Nu o spunem noi organizatorii, o spun firmele participante și persoanele care și-au căutat un loc de muncă. Dacă vineri dimineața unii aveau emoții în ceea ce privește prezența candidaților la târg, datorită locației, acestea le-au fost risipite foarte devreme. La doar câteva minute de la deschiderea târgului, candidații au început vină în valuri și să-și depună CV-urile la standurile firmelor. În cifre, cele 30 de firme participante au oferit peste 1.400 de locuri de muncă. La final s-au adunat 981 de CV-uri.
Companii mulțumite
La sfârșitul zilei, toată lumea s-a declarat mulțumită și ne-a îndemnat să mai organizăm o ediție a “Oradea Job Expo 2019” în toamnă. “Pe la standul nostru au trecut circa 150 de persoane. Am adunat 50 de CV-uri. Alte persoane au luat datele și se vor prezenta la firmă. Suntem mulțumiți atât de organizare cât și de mediatizare. A fost unul dintre cele mai bune târguri de job-uri la care am participat”, ne-a spus Gheorghe Cicortaș, director de calitate la GMAB.
“Dintre toate târgurile la care am participat, acesta mi se pare cel mai calitativ, atât din punct de vedere al participanților cât și din punct de vedere al organizării și mediatizării. Vom participa și la edițiile viitoare”, ne-a declarat Ovidiu Moldovan, analist recrutare la Inteva Oradea. “Astfel de târguri ar trebui să fie organizate după un calendar bine stabilit. Sunt companii care investesc în jurul Oradiei, care au nevoie de astfel de evenimente”, a precizat Dragoș Ciortin de la European Vegetable.
“Rezultatele în urma acestui târg sunt peste așteptările noastre. Au venit oameni care chiar doreau să se angajeze. I-am invitat la fabrică să vadă procesul de producție”, ne-a spus Silafaar Emese Juhasz, director resurse umane la Hanning Motors. Pe de alta parte, reprezentanta Hanning Motors era nemulțumită de persoanele care aveau idei preconcepute despre ofertele firmelor prezente la târg, fără însă a le cunoaște concret. Cu alte cuvinte, de persoanele care vorbeau în necunoștință de cauză. “Oamenii trebuie să știe că fiind un târg de job-uri companiile au oferte variate. Nimeni nu-și mai permite să dea salariul minim pe economie. Muncitorii calificați sunt foarte căutați, iar cei care nu cunosc meserie pot să o învețe de la zero”, este de părere Silafaar Emese Juhasz.
Reprezentantul Echipot nu se aștepta la așa bună ofertă din partea participanților și era foarte mulțumit de CV-urile adunate.
A fost cel mai bun târg la care am participat până în prezent. Au venit oameni care doreau să lucreze. Niciunul pentru negație. Ar fi util să-l faceți și în toamnă. Nu ne-am așteptat la așa bună prezență”, ne-a declarat Lia Milaș, specialist HR Plastor.
“Am fost și anul trecut. Anul acesta a ieșit și mai bine. Din punctul nostru de vedere, feed-back-ul este foarte bun. Poate nu ar strica o prezentare auditivă în cadrul târgului a ofertelor firmelor prezente”, ne-a sugerat, Sorina Manole, specialist HR și jurist de la PGS.
“Am rămas plăcut surprinse de participanți. De la prima oră am avut persoane interesate să se angajeze. Din categoria de la medium în sus. Chiar nu am avut cereri pentru necalificați. Doar oameni cu studii. Unii care s-au întors în România din străinătate și își căutau de lucru, din Germania, din Anglia, din Danemarca, cărora le-am luat CV-urile, urmând să le chemăm la interviu”, ne-au explicat Raluca Hercuț, marketing manager, respectiv Lia Moroianu, director tehnic la Instal Center.
Delia Tirla, specialist HR la Connectronics, a rămas, de asemenea, plăcut surprinsă de prezența, organizarea și mediatizarea evenimentului. La fel și reprezentanții Celestica și Eberspaecher, care au adunat CV-uri mai multe ca la oricare astfel de eveniment de profil la care au mai participat.
Încântați de CV-urile adunate pentru bucătari și ospătari calificați au fost și reprezentanții SC Turism Felix, care au strâns CV-uri mai multe decât la precedentele târguri de job-uri la care au participat anterior.
Ideea generală care a rezultat în urma discuțiilor cu reprezentanții companiilor prezente la “Oradea Job Expo 2019” este că trebuie organizată și o ediție de toamnă a târgului.
“Suntem foarte fericiți când vedem o prezență bună la un astfel de eveniment. Că este o entitate publică, că este o entitate privată. Se pare că nevoia de forță de muncă este vizibil prezentă. 30 de angajatori cu peste 1.400 de oferte de angajare, spune ceva. Ceea ce nu putem noi acoperi acoperiți voi, firmele private. Felicitări pentru organizare”, a declarat Bekesi Csaba, directorul executiv al AJOFM Bihor.
Tombolă cu câștiguri în produse Metalica
Metalica SA a organizat o tombolă cu câștiguri pentru persoanele care și-au depus CV-rile la standul firmei. “Este un eveniment util pentru firme. Organizarea este foarte bună. Avem circa 200 de angajați și mai facem angajări. Încercăm să promovăm brandul local. Avem salarii la nivelul pieței. Oferim toată gama de posturi. Nu doar posturi ci și posibilitatea calificării la locul de muncă în meserii pe cale de dispariție. Îi învățăm meseria de la început. Cred că ar fi necesar încă un astfel târg pe an”, crede Cezar Dumitrache, directorul general Metalica SA Oradea.
La finalul târgului, un copil a extras CV-urile câștigătoare dintr-un total de 75.
Câștigătorii tombolei sunt: aragaz vintaje – Diaconescu Horea Cristian din Oradea; aragaz parțial inox – Pop Ioan G. din Oradea; plite incorporabilă din inox – Novac Liviu din Oradea și Bogdan Iuliu din Cetariu; discuri pentru picnic – Bălaj Paula din Oradea, Gorgan Cristian din Oradea și Avram Nicolae din Sânmartin; suporturi set jante anvelope: Botiș Ștefan din Tinăud, Hadi Benjamin Mark din Oradea, Borbei Florian din Oradea, Puskas Susana din Oradea, Jakab Zsigmond din Oșorhei, Man Simionaș Alex din Sânmartin, Balogh Julia din Oradea, Barna Sergiu Dan din Oradea, Tuser Alex din Oradea și Vesa Alin din Oradea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!