„Nu e unică, dar e intuitivă şi are elemente de inovaţie”. E caracterizarea făcută de city-managerul Eduard Florea platformei Oradea City App – aplicaţia pe care edilii o văd ca pe un instrument de lucru extrem de util atât pentru localnici, cât şi pentru turişti. Disponibilă deja în Google Play şi App Store, Oradea City App ar urma să furnizeze atât informaţii, cât şi trasee despre şi către obiectivele turistice din oraş şi nu numai: hoteluri, restaurante, spitale, farmacii, service-uri auto etc. De asemenea, ca inovaţie, din această aplicaţie se pot cumpăra deja bilete atât pentru transportul public, cât şi pentru tichetele de parcare. Oradea City App îşi propune să ofere doritorilor un ghid al evenimentelor din oraş care-i interesează, transmiţându-le notificări, în baza unei abonări la domeniul sau domeniile de interes. Ghidurile audio pentru diferitele obiective sunt, în acelaşi timp, o facilitate oferită de Oradea City, ce urmează să prindă contur. Reprezentanţii Primăriei, Eduard Florea şi Mihai Jurcă, recunosc faptul că trebuie îmbunătăţit conţinutul, însă îi aşteaptă pe cei cointeresaţi să-i contacteze (turism@oradea.ro), pentru a stabili noi parteneriate.
Oradea tuturor
Disponibilă în română şi engleză, aplicaţia are peste 100 mb, informaţie ce se cere descărcată pe telefonul utilizatorului Oradea City App. „Aplicaţia include trasee geodiferenţiate, cu puncte pe hartă. Este foarte important pentru orice vizitator sau localnic să aibă informaţia spaţială. Putem spune că aplicaţia se adresează localnicilor – inclusiv celor din Sânmartin – turiştilor şi generatorilor de evenimente (firme, ONG-uri, instituţii etc). Sunt peste 100 mb de informaţii. Downloadându-le acasă, ai toată informaţia la dispoziţie, indiferent că ai internet sau nu”, declară Mihai Jurcă. De altfel, cum hărţile Google din aplicaţie sunt descărcate pe telefon, acestea pot fi folosite şi fără internet, doar cu GPS, o dată configurat traseul către o destinaţie, indiferent de natura acesteia.
Aplicaţia este bilingvă, acum, în română şi engleză, iar în lunile următoare se aşteaptă finalizarea traducerii pentru limba maghiară. Informaţiile din aplicaţie sunt corelate cu distanţa pe care o are utilizatorul de parcurs până la destinaţie, indiferent că vorbim despre hoteluri, restaurante, bancomate, spitale, farmacii sau servicii auto. Edilii aşteaptă cât mai mulţi agenţi economici să se înscrie în aplicaţia Oradea City App, de care pot beneficia, astfel, în mod gratuit. Chiar dacă aplicaţia realizată de Mobiversal pentru Primăria Oradea a costat 18.000 euro (cu câte-o variantă pentru Android, respectiv iPhone, plus aplicaţia Oradea City Report).
Evenimente prin aplicaţie
Agenţii economici cărora aplicaţia li se adresează sunt aşteptaţi acum să genereze evenimente, pe care să le încarce în aplicaţie şi să şi le popularizeze în acest fel. „Generatorii de evenimente vor primi o parolă şi fiecare va putea încărca date despre evenimentul pe care îl organizează, descrierea lui în trei limbi – română, maghiară şi engleză – iar locaţia pusă pe coordonatele GPS.
Dorim ca aplicaţia să conţină aproape toate evenimentele din oraş. Ar fi astfel un mod gratuit, suplimentar de promovare”, a transmis Mihai Jurcă. De altfel, utilizatorii aplicaţiei vor putea primi notificări despre evenimentele anunţate în Oradea City App care îi interesează.
De asemenea, pe această platformă pentru smartphone şi tablete se pot cumpăra bilete pentru transportul public în comun, dar şi pentru plata parcării în Oradea, fiind furnizate şi informaţii despre sistemul de transport public (staţii, orar), dar şi privind parcajul public orădean (parcările centrale şi regulile de parcaj).
Muzeu în aer liber?!
Aplicaţia poate găzdui chiar şi ghiduri audio pentru obiectivele turistice din Oradea, pe lângă textele şi imaginile deja existente. „Oraşul s-ar putea transforma, astfel, într-un muzeu în aer liber”, îşi doreşte city-managerul Florea. „Sperăm să avem colaboratori cu actori profesionişti pentru texte bine citite în cele trei limbi”, afirmă acesta, adăugând că partea de obiective introduse în aplicaţie trebuie suplimentată. De subliniat faptul că Oradea şi Băile Felix sunt introduse la pachet în aplicaţie, inclusiv hotelurile şi spa-urile.
City-managerul Eduard Florea a ţinut să mulţumească Asociaţiei pentru Promovarea Turismului din Oradea şi Regiune, Ioanei Lucaciu – pentru traducerea în engleză a aplicaţiei, Ramonei Novicov – pentru revizuirea textelor, Fundaţiei pentru Monumente, Muzeului Ţării Crişurilor şi Biroului de turism religios din Episcopia Romano-Catolică.
Citiți principiile noastre de moderare aici!