Ritmul cu care se desfășoară lucrările la noul drum de legătură între Oradea și Sântandrei motivează beneficiarii și constructorul la declarații oprimiste. Ieșiți în teren pentru o conferință de presă la fața locului, primarii Oradiei și Sântandreiului, Ilie Bolojan și Ioan Mărcuș, au primit vești bune din partea constructorilor, Drumuri Bihor: „Dacă nu plouă şi totul merge bine, podul, cu tot cu drum, ar putea fi dat în folosinţă la sfârşitul lunii noiembrie”.
Pe teritoriul Oradiei, drumul nou este deja bine conturat: s-au așternut straturile de rezistență și se lucrează la amenajarea pistelor de bicicletă, a girațiilor și a rețelei de iluminat public.
Pe partea comunei vecine, lucrarea este ceva mai complexă. Cum drumul traversează un canal al Peței, este nevoie de realizarea unui pod. Constructorii lucrează la forajele pentru pilonii acestuia.
Pentru că se derulează pe teritoriul a două localități, lucrarea este gestionată de Zona Metropolitană Oradea(ZMO). Adrian Foghiș, directorul ZMO a relatat că podul este o lucrare deosebită: va avea o lungime de 28 metri şi o deschidere de 20 metri și va fi construit oblic peste cursul pârâului. Podul are nevoie de 10 piloni de susţinere.
Costul total al lucrării este de 6,8 milioane de lei, bani suportați de cele două localități, în funcție de lungimea de drum aferent fiecăreia.
„Avem prevăzute două sensuri giratorii; primul sens giratoriu care continuă de pe strada Corneliu Baba, care va reprezenta un punct de legătură pentru un drum propus spre viitor, o legătură cu Splaiul Crișanei, care se află în partea de programare din planul nostru de mobilitate, o intersecție cu drumul de legătură de la centura de la Oradea către autostrada Transilvania și respectiv sensul giratoriu pe care îl vedem aici, unde se face legătura cu partea de nord-est a comunei Sântandrei – strada Râturi”, a mai spus Foghiș
http://www.bihon.ro/drum-in-lucru-pe-relatia-oradea-santandrei/2079541
Citiți principiile noastre de moderare aici!