Reprezentanţii companiei aeriene elveţiene Lunajets s-au prezentat la Consiliul Judeţean, miercuri, pentru a afla informaţii despre planurile „judeţenilor” cu Aeroportul Oradea.
Lunajets nu este, însă, o companie aeriană abordabilă de marea majoritate a orădenilor şi bihorenilor. Departe de a fi o companie low-cost, la mare trecere în ţara noastră, Lunajets este, dimpotrivă, o companie aeriană dedicată curselor charter, folosite de oamenii cu bani. Oamenii Lunajets sunt reprezentanţi ai elveţienilor pentru destinaţiile din Italia, destinaţii ce ar fi dorite de pe Aeroportul Oradea.
La întâlnirea de la sediul CJ Bihor, lângă preşedintele Cornel Popa au stat directorul general al Aeroportului, Gheorghe Pasc și Marian Ghitea, director operațional al AO.
În cadrul discuțiilor, reprezentanților companiei aeriene le-a fost prezentat stadiul lucrărilor de modernizare de la Aeroport, dar și planurile pentru dezvoltarea viitoare și extinderea serviciilor oferite de aerogara orădeană.
„Sperăm ca Aeroportul să se poată extinde cu un serviciu de cargo, iar în acest sens avem deja un teren disponibil. Am încercat să facem Aeroportul cât mai atractiv, el este operabil și în acest moment, chiar dacă se lucrează și va fi închis doar o scurtă perioadă, între 22 aprilie și 19 iunie“, a precizat președintele Consiliului Județean Bihor, Cornel Popa.
Subvenţii pentru zboruri
Directorul general Pasc a vorbit despre „prioritatea zero a momentului”, reprezentată de extinderea și modernizarea pistei. Însă a vorbit şi despre deschiderea unui nou terminal pe viitor. Însă mai e mult până ca actualul să ajungă să nu facă faţă traficului de pasageri intern şi internaţional pe Aeroportul Oradea. Deocamdată, în terminalul AO bate vântul…
Reprezentanții companiei aeriene au mai fost informați despre subvențiile care pot fi acordate companiilor care vor opera pe aeroporul orădean. „Consiliul European al Concurenței a aprobat ca CJ Bihor și Aeroportul Oradea să organizeze licitații pentru zboruri internaționale de pe aeroport. A fost aprobată organizarea de licitații pentru 10 direcții de zbor. Cursele vor putea fi subvenționate pe o perioadă de trei ani, valoarea subvenției putând merge până la 50%. În total vom avea la dispoziție aproape 2,5 milioane euro pentru a susține această facilitate”, a mai spus Gheorghe Pasc.
Italia, Spania…
„Zilnic avem solicitări atât din partea reprezentanților mediului de afaceri, cât și din partea românilor care lucrează în străinătate. Toți ne întreabă când vom opera curse spre destinații din Italia, Spania ori spre marile aeroporturi noduri aeriene. Deci vom fi interesați îndeosebi de astfel de destinații”, a concluzionat președintele Cornel Popa.
Citiți principiile noastre de moderare aici!