Potrivit unei analize efectuate de Cushman & Wakefield Echinox, Oradea se clasează pe locul trei la nivel de orașe în ceea ce privește stocul de spații comerciale moderne, cu 199.000 mp. Locul întâi este ocupat de Timișoara – 254.000 mp, iar locul doi de Constanța – 211.000 mp. Bucureștiul nu se pune, spațiile comerciale de aici fiind distribuite în București – Ilfov.
[eadvert]
Stocul de retail modern din România, format din centre comerciale, parcuri de retail și galerii comerciale cu o suprafață închiriabilă de minimum 5.000 de metri pătrați, a ajuns la nivelul de 3,96 milioane de metri pătrați și urmează să depășească pragul de 4 mil. metri pătrați până la finalul anului, reiese din datele rapoartelor Bucharest Retail Market și Retail Regional Cities, realizate de Cushman & Wakefield Echinox.
Cu un stoc de 1,25 milioane metri pătrați, format din 32 de proiecte cu o suprafață închiriabilă medie de 39.000 de metri pătrați, Bucureştiul este cea mai mare piață, deservind o populație de aproape 2,6 milioane de locuitori ai regiunii București – Ilfov, potrivit celor mai recente date ale Institutului Naţional de Statistică cu privire la populația după domiciliu.
Reinventare
Prima jumătate a anului 2020 a fost cea mai dificilă din istoria de 20 de ani a pieței locale de retail modern, în condițiile în care autoritățile au decis la finalul lunii martie suspendarea activității pentru toate magazinele considerate neesențiale care își desfășoară activitatea în centre comerciale, ca măsură de prevenție pentru stoparea extinderii pandemiei Covid-19. Începând cu 15 iunie, activitatea comercială a fost reluată, fiind restricţionate în continuare cinematografele și zonele de food-court.
„Piața de retail a traversat, într-adevăr, o perioadă extrem de dificilă, în care activitatea a numeroși retaileri a fost suspendată, situație ce a afectat, în lanț, și încasările proprietarilor de centre comerciale. Comerțul online a prins avânt, iar în condițiile în care situația medicală rămâne delicată, frecvenţa cumpărăturilor în cadrul centrelor comerciale rămâne sub nivelul anterior stării de urgenţă. Cu toate acestea, cumpărăturile online nu se pretează pentru toate categoriile de produse și nici pentru toate profilurile de cumpărători, iar alternativa comerțului stradal rămâne slab dezvoltată, cu prea puține zone care pot oferi o experiență plăcută de shopping. În aceste condiții, considerăm că centrele comerciale își vor recâștiga, treptat, clienții, chiar dacă asta va însemna o nouă «reinventare», pentru a răspunde unui profil de consumator mai pragmatic și mai prudent”, a declarat Bogdan Marcu, Partner, Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox.
Trimite articolul
Xfoarte interesant, dar suntem pe locul trei si la putere de cumparare ? Ca daca nu, ecuatia se termina prost pt marii speculanti de spatii, iar in curand chiar foarte prost spre dulcele faliment, spatii goale pline de “potential investitional” sunt mai nou la tot pasul, iar daca te plimbi prin “marile centre de retail” gen lotus, ai sansele cele mai mici sa iei covidu, fiind pustiu…Centrele astea cu taspe mii de euro chirie pe mp, nu fac decat sa umfle serios pretul produsului dorit, netul ii va termina…
-
ca nivel de salarii medii nete pe judet, Bihorul este in ultimele 6 judete ptr an2020, deci puterea de cumparare este doar ptr unele categorii, in special bugetarii… Deci , oare ,cu ce ne si mandrim…?!?
Aici este vorba de Oradea nu de judetul Bihor.
Oricum nu am vazut ca aceste spatii comerciale din Oradea sa duca lipsa de clienti deci nu vad care este problema in ceea ce priveste puterea de cumparare.
Daca ar fi o asa mare problema cu puterea de cumparare in primul rand nu s-ar fi construit atatea spatii comerciale in Oradea.
-
Cum de nu suntem si in acest top pe locul intai? Hm..ciudat. Sigur au masluit rezultatul. Stie toata lumea ca Oradea e pe primul loc in oricare top, de la suprafata verde pana la numarul vrabiilor pe metrul patrat.
-
Se lucreaza la negru in continuare
-