„AntreV – Antreprenor pentru Viitor” este denumirea proiectului desfășurat de Universitatea Oradea în parteneriat cu Corporactive Consulting. Valoarea eligibilă a proiectului este de 7.282.422,22 de lei, din care finanțare nerambursabilă de 7.114.153,50 lei (97,69% din valoarea totală eligibilă), valoare eligibilă nerambursabilă din Bugetul național: 956.150,77 lei și cofinanțare beneficiar: 168.288,72 lei.
Emisiunea „AntreV – Antreprenor pentru Viitor” vine ca o completare a competențelor teoretice dobândite la curs, studenții având posibilitatea de a cere sfaturi antreprenorilor de succes legate de planul de afaceri. În plus, pot interacționa direct cu aceștia pentru a afla lucruri practice din experiența invitaților.
[eadvert]
Cel de-al patrulea episod al emisiunii „AntreV – Antreprenor pentru Viitor” a fost moderat de Alexandra Hanza, studentă a Facultății de Relații Internaționale și Studii Europene din cadrul Universității din Oradea „AntreV” este un proiect european care are ca obiectiv general creşterea numărului de studenţi ai Universităţii din Oradea prin stimularea participării studenţilor la programe de studii de licenţă, în special a celor din categorii vulnerabile, prin creşterea atractivităţii ofertelor educaţionale, în special în ceea ce priveşte antreprenoriatul, corelat cu îmbunătăţirea competenţelor cadrelor didactice.
Potrivit directorului de implementare, prof.univ.dr. Anca Dodescu, cei 450 de studenți înscriși în proiectul „AntreV” își susțin prin examen planurile de afaceri.
Implicare
În cel de-al patrulea episod, David Achim, directorul executiv Make IT in Oradea și Oradea Tech Hub le-a destăinuit studenților că Oradea își propune să accelereze inovația prin susținerea înființării de start-up-uri de tehnologie. David Achim i-a sfătuit pe studenți să facă practică, cât mai repedede și să se implice cât mai serios.
În anul întâi de facultate, David Achim se visa bancher. Însă un profesor i-a schimbat perspectiva și i-a atras pe el și pe alți colegi spre lumea antreprenoriatului în tehnologie. După studenție, a intrat în afaceri împreună cu un prieten din Cluj, alături de care a pus la punct un business care oferea recalificare în IT. S-a întors după doi ani în Oradea, unde a deschis o agenție de marketing. A început să cunoască tot mai bine mediul IT din oraș, iar în urmă cu doi ani a acceptat invitația de a se ocupa de inițiativa Oradea Tech Hub (OTH).
„A fost o perioadă frumoasă, în care am cunoscut mulți oameni, am învățat de la ei o mulțime de lucruri”, își amintește David.
„Sunt persoane care au ales de la început un domeniu sau altul. Eu, nu. Am testat puțin apele și apoi am rămas pe domeniul acesta, IT, din pasiune”, subliniază antreprenorul.
OTH – inovație și colaborare
Oradea Tech Hub a luat naștere din dorința celor cinci membri fondatori de a se conecta și de a atrage noi companii pentru a colabora în domeniul IT, a explicat David Achim: „S-a dorit aducerea împreună a oamenilor din IT. Oradea Tech Hub a vrut să fie un hub al start-up-urilor, dar mai ales o colaborare între firmele de tehnologie care deja existau pe plan local”.
În Oradea există 22 de companii ce realizează produse inovative, diferite aplicații IT, de la cele mai simple până la cele mai complexe. Ulterior, în 2018, membrii Tech Hub – producători de software – și autoritățile locale au început să lucreze la o strategie prin care să încurajeze dezvoltarea start-up-urilor de tehnologie în oraș.
„Acum doi ani, când am preluat conducerea Oradea Tech Hub, am încercat să stabilim exact cui ne adresăm și să venim cu o strategie de marketing. Asta a însemnat realizarea de evenimente regulate, comunicare pe social-media și producere de conținut, scris și video”, a explicat David Achim.
Directorul executiv al OTH recunoaște că era necesară impulsionarea companiilor care realizau propriile produse software, pentru că acestea aduc cea mai mare valoare. Astfel s-a trecut la un nivel următor și a luat naștere Make IT in Oradea, care s-a construit pe fundația Oradea Tech Hub. Ideile inovative, sprijinite cu până la 50.000 de euro pe proiect
Inițiativă proaspătă, cum o caracterizează David, Make IT in Oradea și-a propus să accelereze inovația prin crearea de start-up-uri de tehnologie în Oradea.
„Oricine are o idee inovativă în acest domeniu poate să vină în Oradea, să își prezinte ideea – fie în cadrul Bright Labs Incubator, fie pentru o finanțare (dacă e într-un stadiu mai avansat), iar noi îl ajutăm să ajungă cu ideea la stadiul unui start-up de succes”, a explicat directorul executiv al Oradea Tech Hub.
Prin Make IT in Oradea se oferă o finanțare de până la 50.000 de euro pe proiect. Bineînțeles, dacă este viabil și convingător. Cât privește temele proiectelor, David Achim susține că nu au fost stabilite clar niște domenii. Chiar și cele 22 de start-up-uri ce fac parte din OTH sunt foarte diverse ca domenii de tehnologie abordate.
„Vrem să sprijinim proiecte care folosesc tehnologii cât mai moderne, care vin cu un grad de inovare ridicat (de exemplu folosirea 5G sau a Inteligenței Artificiale)”, a detaliat David. „Punem accent pe inovare și pe aceste tehnologii moderne”, conchide antreprenorul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!