Judeţul Bihor a primit prin intermediul Agenţiei de Plăţi pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) 14.000.000 EURO Hotărârea Guvernului privind declararea stării de alertă şi măsurile care se aplică pe toată durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 și prin care se instituia starea de urgență urmată de starea de alertă, nu au făcut ca activitatea OJFIR să sufere amânări sau blocaje în relaționarea cu beneficiarii AFIR, atat pe partea de implementare contracte, cât și pe partea de evaluare proiecte.
„Având în vedere sistemul on-line de lucru implementat la nivelul AFIR , o parte din colegii noștri au putut desfășura munca de la domiciliu, prin așa-numita telemuncă, conectarea prin serviciile de internet la server-ul principal a permis accesarea sarcinilor de lucru curente, semnătura electronică a tuturor documentelor, fără să fie necesară deplasarea documentelor dintr-un birou în altul sau de la domiciliu la birou”, spune Cristian Buzlea, directorul OJFIR Bihor.
Posibilitatea depunerii on-line a Cererilor de Finanțare, a Cererilor de Plată, a documentelor de Contractare a venit în sprijinul beneficiarului de a nu se mai deplasa la sediul agentiei, pentru depunerea acestora. Solicitările de informații suplimentare cerute on-line au facut posibilă, în aceeași ordine de idei, retransmiterea lor tot prin intermediul poștei electronice.
Interogarea ROCRIS (Cazierul Judiciar), PATRIMVEN (Cazierul Fiscal) de către angajații AFIR, l-a scutit pe beneficiar să se deplaseze la sediul acestor instituții pentru obținerea documentelor respective.
Cifre nu vorbe
În ultimele trei luni Serviciul Evaluare din cadrul OJFIR Bihor a contractat 218 de beneficiari pe submăsura 6.3. – Sprijin pentru ferma mică de familie, au evaluat 80 de Cereri de Finanțare şi au operat 456 de modificări contractuale.
OMADR 125/05.05.2020 privind stabilirea unor măsuri derogatorii în ceea ce privește anumite controale administrative și la fața locului aplicabile în cadrul Politicii agricole comune ce se realizează în implementarea proiectelor aferente PNDR 2014 – 2020 ca urmare a măsurilor dispuse pentru combaterea pandemiei de COVID-19 a instituit o serie de derogări de la vizita pe teren din cadrul controalelor administrative și a controalelor la fața locului (OTSC) în măsura în care acestea nu pot fi realizate din cauza măsurilor impuse la nivel național pentru combaterea pandemiei de COVID-19.
Astfel, acestea se înlocuiesc cu orice documente justificative relevante, inclusiv fotografii, iar acolo unde este posibil cu etichetare geografică (din care să rezulte coordonatele spațiale sau alte elemente privind adresa investiției/ localizarea) și/sau filmări video.
„Cei mai mulți bani s-au indreptat către UAT-urile din mediul rural al județului, 118 Cereri de Plată autorizate în valoare de 4.650.000 euro, fiind decontate lucrările de asfaltare, apă și canalizare, construirea de grădinițe și școli, cămine culturale”, ne-a spus Cristian Buzlea. Sectorul agricol privind inființarea sau modernizarea fermelor, atât a celor din sectorul vegetal, cât și zootehnic, a autorizat spre plată 76 de cereri în valoare de 2.700.000 euro. Depozitarea, procesarea, marketing-ul și comercializarea produselor agricole au beneficiat de 1.150.000 euro.
426 de tineri fermieri ai județului au reușit implementarea Planului de Afaceri, prin depunerea celei de-a doua tranșă de plată, valoarea totală a plăților fiind de 2.150.000 euro. 484 de ferme de familie mici au beneficiat în acesată perioadă de 1.688.000 euro iar sectorul activităților non-agricole din zona rurală a beneficiat în această perioadă de peste 1.500.000 euro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!