Prin programul Make IT in Oradea, municipalitatea caută să stârnească mediul IT local, și nu numai, pentru a gândi și implementa idei venite să ofere suportul tehnic local pentru transformarea Oradiei într-un SMART CITY. Indiferent că este vorba despre iluminat public inteligent, plăți integrate și digitalizarea totală a serviciilor municipale, respectiv fluență în trafic.
City managerul Mihai Jurca este cel care și-a asumat sarcina de a face demersurile necesare în vederea îndeplinirii acestui deziderat, într-o lume în care inteligența artificială prinde rădăcini.
Bright Labs Incubator – vor să incubeze ideile și să le transforme în afaceri
Până în 16 martie, orice persoană cu spirit de antrepriză și idei conectate la ceea ce înseamnă proiectarea unui oraș cu sisteme și servicii inteligente (SMART CITY) este invitat să se înscrie în platforma online (makeitinoradea.ro) și să își prezinte ideea, în cadrul inițiativei Bright Labs Incubator. Nu e obligatoriu ca persoana să aibă experiență antreprenorială, transmit organizatorii.
Printr-un eveniment organizat în 18 martie, de la ora 17:00, ideile vor fi preselectate de un juriu format din reprezentanții Primăriei, dar și din parteneri privați, precum Rareș Codrean (Helion) și alții.
[eadvert]
Mihai Jurca spune că, în perspectivă, ideile ce vor fi selectate și susținute de municipalitate vor trebui transformate în start-up-uri cu activitate obligatorie în Oradea, în următorii ani. „Prima fază este de preselecție. Urmează o selecție și o premiere cu 5.000 de euro. După care vor intra într-o perioadă de incubare, până în septembrie. Acolo se va decide eligibilitatea start-up-urilor care vor primi o finanțare”, transmite administratorul public al Primăriei.
„Prin aceste programe pentru start-up-uri, dorim să importăm oameni care pot să creeze soluții. Persoane din mediul local cât și altele. Dorim să generăm cât mai mulți unicorni”, spune și David Achim, directorul inițiativei Make IT in Oradea. Azi, în Oradea sunt 22 de companii care produc software, au produsele lor proprii și exportă la nivel global.
Cei așteptați să vină cu idei pentru dezvoltarea unor soluții care să stea la baza conceptului ORADEA SMART CITY nu trebuie să fie neapărat și antreprenori. Nici măcar IT-iști. Pot fi persoane fizice, creative, care pot oferi plus-valoare în acest domeniu specific revoluției 3.0 din era digitală.
Planul Primăriei Oradea: digitalizare prin blockchain și inteligență artificială
Trimite articolul
XCand o sa ai locuitori educati si scoli bune atunci va fi inteligent orasul
Sunteti in urma cu ideile astea minim 10 ani…
in 2004 aparea APTOR, housekeeper specialist jurca, vor face brandul orasului, ceva ani mai tarziu acelasi housekeeper scoatea la mezat brandul orasului, ong-lui, ciuciu brand
acum acelasi housekeeper face acelasi lucru, serios domnul menajer , esti capbil de ceva?, as am si eu o locuinta si caut un housekeeper cu experinta ca matale, patru camere, balcon, pret negociabil, te bagi?
Astia care toata ziua freaca menta pe salarii babane ,vor sa le faca altii treba si sa iasa ei in fata cu”ce inteligent am facut Oradea”.Cei care au cap ar trebui sa isi vada de treba lor,mai bine produci soft si vinzi fiind apreciat decât mascarici astia care nu au nici o idei de valoare.Nenea city manager e timpul sa te punem in tomberon,pe bune….