Nodul de legătură rutieră între drumul expres Oradea Arad, proiect vechi de 10 ani, și Autostrada Transilvania – breteaua de legătură a Oradiei, a fost mutat din zona Borșului undeva în zona Ioșia. Decizia Companiea Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a fost adoptată după ce Zona Metropolitană Oradea și compania Search, care face studiul de prefezabilitate al proiectului, a pledat în favoarea acestei modificări. Beneficiul, consideră primarul Ilie Bolojan, este că importantul nod rutier este adus mai aproape de Oradea cu aproximativ 2 km, inițial, joncțiunea era undeva spre Sântion.
Primarul Ilie Bolojan a precizat, marți, că „s-a stabilit soluția aceasta care evită demolările din zona Palota – Sântandrei”. Proiectul drumului expres Oradea – Arad datează de 10 ani dar, pentru că nu s-a mișcat deloc, primăria comunei a eliberat autorizații de construire în zona traseului și s-au făcut case. Noul amplasament nu afectează aceste construcții, zice edilul. În plus, „amplasamentul nou al drumului îl blocăm, nu se vor mai emite autorizații de construire pe el”, ca urmare a deciziei luate în Comitetul director al Zonei Metropolitane Oradea.
Nod rutier
Primarul consideră că noua intersecție de drumuri are potențialul de a deveni cel mai important nod rutier al Oradiei.
„La drumul care intersectează accesul spre Livada va fi o coborâre de pe drumul expres, ceea ce permite accesul mult mai bun în Nojorid și pe centură, prin Grigorescu spre Sînmartin”, spune edilul. În plus, soluția mai oferă „o coborâre nouă spre Sântandrei, pentru ca cei care vor să urce imediat pe centură”.
Apoi, mai e „soluția de trafic mai sofisticată, care permite trecerea pe autostradă fără nicio opreliște, cu direcții înainte și la dreapta. Sunt proiecte cu pasaje, astfel încât să fie asigurată circulația în toate direcțiile”, asigură Bolojan.
Oradea – Autostrada Transilvaniei, în licitație
Drumul de legătură dintre Oradea și Autostrada Transilvania, o șosea de patru benzi, cu profil de autostradă și cu lungimea de 19km este în licitație la CNAIR. „Din datele pe care le avem, luna aceasta se va adjudeca, vom avea un constructor. Dacă nu vor fi contestații care să dureze mult, probabil din toamna acestui an vor putea deja începe lucrările la pasaje și poduri, acolo unde soluțiile tehnice sunt mai complicate. În doi ani de zile de la semnarea contractului, deci 2022, ar trebui să putem circula pe această legătură”, spune primarul.
Bolojan mai zice că joncțiunea și legăturile spre ea se leagă, de fapt, la un capăt de drumul expres Oradea – Arad, care face legătura dintre Autostrada Transilvania și Coridorul4.
„Având în vedere că conectivitatea pe relația Arad – Timișoara este importantă în dezvoltarea Oradiei, e esențială revitalizarea, actualizarea și licitarea proiectului drumului expres Oradea – Arad”, insistă primarul, precizând că „împreună cu Primăria Arad intenționăm să refacem studiul de fezabilitate al drumului expres”. Studiul de fezabilitate ar urma să fie predat Companiei naționale de drumuri, pentru implementarea proiectului începând din 2021.
„Cu acest drum, conectarea rutieră Cluj – Oradea – Arad – Timișoara va fi mai bună , la distanțe similare timpul s-ar reduce cu 30 – 40%”, susține Bolojan.
Traseu nou
Traseul final, convenit de ZMO cu CNAIR se desprinde din drumul expres Oradea-Arad în zona km 31, care devine km 0 al variantei. Traseul variantei se desfășoară paralel cu calea ferată Arad-Oradea și intersectează DC 80 cu pasaj pe acesta. Continuă, apoi, traversând cu pod canalul existent și drumurile locale adiacente acestuia. În continuare, traseul are o orientare Nord-Est și traversează DC 77, de asemenea, cu cu pasaj pe acesta.
La cererea autorităților locale, în această poziție s-a prevăzut amenajarea unui nod rutier pentru a se asigura conectivitatea cu drumul expres a rețelei de drumuri prevăzute a se realiza în zonă (drumul de legătură Oradea-Nojorid, legătura la aeroport Oradea). După cca. 1 km de la DC 77, traseul traversează cu un pod calea ferată Oradea-Arad și drumurile locale și continuă până la intersecția cu DJ 797 Oradea-Sântandrei, unde se amenajează un seminod, pentru a se asigura relațiile dinspre A3 și spre Arad cu localitatea Sântandrei și zona de sud a municipiului Oradea. După traversarea DJ 797, la cca. 700 m se supratraversează cu un pasaj comun CF 334 Oradea-Cheresig, un canal, pârâul Peța și drumuri locale.
De la km 15+100, cele două căi ale drumului expres se despart pentru a traversa denivelat zona intersecției giratorii de la km 3 a drumului de legătură centura Oradea.
Sensul Arad-A3 supratraversează girația cu un pasaj, iar canalul cu drumurile adiacente sunt traversate cu un pod comun, după care se racordează la drumul de legătură centura Oradea în zona km 16+340 (km 3+800 centura Oradea) prin benzi speciale de intrare în flux. Sensul A3-Arad se dezvoltă pe partea stângă a sensului Arad-A3, cu traversarea bretelei spre Sântandrei a sensului giratoriu (cu un pasaj mai scurt) și a canalului și drumurilor adiacente acestuia. În această zonă este amenajat un nod rutier care face legătura cu rețeaua rutieră din zona (Centura Sântandrei, drum de legătură Oradea-Sântandrei, legătura strada Meșteșugarilor).
În continuare până la DN1, traseul este comun cu cel al drumului de legătură centura Oradea.
Trimite articolul
Xsi mormota invelea ciocolata, in campanie promite si asta marea cu sarea …
-
Ce ratat esti.Un adevar cat realizarile lui Bolojan de mari.
-
numai ca ce a “realizat” ieri , maine se autodistruge,deja e blocat tot orasul de marile realizari cu termene de finalizare prelungite la nesfarsit . mare pupincurist mai esti …
-
bolovan, ti-o placut tie 100 de ani de stagnare
-
bolovan,
Când se lucrează cu analfabeți rezultă lucruri mai puțin trainice. Degeaba are primăria idei, UE bani, dacă executantul nu găsește personal de calitate. Pentru că, vezi și pe Bihon, mai mult de jumătate din cei care scriu sunt semianalfabeți. Te apucă râsul când vezi că incompetentul care lucrează prost vine pe Bihon și comentează cât de prost a ieșit o lucrare pe care el însuși a efectuat-o.
-
-
Realizari?,investiti finalizate de proasta calitate,foarte scumpe,nerespectare termenelor,fiscalitate ridicata, calitatea precara a servicilor,distrugerea centrului istoric,Oradea transformat de marele Bolojan in santier nefinalizat.
-
care distrugere a centrului? era distrus inainte sa ajunga primar omu asta, acuma arata in sfarsit a oras. ce distrugere? renovarea de fatade? pietonalizari? aia nu ii distrugere. poate te referi la taieri de copaci, dar e discutabil. probabil vietuiesti prin ceva cartier marginas si nu cunosti situatia orasului decat din ce auzi prin comentarii de pe bihon si de prin birturi. santier? da. asta ii obositor, da se termina si ele. ca si tu probabil ai fost la scoala si ai terminat-o.
-
dropule esti platit pt postarile astea idioate ?
-
Janglod, nu-s platit, fac un bine orasului si incerc sa ii arat pe idioti cu degetul. o fac gratuit. te arat si pe tine? ti-o impuscat si tie bolojan porumbeii de pe bloc si te caci pe tine de frustrare?
-
-
Mai omule, te rog eu nu mai posta ca batjocoresti gramatica limbii romane, u stii sa scrii corect dar in schimb te gasesti sa dai penseuri pe aici. Ai lipsit de la orele de gramatica? De argumente logice sau exemple in sprijinul celor afirmate nu mai vorbim. Ma apuca rasul cand vad astfel de analfabeti.
-
-
-
bolovan trage-ti singur 2 palme ca-ti dam noi 3 mai tarziu.
-
care voi, pupincuristii parveniti ?
-
da, noi, pupincuristule parvenit bolovan. pupincurist si parvenit ce esti. tu esti cel mai pupincurist de pe bihon
-
-
Oricum nici un proiect nu a fost respectat. Tot timpul a iesit complet altceva. Dar nu inteleg ce trafic vrea sa devieze, sau sa preia cartierul Grigorescu, ce acolo sunt strazi asa de late ca poate sa preia o scurtatura din ruta aradului spre nufarul spre cluj? Asta iar a tras ceva pe nas, mai vrea sa distruga o zona rezidentiala linistita? Acolo nu mai e loc de largit strazi, sau urmeaza exproprieri si pe acolo?
-
ai dreptate, toate proiectele au fost modificate fata de inititial. de exemplu initial centura era la o banda si acum e la 2 benzi pe sens plus plin de pasaje. buna observatie.
-
ca de dealul Ciuperca sa nici nu mai vorbim sau de Ocska care au proiectat-o intr-un hal ca poti sa ajungi doar cu elicopterul si acum mai scoatem niste milioane sa faca cumva sa aibe lumea acces la ea !
-
dealul ciuperca e varza da va fi gata si el. piata ocska are acces greu da va fi si aia accesibila..candva.. altceva? mai ai bile negre? 4-5 bile negre la 100 albe.
-
Da? Si chiar ti se pare ok o astfel de abordare? Facem un proiect , o lucrare si apoi 10 ani o mai modificam de 7 ori si o refacem pana iese bine, ce rezulta de aici INCOMPETENTA sau HOTIE sa se poata sifona banii. Dar tind sa cred ca sunt lucrari facute cu curul fara profesionalism, iar Centrul e un cacat, cu 7 balustrade si 7 idei de design, nimic nu e armonizat, fara pic de gust sau profesionalism.
-
ba, mi se pare groaznic sa tina asa mult lucrarile, asta-i adevarat.
-
Da mai vasi si solutia voastra a psdilor este sa nu se faca nimic.
Tot cu dealul ciuperca sunteti in gura de mai bine de 4 ani, altceva nu stiti.
-
-
-
Votati Bolojan Presedinte!
-
Este bun la Transporturi.
-
mai degraba la Agricultura, e un taran adevarat 🙂
-
super
Cam la 1,30 min se sta la coada pe centura asa se lucreza, inteleg si sunt de acord ca sunt necesare lucrarile ,dar se fac de mantuiala de trebuiesc refacute anual sustinatorii primarului ar trebui sa mearga sa stea zilnic in cozile formate in gaze si caldura sa se convinga de disconfortul creat auzi disconfort asa numesc ei acea o ora jumate petrecuta in cozile infernale si blocajele create prin luminoasa conducere a primarului, parca nu se puteau realiza in cele 3 luni de pandemie cand sa circulat mai mult sporadic si se puteau realiza fara disconfort.
Ce nu inteleg ce cauta sutele de oradeni cu turisme pe centura cand au variante de ocolire se baga si ei in blocaje sa ingroase randul de camioane si de trusme in tranzit
-
La linia de tramvai nu a lucrat nimeni de vreo doua luni, pe strada Aurel lazar santierul e pustiu de cel putin un an, si asa mai departe. Probabil e vreamea nefavorabila, nu se poate lucra cand e asa cald. WOW cate s-au facut! Aplauze sustinute! Elogii!
-
Daca Bolovan asta ar fi la fel de destept ca primarii de dinaintea lui nu ai mai sta 1 minut si jumatate la coada, asa inteleg eu din ce ai scris tu mai sus (1,30 min), pentru ca Oradea nu ar avea centura, si ai sta cateva ore sau cateva zile sa traversezi orasul dinspre Bors spre cluj prin centrul orasului. Pun pariu ca daca “Bolovan” nu ar fi construit drumuri noi, poduri, pasaje, … oresul SIGUR nu ar mai fi blocat.
eu cred ca tot bolo va fi primar , ca mama prostilor e mereu gravida in Oradea 🙁
Cand esti pro de mic , cand esti mare numa te joci.