Plenul Consiliului Local a adoptat joi constituirea companiei aeriene Air Oradea și numirea a doi liberali, Marius Zdrâncă și Andrei Crăciun, în Adunarea Generală a Acționarilor. Într-o conferință de presă înainte de plen, primarul Florin Birta a spus că acest proiect nu are nicio legătură cu contractul existent acum cu Ryanair.
„Nu există nicio discuție, decât unele luări de poziție politice. Ryanair zboară și aterizează în continuare, nu s-a discutat nici măcar o dată că va pleca. Avem un contract, garantat prin scrisoare de garanție bancară. Putem recupera acei bani dacă nu-și respectă contractul”, a declarat Birta, insistând că singura direcție din care vin informații referitoare la o posibilă plecare a companiei este cea a unor „lideri iresponsabili”.
În context, primarul a fost chestionat și pe tema motivului pentru care executivul orădean nu a completat ajutorul de stat oferit către Ryanair cu bugetul pentru promovarea zborurilor la destinații, buget estimat inițial la câteva sute de mii de euro, bani puși în bugetul APTOR. „Au încărcare foarte bună, peste 65, 70% pe zbor”, este explicația oferită de primar.
[eadvert]
El a mai spus că se află în lucru un plan de afaceri al companiei și că „din primăvara anului viitor, compania va fi operațională și va opera cursele Oradea – București la prețuri avantajoase”, plus celelalte patru zboruri europene.
Politică și business
În plen, proiectul a fost votat după mai multe schimburi de replici. Consilierul PSD Adrian Madar consideră că „din punct de vedere al afacerii, primăria vrea să facă o autostradă aeriană pe care nimeni nu e dispus să o facă pe criterii de business”. Având în vedere că tot spectrul politic local a fost invitat la o prezentare a proiectului Air Oradea miercuri după-masă, Madar consideră că „se dorește ca toate forțele politice să suporte acest demers”.
În plen, Emilian Pavel, coleg cu Madar, a precizat însă că „dacă acest proiect va fi un eșec, decontul politic va fi al dvs”.
Primarul a răspuns ironic la această interpelare: „dacă nu ne spuneați dvs că va fi al nostru, chiar nu știam”.
El a mai spus că Oradea este „între trei orașe cu aeroporturi foarte dezvoltate”, iar rolul pe care Air Oradea și-l asumă „e bine definit. Compania va fi un real succes, nu pentru PNL sau PSD, ci pentru orădeni, turiști, investitori”.
Nu a mai răspuns cu exactitate la întrebările lansate ulterior de Pavel, care i-a acuzat pe inițiatori că „vă permiteți un experiment din bani publici”. „Cât timp va ajunge bugetul inițial de 3 milioane de euro și ce se întâmplă când se termină banii și rămânem fără? Cu ce cadru legal veți finanța, cu cât și cât timp veți menține acest experiment?”, a insistat Emilian Pavel.
„Există un plan de afaceri care va fi făcut public, totul va fi transparent și legal. Știu că vă interesează să nu iasă bine”, i-a replicat primarul.
Fostul CEO Blue Air, Gheorghe Răcaru va fi administratorul Air Oradea
Trimite articolul
XCurse naţionale, capacitate micã, Tm, Ab, Bv etc. Internaționale, capacitate medie. Degivrare.
Pentru asta sunt bani publici, nu e treaba voastra ce se fac cu ei. Stie Bolojan ce face
-
in fiecare noapte sug pe Bolovan.
Pavel, Madar au iesit la criticat ( de ce altceva sunt in stare ? ) Ne miram ca infractorul Mang zis si ” talpa lata ” nu a iesit si el la pirleaz. PSD-PCR in continuare sunt la orice ” impotriva “. Asa facea Kosighin (fostul ministru de externe al URSS, fiei tarina usoara ) pe vremea lui Brejnev, care bloca oreice hotarire ONU indiferent de tema sau subiect . . . . . !
Avioane, avioane în zori de zi
Rad in soare argintii
Zeci de avioane
In zori de zi
Suie agale
Pe albastrele carari
Avioane suie in zari
Neincetat pana-nserat
Uite aripa lor de fier
Cum ridica pana la cer
Zeci de oameni
Un cartier