Aceste evenimente reprezintă oportunități valoroase pentru atragerea turiștilor din Finlanda și Austria, piețe cu un interes tot mai mare pentru destinațiile autentice din Europa Centrală și de Est.
Matka Nordic Travel Fair – Helsinki
Cel mai mare târg de turism din Scandinavia, Matka Nordic Travel Fair, reunește anual peste 800 de expozanți și atrage peste 50.000 de vizitatori, dintre care o mare parte sunt agenții de turism, operatori de călătorii și presă de specialitate. Ziua de joi, 16 ianuarie, a fost dedicată exclusiv întâlnirilor de business (B2B), iar începând din 17 ianuarie târgul este deschis publicului larg (B2C).
Evenimentul marchează începutul anului turistic, reunind experți din industrie, operatori turistici și potențiali turiști, la Centrul Expozițional și de Convenții din Helsinki. În cadrul acestui târg, Oradea își va promova, în standul propriu, patrimoniul arhitectural în stil Art Nouveau, băile termale recunoscute pentru proprietățile lor curative, gastronomia locală și evenimentele culturale precum și pachetele turistice propuse de hotelieri din oraș.
În prima zi a târgului, echipa Visit Oradea a fost vizitată de o delegație din cadrul Ambasadei României în Republica Finlanda, un moment special care subliniază importanța implicării orașului în acest eveniment.
„În contextul conectivității aeriene cu țările nordice, prin LOT Polish Airlines, participarea noastră la Târgul de Turism din Helsinki vine ca o oportunitate strategică de a atrage turiști finlandezi și scandinavi, facilitând accesul acestora către Oradea prin zborurile operate de LOT, cu escală la Varșovia. Această prezență ne permite să promovăm destinația într-un mod direct și eficient, consolidând poziția orașului pe piața nordică.” a declarat Alexandru Chira, Director General Visit Oradea.
Echipă comună Oradea, Timișoara și Sibiu la Ferien-Messe Wien – Viena
Ferien-Messe Wien este cel mai important târg de turism din Austria, cu peste 50.000 de vizitatori și expozanți din peste 70 de țări. Participarea Oradiei la acest eveniment are ca scop consolidarea prezenței pe piața austriacă, un segment important datorită proximității geografice și interesului crescut al turiștilor austrieci pentru destinațiile din România. Anul acesta, Oradea participă la Ferrien-Messe Wien alături de alte două destinații din România: Sibiu și Timișoara, într-un stand comun.
„Visit Oradea a participat în fiecare an la Târgul de Turism din Viena, aceasta fiind o piață ofertantă pentru turismul românesc iar interesul turiștilor austrieci față de turismul balnear, orașele cu istorie bogată și arhitectură impresionantă este din ce în ce mai crescut. Am considerat extrem de important să fim prezenți la acest eveniment de profil și anul acesta, chiar dacă România nu este reprezentată la nivel centralizat, cu un stand de țară. Din acest considerent, pentru a avea o prezență cât mai puternică în cadrul acestui târg dar și pentru a eficientiza bugetul de participare, am gândit, alături de Timișoara și Sibiu, varianta unui stand comun. Prezența noastră în cadrul acestui târg este cu atât mai importantă în contextul intrării României în spațiul Schengen rutier începând cu 1 ianuarie 2025” a mai declarat Alexandru Chira.
Prin participarea la aceste evenimente de prestigiu, Visit Oradea își reafirmă angajamentul de a promova Oradea ca o destinație turistică de primă clasă și în anul 2025, susținând astfel dezvoltarea turismului local și atragerea de turiști internaționali.
Citiți principiile noastre de moderare aici!