Orădean de origine, Badea a primit ovaţiile publicului prezent duminică seara la Teatrul Regina Maria. Spectatorii au apreciat aşa cum se cuvine prestaţia tenorului în arii de operă celebre, precum „La donna e mobile” a lui Verdi sau „Nessun Dorma”, de Puccini. Badea a făcut şi o surpriză caldului public orădean, interpretând şi cunoscuta canţonetă napoletană „Funiculì, Funiculà”.
Au fost şi dueturi Alexandru Badea – Elena Dediu, remarcându-se duetul Mimi – Rodolfo, din opera „Boema”. Dirijată de Radu Popa, Orchestra Filarmonicii a avut, la rându-i, momentele sale, punând în scenă momente orchestrale precum cel din opera „Carmen” de Bizet, precum şi uverturile la operele Nabucco (Verdi) şi Norma (Bellini).
În timpul spectacolului, tenorul a ţinut să adreseze publicului câteva cuvinte, insistând asupra faptului că, aici, în Ardeal, nu există „ei şi noi”, ci doar „noi”. Pentru a-şi întări spusele, Badea a interpretat apoi o melodie scrisă de un ungur, interpretată în nemţeşte şi intitulată „Zi-i, ţigane!”.
Entuziastul public a fost recompensat la final cu alte momente speciale. Spectatorii au fost încântaţi cu duetul „Libiamo” din Traviata de Verdi. Nu a lipsit nici momentul românesc – Mociriţa – în care cei doi artişti lirici l-au implicat şi pe prezentatorul spectacolului, avocatul Paul Ciucur. Ajunşi în acest moment, tenorul Badea a demonstrat şi abilităţi de violonist, degajând în atmosferă sentimentul că pe scenă se află un artist total.
Pentru Menumorut
Fondurile adunate în urma spectacolului sunt destinate realizării în Oradea a statuii voievodului Menumorut, proiect iniţiat de Asociaţia Culturală Menumorut, al cărei membru fondator este tatăl tenorului, Alexandru Badea senior. Tenorul Badea şi soprana Dediu au cântat la Oradea fără să fie remuneraţi.
Opera pentru Menumorut la Oradea
Citiți principiile noastre de moderare aici!