceea să caute niște români fraieri de la care să subcontracteze. Ci avem nevoie de firme puternice, cum este Trameco, care sunt convins că își vor respecta termenele asumate. Voi veni și în cursul anului să verific stadiul lucrărilor”, declara ministrul Cuc pe șantierul autostrăzii.
[related-post post_id=”2256985″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!