Pentru un salariu mai mare şi pentru un loc de muncă mai bun, orădenii nu ar spune nu mutării într-un alt oraş. Potrivit unui studiu realizat de către Târgul de Cariere (TdC), 71% dintre respondenții orădeni afirmă că ar accepta un loc de muncă în altă localitate, fie în țară, fie în străinătate. „Dintre oraşele în care s-a desfăşurat cercetarea (Brașov, Oradea, Iași, Sibiu, Cluj-Napoca și Târgu-Mureș), doar ieşenii ar schimba oraşul într-un procent mai mare (78,4%)”, spune Corina Brânduşan, PR Manager TdC.
Din punctul de vedere al experienței profesionale, mai mult de 70% dintre participanții la studiu sunt persoane cu experiență de muncă. 20,8% dintre respondenți au mai mult de 10 ani de experiență, 13,6% afirmă că au muncit între 3 și 5 ani, în timp ce 36% au o experiență de 1-3 ani. Doar 28% dintre participanți au afirmat că nu au experiență profesională. În plus, orădenii se arată interesați de voluntariat, mai mult de jumătate dintre respondenți – 59,2% – spun că au făcut voluntariat ori au făcut parte dintr-un ONG pentru mai mult de 6 luni.
Aşteptările orădenilor
În cadrul studiului realizat de TdC, ediția de toamnă, candidații au oferit informații legate de motivația și așteptările lor de la viitorul loc de muncă. Pentru 36% respondenţi reputaţia companiei este foarte importantă, în timp ce 46,4% consideră că e destul de importantă.
Doar 16,8% dintre respondenți afirmă că din punctul lor de vedere reputația companiei este puțin importantă sau chiar deloc importantă.
„Un alt aspect extrem de important pentru orădenii care își caută un loc de muncă este posibilitatea de promovare pe care o au în cadrul organizației”, susţine Corina Brânduşan. 64,8% dintre cei care au participat la cercetare spun că este foarte importantă pentru ei această componentă, în timp ce 30,4% o consideră destul de importantă. Doar 4,8% dintre candidații incluși în cercetare consideră că posibilitatea de promovare este puțin importantă pentru ei.
În plus, 50,4% dintre respondenți afirmă că programele de dezvoltare profesională sunt foarte importante pentru ei, 43,2% afirmă că sunt destul de importante, în timp ce numai 6,4% afirmă că aceste programe sunt puțin importante.
Studiul a fost efectuat în lunile octombrie și noiembrie 2015 la târgurile de cariere amintite anterior, pe un eșantion de 1.160 de persoane, dintre care 125 de orădeni.
TdC în martie la Oradea
Ediția de primăvară a Târgului de Cariere de la Oradea va avea loc la Lotus Center, în 12 martie. Până acum, și-au anunțat participarea Oradea aproape 20 de companii printre care Emerson, Xerox, Active Job Consulting, Sykes, Celestica, KFC, Generali. „Companiile care participă la Târgul de Cariere (TdC) au posibilitatea de a întâlni peste o mie de candidați la TdC Oradea și alte câteva mii în celelalte orașe. În plus, recrutorii pot alege să facă interviurile pe loc, în cadrul evenimentului. De asemenea, companiile pot organiza seminarii pe diverse teme, special pentru candidați, dar și competiții contra-cronometru dedicate pasionaților și profesioniștilor din IT, Speed Coding Challenge”, a declarat Corina Brânduşan.
Generaţia „Y”, mai pretenţioasă
Procentul mare al celor care ar părăsi Oradea pentru un loc de muncă mai bun este legat de „cutuma” salariilor mici din Bihor, crede Luminiţa Popa, manager Active Job Consulting. „La nivel de management şi middle management Bihorul nu stă rău în ceea ce priveşte nivelul salarizării”, susţine managerul Active Job Consulting. Tendinţa relocării este de actualitate în întreaga lume. „Există o tendinţă de globalizare a pieţei muncii, atât în România cât şi în străinătate. Generaţia «Y», generaţia tânără, este foarte receptivă la acest fenomen. Tinerii de azi vor totul dintr-odată. Nu sunt ca generaţia noastră, generaţia «X»”, este de părere Luminiţa Popa.
Pe de altă parte, procentul mare al celor care au făcut voluntariat (peste 59% dintre respondenţii sondajului TdC), este îmbucurător. „Este foarte bine că unii tineri fac voluntariat, unii chiar din liceu. În acest fel, vor avea şansele mai mari de angajare”, susţine specialistul.
În ceea ce priveşte reputaţia companiei la angajare şi şansele de promovare sunt, de asemenea, caracteristici ale generaţiei „Y”. „Tinerii de azi nu doresc doar angajare pe durată nedeterminată la companii de renume, dar şi şansa de a promova cât mai repede pe o poziţie superioară”, conchide Luminiţa Popa. J
Citiți principiile noastre de moderare aici!