[eadvert]
Un mai vechi proiect urbanistic al Primăriei, care a stârnit deja proteste și tensiuni, a trecut, la finalul săptămânii trecute, de plenul Consiliului Local.
Planul Urbanistic Zonal – Regenerare Urbană Bulevardul Decebal – str. Tudor Vladimirescu reglementează ce anume se poate construi în acest perimetru, în condițiile de reorganizare a rețelei stradale. Zona se suprapune în proporție de 65% cu vechile amplasamente ale unor unități industriale din perioada comunistă care și-au încheiat activitatea după 1989, terenuri ocupate deja parțial de blocuri.
„Pornind însă de la faptul că, pe restul de 35% din amplasament se regăsește un mixaj de terenuri și proprietăți care nu se pretează noilor tendințe de dezvoltare, municipalitatea dorește ca zona să fie supusă unui amplu proces de regenerare urbană. În ceea ce privește strada Tudor Vladimirescu, se va avea în vedere realizarea de trotuare, piste de biciclete, zone verzi care să separe carosabilul de trotuar pe ambele părți, stații de autobuz, iar la intersecția cu Bulevardul Decebal, respectiv str. Oneștilor, se va amenaja câte o intersecție denivelată cu un pasaj denivelat, care să asigure continuitatea circulației fără întreruperi. Un pasaj similar va exista și în intersecția străzilor Oneștilor, Tudor Vladimirescu și Lăpușului”, transmite municipalitatea prin comunicat de presă.
În plen, consilierul PSD Adrian Madar a salutat munca depusă de specialiștii Primăriei, dar a insistat și pe efectele directe asupra proprietăților din zonă. „Sunt trei zone mari afectate de exproprieri în urma acestui PUZ: străpungerea în continuarea a străzii Simion Bărnuțiu, cea dintre străzile Brâncoveanu și Poeniței, respectiv lărgirea străzii Tudor Vladimirescu pentru subtraversarea de la intersecția cu b-dul Decebal. Cetățenii trebuie să știe, cel puțin din această perspectivă, că acesta e impactul asupra lor în urma aprobării acestei documentații”.
„Pe lângă clarificarea aspectelor juridice și urbanistice ale parcelelor, au fost studiate și anumite zone de trafic. Astfel, în urma acestui PUZ, str. Tudor Vladimirescu este propusă spre a fi lărgită la patru benzi, este inclus și pasajul pe sub str. Decebal din str. Tudor Vladimirescu și încă un pasaj subteran, la intersecția dintre T. Vladimirescu și str. Oneștilor. În rest, sunt studiate trasee pietonale, trasee ciclistice și oricine va dori să investească în acea zonă va ști exact ce îi este sau nu permis”, a precizat primarul Florin Birta.
Vor fi amenajate tronsoanele cuprinse între str. Constantin Brâncoveanu și str. Simion Bărnuțiu, cel dintre b-dul Decebal și str. Oneștilor, respectiv tronsonul dintre str. Oneștilor și str. Meșteșugarilor. La intersecția străzilor Oneștilor, Alexandru Cazaban și Constantin Brâncoveanu, zona rămâne amenajată ca o intersecție giratorie cu patru ramuri. La intrarea în intersecție de pe str. Cazaban, se vor amenaja două benzi de circulație.
Primăria Oradea construiește un pasaj rutier suprateran pe Șoseaua Borșului
Trimite articolul
XFaceti ceva cu intersectia de la 3G din Nufarul, e teroare toata ziua(indiferent de ora) pe axa Ciheiului-Noica, ambii au verde . Decalati cumva verdele, ca se anihileaza ambele directii si nu reusesc sa vireze stanga decat doua trei masini. Si zona asta devine tot mai aglomerata din cauza noilor blocuri care se construiesc pe ambele strazi , plus ce vine dinspre Grigorescu-Cihei. Aici ar trebui pasaj, pt ca sens giratoriu nu se poate din cauza tramvaiului pe lateral. Ca sa nu mai vb ca aproape la doua zile e o tamponare aici.
-
Normal ca sunt tamponari acolo.
Doar si “șoferii” care sustin că-s șoferi, sunt in realitate niste conducatori auto amatori sau participanti la trafic.
In urma cu 30 de ani erau o gramada de oameni declarati respinsi sau inapti ptr.a conduce pe drumurile publice din lista celor ce solicitau ca sa li se aprobe efectuarea de ore la scoala de soferi in vederea obtinerii unei categorii de permis.
Motivele fiind diverse, de la faptul ca nu avea studiile minime obligatorii si pina la faptul ca fiind suoraponderal, nu putea dobandi dexteritatile necesare condusului unui vehicul in trafic. Sau din cauza existentei unei probleme medicale, cum ar fi probleme auzul sau cu ochii, probleme majore de adaptare la condusul pe timp de noapte, depistarea unei boli cronice (inima, diabet, etc…)….
Ati mai auzit azi de vreun candidat respins care sa primeasca decizia de INAPT ptr.a poseda un permis de conducere pe drumurile publice?
Eu nu!
Analizele se masluiesc pina ies toti perfect sanatosi, aia de 130-140 kg cat si cei cu dioprii care abia pot citi, primesc “o șansă” ptr.a avea permis, altii ce sunt total anti talent ptr.acest lucru primesc permis dupa ce au vazut cu ochii lor si s-au convins clar ca nu-s facuti ptr. aceasta treaba, dupa ce au fost respinsi de 7-8 ori consecutiv.
Măi oameni buni, suntem normali?
Nu.
Ne lăsăm copii si sotiile, parintii sau fratii in trafic sa se expuna unor situatii limita sau pericole pe care acesti inapti le produc.
Ei nu mai privesc faptul de a poseda un permis ca fiind o APTITUDINE!!
Ei il considera ca fiind un DREPT!!
Adica cum, ăla are voie sa dețina permis?
Eu de ce nu aș avea atunci?
Ei nu gandesc ca selectia aceea se face ptr.a-i proteja pe ceilalti de incapabili si de pericole publice cum sunt chiar ei.
Si e pacat.
Atatra accidente stupide produse de cei ce nu ar trebui sa circule pe strada nici cu bicicleta.
Atatea vieti pierdute si suferinte urmate de traume produse altor oameni.
Atatea pagube materiale si bani pierduti.
Totul datorita unei chestii care a devenit o mondenitate.
Toti trebuie sa aiba ….. permis!!
Nu conteaza că-s sau nu apti, important ca sa nu se simta el exclus din viata publica a șoselelor.-
Pentru”instructor auto cu 38′. Domnule instructor, mai las-o naibii cu explicatiile, mai bine v-ati uita in oragda voastra, de scoli de soferi de rahat.
1. Cand am facut scoala acum 25 de ani era 60 limita si cu 60 te ducea instructorul, nu ca acum tot bulevardul sau strada libera si voi cu 20-30 ostentativ faceti coloana in spate.
2. La podul Decebal pornesti la verde si in capat te prinde rosu, mergeti la relanti cu elevul, si pietonul merge mai repede. Sau in intersectii mari porniti pe verde si la mijloc se face rosu si toate masinile din spatele scolii raman pe rosu in intersectie.
3. La iesirea de pe sens unic,, la stanga , masina de scoala se incadreaza pe dreapta!!!!
4. Toti elevii fac doar chestionare, mecanic, fara sa mai stie legislatia deloc. Nimeni nu mai citeste “decretul”, cartea. Habar n-au elevii de chestii banale si elementare. Nici ce e acvaplanarea, cu cat creste distanta de franare pe ud, de la ce viteza apare. Zero.
5. Masina de scoala penduleaza intre benzi ca instructorul sta la telefon.
Si uite de ce aveam accidente si e vai si amar ce elevi ies din scoala.-
Tocmai din cauza ca toti vor permis si-s inapti, se duc instructorii cu 20-30 km la ora!!
Ca-s in masina cu incapabilii.
Si degeaba se straduie sa ii invete daca nu au inclinatie sau dexteritate ptr.a invata cum se conduce.
Iar prietene, povestea cu circulatul cu 60 km/ ora….. sa o expui cui te-ar si crede.
Nici tu nu ai citit decretul!
Se vede.
Dupa absolvirea scolii esti obligat sa ai un semb distinctiv pe luneta, si sa circuli cu 20 km mai putin decat viteza maxima admisa.
Dar atunci pe perioada invatatarii, in oerioada acumularii experientei necesare ptr. a fi capabil sa sutii singur un examen ?
Povestesti…povesti, prietene.
Stai jos .
Doi.
Inapoi la cursuri, te rog !!-
Din pacate am facut scoala in 96, la SAO, si te lasa instructorul sa mergi cu 60. Problema e ca sunteti varza instructorii din ziua de azi, habar n-aveti sa va incadrati la viraj stanga sau dreapta cu elevii. Dupa cum vorbesti esti un cocalar care scoate doar cocalari pe banda rulanta. Mars tu si mai invata sa conduci, degeaba stai in dreapta ca esti varza. Lucrez ca sofer de 20 de ani, nu am avut accidente, asa ca nu ma trimite pe mine sa invat ca iti dau lectii oricand de condus. Ata stiti sa predati sa mergeti pe traseele de examen , invatand mecanic la fiecare intersectie ce sa faca si atat, nu stiti explica deloc elevilor situatii din trafic. Apropo eu facem 2 ore de condus , nu furam ca voi jumate de ora pt completarea fisei sau ce dracu faceti voi, numai sa nu faceti kilometri sa va ramana benzina.
-
-
-
Instructorii de azi habar n-au sa faca un derapaj controlat cu masina de ii pui sa faca o asemenea manevra. Habar n-au sa invete elevii. Cand is singuri in masina de scoala incalca toate regulile, nu semnalizeaza, linie continua, trec pe rosu. Niste pisalai cu aere, prosti de bubuie. Cum e instructorul asa e si elevul. Bravo Marius , ai dreptate
-
orasul asta a fost proiectat pt carute cu cai. amu faceti ce stiti, drumuri prin aer.
Amu-Dabia.
Dacă sunt pasaje subterane (scumpe) de ce le mai lărgește?
Nu e dictaturã. E hotarâturã.
!!! si cei de pe Tudor cum vor vira la stanga pentru Decebal? ca nu mai este cum.. daca ai intrat pe tudor nu mai poti ajunge prin staga pe Decebal !!! sau se mai sparg case ca pe Libertatii?
-
Normal ca acolo se vor demola cateva case de la colturi.
-
Pentru a se vira la dreapta, caci celor doua benzi se mai adauga una spre dreapta. Dar spre stanga, din ambele directii, catre si dinspre primarie, nu se va mai putea. Parerea mea.
-
Se va putea pe Rosiorilor sau pe Shakespeare doar ca vor mai aparea inca doua sensuri giratotii sau benzi de refugiu pe mijlocul drumului.
-
-
Chelului, tichie de margaritar! Pasaje peste pasaje, viaducte peste viaducte, lucrari tot mai aiuritoare si aberante, doar asfalt in cartiere intregi NU!? Asta este respectul si grija fata de cetateni, fata de contribuabilii? PE CAND ASFALT IN CARTIERUL GRIGORESCU DOMNULE PRIMAR SI DOMNILOR CONSILIERI? Nu credeti ca ajunge cu munciunile si ar fi cazul sa ascultati si ce vor cetatenii?
Cand vii din Nufaru spre Centru cand se face semaforul verde in Cantemir semaforul de la Muntele Gaina se face rosu. De ce nu se face unda verde? E mai bine sa prinzi tot rosu? La noi nu se aplica politicile de reduxere a poluarii? La fel e si pe Decebal unde tot rosu prinzi, ce e asa greu sa reglati semafoarele asa mai reduceti din trafic si poluare. Pt asta nu trebuie fonduri europene sa reglezi doua trei semafoare.
-
Nu o sa i a nimeni in seama comentariul de aici. Trebuie facuta sesizare scrisa catre directia din primarie care se ocupa de semafoare, se va discuta în comisia de transport si dupa lungi discutii poate vor lua o decizie de sincronizare a semafoarelor.
-
Bine. Corect. Dar politia rutiera stie situatia, plus ca circula si cei de la comisia din primarie prin oras. Chiar nimeni nu vede asta? Sau s face intentionat asa pt a crea ambuteiaj ca apoi sa poti justifica un pasaj sau tunel. Foarte bine ca aceste comentarii sunt vazute de lingaii si apludacii platiti de Bolo si PNL,sa ne injure pt orice nemultumire avem. Aia ar putea da raportul sefilor sa transmita nemultumirile, dar nu e voie sa ai nemultumiri. Nu cred ca sa faci care macar 3 semafoare sa le prinzi pe verde. Dar intenionat e facut sa pornesti pe verde ca sa-l prinzi pe urmatorul pe rosu
-
Acum ca primaria are un adevarat specialist in materie de arhitectura in persoana domnului arhitect sef Dl.Radu Fortis, nu pot sa-mi dau seama ce lupte acerbe trebuie sa duca dansul ca sa-l inteleaga saltimbacii sjunsi cu pluta in Oradea,acum mari decidenti–primar si consilieri,toti membri tavalugului national(cu tente naziste de trista amintire) liberali care sub imperiul fortei tec prin consiliu ori ce aberatie dementa ca asa vor muschii lor.Sunt sigur ca acesti saltimbaci au fost incunostiintati de faptul ca acolo unde vor sa exproprieze trece magistrala de canalizare colectoare a coloanei vertebrale a orasului care porneste de pe Str Clujului si vine pe Independentei,T.Vladimirescu,Onestilor Cazaban pana la Cris si statia de Epurare.De geaba au fost sesizati de existenta acestei magistrale cu incidenta ca acesta nu poate fi strangulata, pe ei nici ca-i intereseaza ca doar asa a visat buticarul falimentar,iar ideea incapatanatului e litera de lege pentru slugi.Astfel se va ajunge in situatia pasajului Magheru ,o lucrare complect inutila si gresita care acum serveste maximum pentru parcare celor care-si duc odraslele la scoala oltea-doamna.O alta chichita este inutilitatea demolarilor de-a dreapta si stanga str T Vladimirescu colt cu Decebal deoarece cu un minim efort ingineresc pentru facilitaea viraj dreapta ,daca ori cum insista in prostie poate fi realizat ca un pod in ansamblul psajului subteran.Probabil aici vor avea castig de cauza samsarii imobiliari ,mari donatori de para-indarat.Probabil ca se va autosesiza si DNA ca e momentul.Ii doresc mult succes domnului Arhitect sef si o minte mai asezata primarului si trupei sale de consilieri total supusi sistemului.
-
De ce se face axa dinspre viitoru drum expres cu intrare pe Lapusului-Tudor spre Centru, sa fie axa prioritara, pe cand in viitor se va interzice complet traficul in Piata Unirii, de ce bagam traficul spre o zona inchisa, sau aproape inchisa?