În perioada 4-5 decembrie, în Oradea s-a aflat un grup de oameni de presă din Budapesta, venit să cunoască oraşul ca destinație turistică pe perioada din preajma Târgului de Crăciun.
„Evenimentul este parte a strategiei de promovare a destinației turistice Oradea, Băile Felix, Bihor, pe piața din Ungaria, pe care Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune a început-o în 2016. Vizita acestora va avea ca rezultat o promovare pe un număr mare de canale media a tot ceea ce poate oferi destinația noastră unui turist maghiar, de la obiective turistice, unități de cazare foarte bune, până la evenimentele orașului”, transmite organizatorul.
Grupul a fost cazat la Hotelul Astoria – locul este de interes pentru publicul maghiar datorită faptului că este legat de poetul Ady Endre şi de muza acestuia, Leda. APTOR le-a facilitat vizitatorilor profesionişti vizite în Cetate, la Casa Darvas La Roche, la Sinagoga Zion, în turnul Primăriei şi o plimbare prin Târgul de Crăciun din Piaţa Unirii. Luni, în a doua zi, jurnaliştii de peste graniţă urmau să viziteze aquapark-ul şi apoi, după o prânz şi o plimbare „la liber”, să revină la Budapesta.
Conform propriilor spuse, majoritatea vizitatorilor au fost impresionaţi de arhitectura locală, apropiată de cea din Ungaria, şi de eforturile depuse pentru punerea în valoare a patrimoniului local. Unii au apreciat iluminatul de sărbători, iar alţii Cetatea, elegantă, simplă, dar cu atmosferă copleşitoare. Majoritatea au gustat turta dulce – un fel de monedă cu circulaţie internaţională în această perioadă din an. Desigur, a fost mare şi interesul pentru cealaltă atracţie locală ale cărei virtuţi sunt recunoscute peste graniţă, pălinca de fructe.
Unii dintre ei, aflaţi pentru prima dată în Oradea, şi-au declarat intenţia de a reveni pentru a urmări evoluţia reabilitării oraşului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!