ORADEA. În 2000, mai multe organizaţii din oraşele europene cu un bogat patrimoniu Art Nouveau au înfiinţat o reţea europeană de cooperare, de cercetare, conservare şi dezvoltare a Art Nouveau, la care a aderat acum şi Oradea. Potrivit Primăriei, efortul aparţine Fundaţiei de Protejare a Monumentelor Istorice Bihor, prin criticul de artă Ramona Novicov, de a face cât mai cunoscut patrimoniul Art Nouveau al oraşului Oradea.
Acest efort „este reflectat în mod amplu în numărul 24 al prestigioasei reviste internaţionale coupDefouet, difuzat în aceste zile în cele mai importante centre culturale ale Europei”, transmite PMO. Prin intermediul acestei reviste, „Palatele Vulturul negru, Moskovits I, Stern, Ullmann, casa Poynar, casele Adorjan şi în special casa Darvas-La Roche au primit valoare emblematică pentru vizibilitatea oraşului în reţelele culturale internaţionale Art Nouveau”.
Prin calitatea sa de membru al Reţelei Art Nouveau European Route, Oradea urmăreşte să beneficieze vizibilitate, prin imagini ce vor prezenta Oradea pe situl internet www.artnouveau.eu, mediatizarea evenimentelor Art Nouveau din Oradea pe acelaşi site; schimburi între specialiştii Art Nouveau, în vederea „configurării unui vast program pentru acţiunile locale pe care le vom dezvolta” şi participarea ca membru al asociaţiei la elaborarea proiectelor viitoare.
Susţinută logistic şi financiar de Primăria din Barcelona, din această reţea fac parte mai multe organizaţii din oraşe europene şi nu numai, de la Helsinki la Barcelona sau Bruxelles şi de la Glasgow la Budapesta sau Viena.
Oradea-Felix, la Budapesta
În altă ordine de idei, Oradea continuă să se promoveze, la pachet cu Băile Felix, încercând să atragă turişti sub titlul de „Capitala Termală și Art Nouveau a României”, transmite Primăria.
După târgul de turism de la Viena, Oradea a fost prezentă la târgul internaţional de profil din Budapesta, din perioada 26 februarie –1 martie 2015. Standul României a găzduit 38 de expozanţi din ţară, promovându-se oferte diverse, de la Delta Dunării, Harghita, Covasna, până la Cluj-Napoca, Satu-Mare și, evident, Oradea și stațiunea Băile Felix.
„Oraşului Oradea și Băilor Felix le-au fost alocate un număr de trei info desk-uri. Pe lângă spațiul mai mare din cadrul standului, oferta Oradea-Băile Felix a beneficiat de un plus de vizibilitate, prin panouri publicitare de mari dimensiuni (10/5 m) amplasate pe standul României, printr-un articol în revista oficială a târgului și prin afişarea unei imagini cu Oradea la deschiderea târgului”, scrie Biroul de Presă al PMO, care continuă astfel: „Conform așteptărilor, în cele 3 zile în care târgul a fost deschis publicului larg, interesul față de Oradea a fost crescut, aprox. 2500 de vizitatori plecând de la info-desk-ul Oradea cu materialul de promovare comun. Oferta promovată a fost de interes şi pentru agențiile de turism sau tur-operatori, fiind stabilite peste 25 de noi contacte cu agenții de turism care sunt interesate de reeditarea unor vechi pachete turistice către sau prin Oradea, sau de crearea unora noi”.
În continuare, Oradea, Băile Felix şi Bihorul vor fi prezente şi la Târgul de Turism al României (12-15 martie), dar şi la târgurile turistice din regiune (Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov).
Citiți principiile noastre de moderare aici!