În condiţiile în care Oradea are încă infrastructura de începutul secolului 20, iar numărul maşinilor este în creştere şi spaţiul pare tot mai mic se impun noi măsuri penrtru circulatiarutiera. „Oradea este deficitară la spaţiul de parcare, dar caracteristica municipiului este dată de un centru cu străzi înguste şi este nevoie de noi soluţii pentru circulatie. Pentru aceasta administratorului drumului, primăria în aecst caz, trebuie să vină cu propuneri pentru avizare la Poliţia Rutiera”, spune comisarul Claudiu Ciuclea,ofiţer al Serviului poliţiei Rutiere Bihor.
Puncte de conflict
Pe strzile orădene apar aşa-numitele puncte de conflict, adică zone unde circulatia fie este gâtuită fie lipsesc unele elemente care să preia influxul mare de vehicole. „În Oradea avem trei puncte de conflict. Este vorba despre îngustarea de sub podul de la intersecţia Matei Corvin cu Ştefan cel Mare, lipsa celui de-al doilea pod paralel cu Densuşianu şi traversarea liniei ferate de pe centura Oradea spre Cluj”, spune comisarul Ciuclea. Pentru aceste probleme identificarea unor soluţii revine Primăriei Oradea care este administratorul drumului.
În categoria problemelor identificate de poliţiştii rutieri sunt şi lipsa unor indicatoare pentru mări siguranţa în zona trecerilor de pietoni cât şi absenţa unui iluminat suplimentar.
Educaţie
Chiar dacă străzile municipiului sunt deficitare ca amenajări rutiere, o mare responsabilitate revine şi participanţilor la trafic. Astfel poliţitşii rutieri recomandă respcetul în trafic şi o bună cunoaştere a regulilor rutiere pentru şoferi. „Pietonii trebuie să fie atenţi la trecerile amenajate şi să se asigure, deoarece oricând poate apărea un şofer neatent sau care are o problemă tehnică la maşină şi astfel pietonii pot ajunge victime”, avertizează Claudiu Ciuclea. Acesta mai susţine că ar fi o idee bună dacă s-ar amenaja mai multe piste pentru biciclişti, mai ales că venirea primăverii vă mări considerabil numărul celor care circulă pe două roţi.
V.T.
Citiți principiile noastre de moderare aici!