Aeroportul Henri Coandă Otopeni s-a clasat în fruntea clasamentului, potrivit Asociației Aeroporturilor din Romania (AAR), înregistrând un număr de peste 14 milioane de pasageri. Următorul în top, Aeroportul Internațional “Avram Iancu” Cluj-Napoca, a raportat peste 3,2 milioane de pasageri.
„Vestea bună este că cifra totală a pasagerilor care au tranzitat aeroporturile din România în anul 2023 (24.593.281 persoane) este mai mare cu aproape 6% și decât cea înregistrată în anul 2019 (23.234.580 persoane), Ne bucurăm să constatăm că în România traficul de pasageri a recuperat puternic, astfel că am depășit valorile înregistrate înainte de pandemie. Spre comparație, traficul aerian din Europa va atinge probabil valorile din anul 2019 abia la sfârșitul acestui an“, a declarat David Ciceo, președintele Asociației Aeroporturilor din România.
Mai puțini pasageri pe Aeroportul Oradea
Cu toate acestea, în timp ce majoritatea aeroporturilor au înregistrat creșteri semnificative, Oradea a înregistrat scăderi. Comparativ cu anul 2022, când au fost 208.541 de pasageri, anul trecut au fost cu aproximativ 56 de mii mai puțini, adică 152.543 de pasageri, în scădere cu 27%. Astfel, Oradea ajunge pe locul 10, după Otopeni, Cluj, Timișoara sau Bacău.
[eadvert]
De asemenea, este pe locul 12, după Otopeni, Cluj, Băneasa, Timișoara, Iași, Suceava, Constanța, Craiova, Sibiu, Arad și Bacău, la numărul de mișcări aeronave (aterizări și decolări), totalul înregistrat fiind de 2.372. În 2022 au fost 2.986 de aterizări și decolări, cu peste 600 mai mult față de anul trecut.
Traficul de marfă a scăzut cu 5,7%. Anul trecut, pe aeroporturile din România, au fost transportate 50.786 tone de marfă, comparativ cu 53.877 în anul 2022. Conform tabelului AAR, pe aeroporturile din Oradea, Tulcea, Bacău, Târgu Mureș, Satu Mare, Maramureș, Băneasa și Brașov traficul de marfă a fost 0.
Trimite articolul
XSi bihorel nu zice nimic?
Ciudat!
Inainte latra zilnic pe subiect.
Ce “ziarist” mare….
Pasztor e de vina!!!!!
-
Normal ca Pasztor e de vina. La Ciuperca tot el de vina ca apele au dus la surpare, el trebuia sa se ocupe de ape
-
clar , Bolo e de neprihanit 🙂
Pentru imbecilii care cred ca un pasaj, si o piateta de porfir aduce “dezvoltare” sau bani in buzunare sau dezvoltare adevarat economica, sociala.
Oradea e un oras de coada clasamentelor la orice, aeroportul e cu adevarat oglinda perfecta
-
Dupa cum vezi Brașov cu AEROPORTUL nou e dupa noi
-
Si de ce? Populatie mica ca Oradea . langa el e Bucurestiul, Clujul ia toata Transilvania, Sibiul e langa ei, Bacau, Iasi. Voi chiar credeti ca Oradea va merge?
-
Ce repede gasesti scuze pentru Brasov la fel de repede cum gasesti sa arunci cu noroi in Oradea.
Brasov nu are populatie mai mica decat Oradea, este chiar inves mai documenteaza-te. Si Brasov este una din perlele turismului romanesc, cum nu poate atrage calatori cu avionul? Atunci de ce aruncati cu noroi in Oradea ca nu inteleg?
-
-
E situat Brasovul ca Oradea intre 5 aeoroprturi, nu ai de unde atrage, si nu are populatie destula, faceti si voi niste calcule ca nu toate orasele sunt metropole in Romania
-
Si Suceava, Craiova, Bacau si alte 7 orase sunt in fata noastra, doar 4 orase sunt in urma noastra. Vai ce performanta. Locul 10 din 14
-
Cum sa aibe pasageri daca nu sunt curse? Anul viitor vor fi mai mulri, evident.Si Cargo va creste odata cu extinderea pistei…cam atat…in rest praf in ochi
La ce aeroport avem nu îți prea vine sa-i treci pragul, și până se va finaliza cel nou mai este.
-
Da de la 1 pasager la 3 e crestere de 300%.
Sa vezi cum o sa curga odele si laudele in fituica de partid… -
Clujul are 3,5 milioane pasageri, Oradea in vecii vecilor nici 10% nu va avea. Naivilor
Oare ce parere au despre asta magnificul Ilie Bolojan, primarul Florinel Birta, preacucernica Antonia Nica, Mihai Jurca, acest Alain Delon de Peta, trimbitasii Hatos, Arina Mos, preaincruntatul Cupsa, matematicantul cu dispensa Caus? Nu e si asta dovada ca sunt slabi. Și ca de la toamna ar trebui sa se retraga. Care la pensie, care la locurile de muncă. Desi nu e tocmai bine ca Hatos, Birta și Caus sa revina ca catedra.
Când vom avea curse gen: Londra,Paris,bruxelle, Milano,Barcelona plus luthansa spre Frankfurt și turkishair spre instambul!
De unde ati scos minciunile astea? Cand functiona aeroportul eram pe locul 2 dupa Cluj. Nu credeti in propaganda, va spun eu ca nu e asa
Nu trebuie sa facem mari cercetari, managementul aeroportului este unul defectuos. Acum cand trenurile pe ruta Cluj-Napoca-Oradea nu circula, pentru cei care vin din capitala, avioanele ar trebui sa “zbarnaie”.
Atrageți mă cioflingarilor firme în Oradea care să ofere salarii mari și să facă plus valoare în sărăcia asta, scădeți taxele și impozitele și faceți din Oradea un oraș viu,… apoi o să vedeți cum vă crește traficul la aeroport.
Voi credeți că dacă faceți un pasaj și trei poduri o să vă crească traficul la aeroport, săracilor la cap.
-
Mmm da, ai dreptate si nu, pentru a crea plus valoare e nevoie de forta de munca CALIFICATA care se plateste bine ! Insa deocamdata sistemul de invatamant varsa analfabeti functionali si NECALIFICATI pe piata muncii. 12 clase si un Bac NU este calificare !
-
Multi postaci spalati pe creier vad Oradea oras viu, pai Sibiul ca e mai mic e cu 5 clase peste Oradea. Nu un pasaj inseamna dezvoltare
-
-
Perfect adevarat, Oradea este un oras sufocat de taxe , in loc sa ajute dezvoltarea firmelor mici si mijlocii le falimenteaza 🙁 . Doar anul trecut s-au inchis cateva de sute firme mici in Oradea, aprox. 500 la nivel de judet.
-
Taxe mari da, ca sa avem pasaje si poduri. Pietonale sa vina turistii. Asta e dezvoltarea adevarata cea mai eficienta administratie.
-
Pai daca se gandeste doar la binele turistilor, atunci sa-l mai voteze turistii pe Bolojan si gasca 🙂
-
-
Dar nu pot folosi noile pasaje? Sau? :))))))
Dar ca judetul Bihor de la 650mii locuiori in 1990 acum are 480mii. Zona metropolitana Oradea de la 250mii locuitori a ajuns la 230mii locuitori, orasul Oradea de la 235mii la 183mii locuitori. Plus ca populatia activa s-a injumatatit comparativ cu 1990, batranii predomina. Cine vreti sa zboare si unde? PLus locul 37 pe tara la salarii .
Dar ce bine merge megalaudatul terminal cargo. Zero. E folosit ca depozite de firme private si curierat. Asa de bine va merge si noul terminal intermodal. Pentru prsoti Oradea are deja 2 terminale intermodale private, de ani de zile. Nu vad de ce trebuie si al 3-lea
Brașov a fost tot timpul sib Oradea.
-
La nimic. E peste, la toate capitolele care contează. Probabil ca la porfir/locuitor și m3 beton/locuitor Oradea e inainte
-
Vezi cs asta e sandu2100 disperatu
-
Foarte probabil. Chiar indraznesc sa sugerez o comparatie usor de facut, chiar daca pare subiectiva. Sa numare dl de mai sus traficul pietonal la o ora/zi aleasa de dansul pe cele doua strazi cu denumire identica (Republicii) din Oradea si Brasov. Au lungime asemanatoare, arhitectura similara, ambele au magazine si restaurante si un complex comercial de dinainte de 1990 aproape de un capat. Nu zic sa se uite si la hainele si fețele trecatorilor.
-
E de ajuns sa te uiti pe fb la mutra lui sandu2100 si ai spus totul. Exact tipul descris de tine
-
-
-