Vizita a avut ca scop prezentarea valorilor turistice ale Oradiei, respectiv ale județului Bihor și este al treilea info-trip de acest gen efectuat în cursul acestui an.
În cadrul evenimentului, oaspeții din București au vizitat printre altele Cetatea Oradea, centrul istoric al orașului, aquapark-ul, primăria și turnul acesteia, Sinagoga Zion respectiv Casa Darvas-La Roche.
„Oaspeții bucureșteni au vizitat Oradea ca și destinație turistică. Am dorit să le arătăm că destinația noastră poate să fie interesantă, deoarece sunt suficiente elemente care pot fi vizitate în Oradea dar și în județul Bihor. Totodată am dorit să le arătăm că Oradea prinde viață și sunt foarte multe noutăți în orașul nostru”, a spus Mihai Jurca, directorul executiv al Asociației de Promovare a Turismului.
Din punctul de vedere al turistului din capitală, Oradea se mişcă în direcţia corectă, a fost una dintre impresiile împărtăşite de vizitatori. Unii s-au arătat impresionaţi de Muzeul Rezistenței Anticomuniste din Cetate, care oferă vizitatorului un tablou al faptelor petrecute nu foarte departe de momentul prezent.
Sinagoga Zion a fost menţionat ca obiectiv unic în România. Asocierea Oradiei cu titulatul de oraş Art Nouveau au catalogat-o ca un bonus pentru oraș dar insuficient de puternic pentru a trezi interesul „maselor” de turişti.
Au mai punctat că oraşul are nevoie de activităţi şi atracţii din sectorul evenimentelor de oarecare notorietate zonală pentru a ieşi în faţă. Ca element negativ, au amintit lipsa unei curse optime de transport dintre Oradea și București, menţionând și faptul că administrația locală va trebui să creeze dorința ca turiștii să vină în municipiu. Unii au punctat, totuşi, că un oraş aflat la graniţa de Vest, ar trebui să-şi caute bazinul de turişti în regiunile vecine, nu neapărat în depărtata capitală.
În programul lor a mai figurat şi o ieşire în Felix, la bazele de agrement şi spa de lux.
Citiți principiile noastre de moderare aici!