Elevii din clasa a X a B de la Colegiul Naţional „Emanuil Gojdu”, coordonaţi de profesoara Dora Anderson, au încercat să-şi imagineze cum ar putea arăta Oradea peste 100 de ani. La finalul capitolului „Amenajarea locală şi regională”, de la Geografie, elevii s-au împărţit pe două grupe şi au încercat să pună pe machete imagini cu Oradea în următorii 100 de ani.
Pozitiv sau negativ?
Activitatea s-a desfăşurat pe o perioada de două săptămâni, timp în care liceenii, după orele de curs şi în week-end, au dat frâu imaginaţiei. O grupă a tratat Oradea dintr-un punct de vedere pozitiv, închipuindu-şi-o prosperă, cu multe spaţii verzi, clădiri înalte, nepoluată, cu o populaţie numeroasă şi cu o moştenire istorică păstrată integral. În oglindă, se află Oradea negativă, afectată de poluare, încălzire globală, cu arbori afectaţi de ploi acide şi cu un ţinut dezolant, fără valori.
„Scopul acestei teme a fost de a face ora de Geografie mai atractivă şi de a trage un semnal de alarmă asupra pericolelor care ne pândesc din cauza poluării şi a efectului de seră”, a spus profesoara Dora Anderson, coordonatoarea acţiunii.
Elevii au susţinut cele două proiecte în faţa colegilor şi a profesorilor. Ei speră să realizeze în viitor şi alte teme.
P.C.
Citiți principiile noastre de moderare aici!