Consilierii județeni au respins, pentru a doua oară într-o singură lună, un proiect de hotărâre privind aprobarea declanșării procedurii de expropriere pentru Inelul rutier metropolitan. Înainte de a trece la vot, președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a ținut să le amintească consilierilor județeni că au votat în unanimitate toate hotărârile care au dus la realizarea documentației pentru inelul rutier, documentație prin care s-a câștigat finanțarea, aproximativ 40 de milioane de euro, prin Programul Anghel Saligny (PNDL 3).
Bolojan a declarat că dacă nu se fac exproprierile, nu se poate semna contractul de finanțare. „Ceea ce ar însemna ca județul Bihor să piardă 40 de milioane de euro”, a subliniat președintele CJ Bihor.
El a adăugat că nici Primăria Oradea și nici Consiliul Județean Bihor nu mai pot depune alte proiecte pentru a accesa banii alocați prin Anghel Saligny și a catalogat această situație „catastrofală”. La finalul ședinței ordinare, Ilie Bolojan, a spus că proiectul va fi reintrodus pe ordinea de zi, în următoarele ședințe.
Proiect licitat pe tronsoane
Suprafața totală care necesită a fi expropriată – terenuri, fără construcții, este de 339.980 mp, pe raza comunelor Nojorid (34.580 mp), Sânmartin (198.545 mp) și Oșorhei (106.855 mp). Valoarea de despăgubire pentru exproprierea proprietăților este de 7.368.709 lei, din care CJ Bihor va aloca peste 5 milioane de lei.
Potrivit CJ Bihor, terenurile au fost evaluate conform „Studiului de piață aferent anului 2022 privind fondul imobiliar din Județul Bihor”, întocmit de Uniunea Națională a Notarilor Publici din România. „Ne propunem ca în luna august să demarăm procedura de licitație. Având în vedere că este o lucrare mare, am împărțit acest drum în două tronsoane. Va fi o procedură de licitație cu clauză suspensivă până la semnarea contractului de finanțare. Dacă totul va fi în regulă, am putea avea la finalul acestui an două contracte de proiectare și execuție semnate. Proiectarea este estimată la aproximativ 4 luni, iar execuția la 18 luni. Asta ar însemna că în primăvara anului viitor am putea începe efectiv lucrările, iar la finalul anului 2024 se va putea circula pe câteva tronsoane pe această centură. În 2025 ar trebui să se circule integral pe inelul rutier metropolitan”, a spus Ilie Bolojan.
Primul tronson are o lungime de 9 kilometri și este cuprins între Nojorid și viaductul care va fi construit peste DN76, la ieșirea din Băile Felix. Cel de-al doilea sector de drum pornește de la viaductul din Băile Felix și ajunge în Oșorhei, ocolind localitățile Băile 1 Mai și Cheriu. Drumul este prevăzut cu două benzi, câte una pe sensul de circulație. Pe traseu vor fi construite două poduri, mai multe girații și două viaducte cu o lungime de 335,8 metri, respectiv 395,8 metri. „Alături de de centurile din zona metropolitană, această rețea de drumuri care s-ar închide cu inelul rutier metropolitan, va descongestiona traficul auto. Inclusiv pe Centura Oradea se va circula mai ușor, având în vedere că avem un trafic de 20 – 25 de mii de mașini în 24 de ore. De asemenea, în zonele de pe traseul inelului rutier care nu au acces la un drum modernizat, se vor crea noi oportunități, noi coridoare de dezvoltare”, a mai adăugat Ilie Bolojan.
Inelul rutier metropolitan Oradea va fi un drum nou de 17 kiloemtri care va asigura legătura cu drumurile naționale DN1, DN 76 și DN 79, înspre Cluj-Napoca, Deva și Arad, și cu viitoarele centuri din zona metropolitană a Municipiului Oradea, respectiv centura Oșorhei, centura Nojorid și centura Sânmartin.
Proiectul Inelului rutier metropolitan a primit prin programul „Anghel Saligny” 201 milioane de lei, valoarea estimată a investiției fiind de 289 de milioane de lei, inclusiv TVA. Astfel, 70% din valoarea totală a investiției va fi finanțată de Guvern, 23% de Consiliul Județean Bihor și 7% de Primăria Municipiului Oradea.
Trimite articolul
XSe vede ce consilieri au ales cetățenii județului care să blocheze investițiile din județ, necesare, ei vor să nu se facă nimic ca sa nu deranjeze alegătorii, decât așa consilieri incompetenți și răi intenționați mai bine fara ei, dar pentru blocajele lor sunt plătiți cu indemnizații f.mari nejustificate.
Bolojan se lupta cu morile de vant. O adunatura de iresponsabili a ajuns sa ne hotarasca soarta. Daca era dupa ei, si Oradea ar fi aratat si astazi ca acum treizeci de ani. Dar n-a fost dupa ei! Si nu va fi nici de data aceasta! Astia ar trebui maturati de la conducerea judetului, dar si a municipiului, cu prima ocazie (alegeri), pusi pe faras si aruncati la groapa de gunoi, acolo unde le sta bine tuturor gunoaielor. Ei nici macar nu stiu de ce se opun, nu stiu nici la ce se opun, dar se opun la orice ar vrea sa faca dl. Bolojan. Cred ca nici macar nu stiu cat rau fac comunitatii. Dar astea nu sunt circumstante atenuante pentru a nu fi matrasiti!
-
Vina e a lui Bolojan, el incerca sa faca abuzuri cu exproprierile, cu traseul centurii direct prin bucataria caselor. Sa ne vand Bolojan terenuri la pretul cu care le expropiaza, acum ma duc sa cumpar zeci de hectare.
Schimbați firma de arhitectură. Dacă nu va mai firma de casă, poate nu o să mai aibă tupeul să încalce constituția – respectiv dreptul de proprietate, va găsi soluții legale, va merge pe teren și nu va mai face proiecte din birou.
Pe tot traseul propus există terenuri administrate de primăriile riverane, care nu sunt ale cetățenilor, deci nu este necesară exproprierea și batjocorirea drepturilor acestora.
SE AȘTEAPTĂ ȘOSEAUA PENTRU CA APOI TERENURILE PRIMĂRIILOR SĂ FIE VALORIFICATE LA PREȚURI MAJORATE, SUB FORMĂ DE TUNURI IMOBILIARE?
Schimbați firma de arhitectură. Dacă nu va mai fi aleasă firma de casă, poate nu o să mai aibă tupeul să încalce constituția – respectiv dreptul de proprietate, va găsi soluții legale, va merge pe teren și nu va mai face proiecte din birou.
Pe tot traseul propus există terenuri administrate de primăriile riverane, care nu sunt ale cetățenilor, deci nu este necesară exproprierea și batjocorirea drepturilor acestora.
SE AȘTEAPTĂ ȘOSEAUA PENTRU CA APOI TERENURILE PRIMĂRIILOR SĂ FIE VALORIFICATE LA PREȚURI MAJORATE, SUB FORMĂ DE TUNURI IMOBILIARE?
dovada crasa de incompetenta si total dezinteres fata de interesul bihorenilor a celor din PSD SI UDMR!
4 ani!!!! pnl/ul lui bolojan s/a opus la orice vot din CJ,!! a fost nevoie de votul lui borza ca macar salariile sa si le poata da. si ghici ce? bihorenii pe ei i/au votat.