Un orădean care deține și un magazine de drone, specialist în domeniu, studiază cum poate adapta dronele de mari dimensiuni pentru livrări. Chiar dacă cele mai performante drone pentru livrări aparțin unor companii precum Amazon sau AliExpres, Seat, DHL, UPS, în pandemie s-a demonstrat că aces serviciu nu e un moft. Nu se fac doar livrări de mâncare, haine, ci și de medicamente. În Canada, de exemplu, dronele au transportat echipamente medicale, teste rapide, vaccinuri.
[eadvert]
Potrivit firmei de cercetare a pieței Gartner, până în 2026, peste un million de drone vor face astfel de livrări pentru cei din retail. Pe un astfel de trend, Oradea e gata să experimenteze „mașinile zburătoare”. Orădeanul Kolcsár István a vorbit la „I like IT”, emisiune specializată în tehnologie și inteligență artificială, difuzată de PRO TV, despre cum poate fi realizată livrarea cu drone, acestea având avantajul unor aterizări facile. Ba mai mult, nici nu trebuie să aterizeze pentru a prelua marfa.
„Dronele despre care a vorbit orădeanul au o autonomie până la 40 de minute și viteze de deplasare de până la 50 km/h. Drona poate fi dotată cu cameră pentru pilot, poate fi dotată pentru cameră de filmat între timp. Sau are o aplicaţie externă de pe calculator și astfel se poate conecta la un fel de hub”, a explicat Kolcsár István pentru I like IT.
Prețul unei astfel de drone începe de la 28.000 de lei. În funcție de specificațiile tehnice, sunt drone care costă și 50.000 de euro. În pandemie, când avioanele au fost țintuite la sol, dronele și-au dovedit eficiența pentru a asigura provizii medicale în zone greu accesibile din Marea Britanie, Vanuatu, Ghana, Rwanda sau Chile. Regulile de zbor sunt stricte. Traseul lor este foarte bine pus la punct. Nu au voie să zboare noaptea, deasupra drumurilor principale și nici peste mulțimi de oameni. În aceeași emisiune, clujeanul Cătălin Briciu, care deține un restaurant, a spus că e dornic să experimenteze, la nivel de proiect-pilot, livrarea cu dona, deoarece îi este foarte greu să onoreze toate comenzile, din cauza traficului greoi. Clujeanul ia în calcul să fac astfel de livrări initial într-un cartier rezidențial sau într-un singur cartier. Întrebările sale sunt de ordin tehnic, considerând că neajunsul unei drone care are un cost mic e dat de faptul că e controlată manual de om.
Trimite articolul
Xabia astept…cand va ajunge drona la livrare…acolo va si ramane asta ii clar ! daca asa comozi am ajuns ca oameni incat sa nu mai putem trece strada fara ajutorul tehnologiei ..as fi inteles daca stateam in Manhattan sau Brooklin..dar totusi Oradea il parcurg intr-o ora pe jos tot orasul…