Viceprimarul Gheorghe Carp a ţinut ieri să ne arate de la faţa locului cum decurg câteva dintre şantierele rutiere deschise în Oradea.
Un şantier deschis încă multă vreme de acum încolo e cel de pe strada Adevărului. Începute în septembrie anul trecut şi prevăzute a se încheia în septembrie anul viitor, lucrările se află aici în diverse stadii de execuţie: de la săpături la borduri şi de la balast stabilizat la asfalt-binder şi strat de uzură asfaltic. Drumuri Orăşeneşti execută lucrările iar contractul valorează circa 3,4 milioane lei noi.
Planuri pentru fluidizare
Prinsă într-un proiect de fluidizare a traficului în Oradea, strada Vaporului e reabilitată în această perioadă pe bani europeni. Drumuri Orăşeneşti a început să lucreze în martie şi va trebui să finalizeze până la finele lunii iulie, valoarea investiţiei fiind de 457 mii lei noi. Intersectată cu Piaţa 22 Decembrie, în prelungirea străzii Vaporului ar trebui construit un pod peste Peţa şi, ulterior, amenajat un drum de acces care să dea în Şoseaua de Centură (strada Ogorului). Astfel, s-ar realiza o nouă modalitate de intrare/ieşire spre şi dinspre Centru spre periferie.
O altă lucrare de mare anvergură constă în reabilitarea străzii Oneştilor. Şi aici lucrează tot Drumuri Orăşeneşti, pentru 5,5 milioane RON. Lucrările au debutat în septembrie anul trecut şi nu au fost lipsite de probleme. Înainte de reabilitarea părţii carosabile s-a lucrat la introducerea utilităţilor (apă-canal) şi s-au ivit o serie de probleme, astfel încât a fost necesară schimbarea soluţiei tehnice, pentru găsirea unui unghi optim de cădere a apei. Din acest motiv, spune Carp, a trebuit încheiat un act adiţional, însă lucrările ar trebui finalizate până la finele lui iunie. O parte a tronsonului a fost deja terminat, până la strada Sahia. De-a lungul drumului se amenajează parcări, copacii care încurcă urmând să fie tăiaţi.
Această stradă e foarte importantă în viziunea viceprimarului Carp pentru fluenţa traficului în Rogerius – Ioşia. Oneştilor va fi o stradă cu prioritate, aceasta urmând să fie continuată de viitorul pod rutier peste Criş, ce va înlocui actualul pod de pontoane. Aşadar, până la finele mandatului Bolojan, ne putem aştepta la o nouă axă de circulaţie majoră în Oradea, pe direcţia Nord – Sud: Bdul Dacia – strada Carpaţi – pod Ioşia – strada Oneştilor – Calea Aradului. În ceea ce priveşte viitorul pod rutier, primarul Ilie Bolojan a dat asigurări că în nici un caz nu va fi mai mai scump decât un tramvai Siemens, ce a costat 2,7 milioane euro. Dimpotrivă. Municipalitatea a făcut deja demersuri pentru obţinerea avizelor necesare iar primarul doreşte ca până în septembrie să debuteze lucrările la pod.
Se lucrează şi pe strada Gheorghe Doja, încă de la sfârşitul anului trecut. Până la intersecţia cu strada Salvării s-au montat deja borduri şi s-a turnat balast stabilizat, urmând să fie aplicat stratul de asfalt. Fiind o stradă destul de lungă – 2,9 km – lucrările au termen de finalizare decembrie 2011. Executant e firma Asfamix iar contractul e în valoare de 4 milioane de lei.
Pe strada Muzeului lucrările sunt deja încheiate. „Dacă înainte autoturismele parcau pe spaţiul verde din lipsa locurilor de parcare, acum acest lucru nu mai este o problemă pe strada Muzeului, deoarece s-au realizat multe parcări, strada devenind acum funcţională”, a spus viceprimarul Gheorge Carp. A lucrat Drumuri Orăşeneşti timp de cinci luni, pe un contract de 473 mii lei.
În zona industrială
O altă lucrare ca şi finalizată este drumul de legătură dintre E60 şi DJ 190, ce leagă Şoseaua Borşului de zona gropii de gunoi şi strada Matei Corvin (ieşirea spre Satu Mare). Aici mai trebuie aplicat doar marcajul. Acest drum a fost modernizat de către Primărie la solicitarea firmelor din zonă, precum Frigoexpres şi Comau. Ultima doreşte să-şi extindă activitatea, îndreptându-se (şi) spre producţie. „Autoturismele vor putea folosi acest drum de acces fără a mai fi nevoie să intre prin oraş, iar în acest fel va fi decongestionat şi traficul din municipiu”, şi-a motivat Gheorghe Carp decizia de a transforma acest drum dintr-o sumă de gropi, pietriş şi hârtoape la drumul ca-n palmă de azi. Selina a executat lucrările din noiembrie încoace, pentru 2 milioane de lei noi.
CĂLIN CORPAŞ
Citiți principiile noastre de moderare aici!