Industria turismului din Oradea, în creștere la nivelul Oradiei în ultimii ani dar frânată brusc la începutul pandemiei, este destinatara unui pachet de gratuități oferit de municipalitate prin Asociația pentru Promovarea Turismului în Oradea și Regiune (APTOR), cu scopul creșterii numărului de turiști care se cazează în hotelurile din Oradea.
[eadvert]
Oferta e operațională de la finalul săptămânii trecute și a fost deja accesată de 20 de persoane, spune Mihai Jurca, directorul APTOR.
Parteneri în acest demers sunt Visit Oradea (APTOR), Muzeului orașului Oradea, Muzeului Țării Crișurilor și Oradea Heritage – Asociația pentru protecția monumentelor.
În pachet
Oferta de gratuități conține acces liber la toate secțiile muzeale care aparțin de Muzeul Țării Crișurilor, Muzeul Orașului Oradea – Complex cultural, precum și la obiectivele turistice din administrarea Oradea Heritage: Muzeul Orașului Oradea – Cetatea Oradea, Muzeul Istoriei Evreilor din Oradea, Memorialul „Rezistență și Represiune în Bihor”, Sinagoga Neologă Sion, Muzeul Art Nouveau din Casa Darvas La-Roche (începând cu inaugurarea sa preconizată pentru august 2020), Muzeul Țării Crișurilor, Muzeul Memorial Aurel Lazăr, Muzeul Memorial Ady Endre, Muzeul Memorial Iosif Vulcan.
În plus, turiștii înscriși în aplicația oradealifenouveau.ro pot beneficia de transport gratuit pentru 48 de ore în întreaga rețea de transport public (OTL), contravaloarea biletelor de călătorie fiind suportată de APTOR.
Aplicație, exclusiv prin hotel
„Pentru a eficientiza înregistrarea acestor gratuități și pentru comunicarea directă cu muzeele și serverele OTL, Visit Oradea, în parteneriat cu Oradea Tech Hub, a creat o aplicație online – oradealifenouveau.ro, care poate fi folosită de toate unitățile de cazare din oraș”, comunică APTOR, transmițând mulțumiri „celor de la Tech Hub pentru profesionalism și promptitudine, precum și pentru dezvoltarea aplicației pro bono”.
APTOR mai arată că hotelurile sunt libere să „integreze aceste gratuități în campanii proprii de promovare și de vânzare, în pachete cu cazare și alte beneficii, pentru a aduce valoare extra serviciilor oferite. Turiștii pot beneficia de aceste gratuități doar dacă vor fi înregistrați în aplicația oradealifenouveau.ro de către personalul hotelier”.
„Până acum, toate hotelurile mari au fost înscrise în aplicație, noi așteptăm toți hotelierii să o folosească, în fond, este în beneficiul lor”, spune directorul.
Aplicația a fost în teste săptămâna trecută și i s-a dat drumul pe weekend. 20 de persoane au fost deja înscrise și au folosit gratuitățile, mai precizează Jurca.
El insistă că turistul nu are de-a face cu aplicația propriu-zisă, el poate cere la hotel să fie înscris în aceasta pentru a beneficia de pachet.
„Noi semnăm un contract cu hotelul, în care îi oferim acces la aceste facilități dar fiecare trebuie să știe că, în caz de nevoie, trebuie să facă dovada cazării acelui turist pentru cel puțin două zile”, mai zice directorul.
„Până la acest moment, 11 din cele 32 de unități de cazare clasificate din Oradea și-au manifestat interesul pentru a lua parte la această campanie. Prin urmare, îi invităm și pe reprezentanții celorlalte unități care doresc să se înscrie în proiect, să ne contacteze pe adresa de email: turism@oradea.ro sau la telefon 40.359. 807.907, de luni – vineri, între orele 8:00 – 16:00”, se arată în comunicatul APTOR.
Conectivitate
Astfel, aplicația oradealifenouveau.ro oferă conectivitate directă între unitățile de cazare, muzee și serverele OTL.
Astfel, unitățile de cazare vor înregistra turiștii care doresc să folosească aceste gratuități, în aplicație. Odată ce turistul este înregistrat, acesta va primi un mesaj automat prin email, mesaj care conține codul unic pentru gratuități și pe care turistul îl poate primi tipărit, la cerere, de la unitatea de cazare. Pe baza acestui cod turistul va putea obține acces gratuit la muzee.
Personalul de la muzee verifică în aceeași aplicație valabilitatea codului prezentat de turist la intrare. Un cod poate fi folosit o singură dată și nu poate fi transferat, acesta fiind nominal.
În ceea ce privește gratuitatea de 48 de ore pentru rețeaua de transport public din Oradea, turistul va beneficia de ea activând-o printr-un SMS trimis la un număr special OTL. Controlorii OTL vor putea vedea, în caz de verificare, valabilitatea codul unic prezentat de turist.
Mai mult de atât, aplicația creată oferă tuturor utilizatorilor – muzee, unități de cazare sau administrator – Visit Oradea, posibilitatea, de a realizare statistici precum numărul de turiști care au apelat la gratuități, țara sau orașul de proveniență, secțiile muzeale cele mai vizitate.
Condiții obligatorii pentru obținerea gratuităților de mai sus:
• Ședere de minim două nopți consecutive (nu se iau în considerare nopți cumulate din perioade diferite, ale aceluiași turist).
• Ședere la una dintre unitățile de cazare clasificate din Oradea, partenere ale Visit Oradea în acest proiect (care au semnat protocolul de colaborare cu APTOR).
• Gratuitatea este oferită pentru fiecare turist în parte, așadar dacă într-o cameră este cazată o familie cu un copil, toți cei trei se vor bucura de gratuități.
Perioada campanie gratuități: 15.07.2020 – 30.09.2020.
Citiți principiile noastre de moderare aici!