Promovarea ofertei turistice a Oradiei a devenit una dintre prioritățile actualei administrații. Totuși, pe alocuri, lucrurile sunt făcute la repezeală, din „pomeni” primite din partea celor care și-au făcut din imortalizarea orașului o preocupare permanentă. Chiar și așa, edilii se declară mulțumiți de prima ieșire în lumea bună a turismului central-european și își declară intenția de a insista pe acest drum.
150.000 de vizitatori
Conform explicațiilor oferite, la întoarcere, de viceprimarul Ovidiu Mureșan, este pentru prima dată când Oradea participă la acest târg și e o premieră și unificarea ofertei municipiului cu cea a stațiunii Băile Felix, sub mesajul „Capitala Art Nouveau și a Băilor termale din România”. „Sunt convins că rezultatele propuse prin participarea la acest eveniment nu vor întârzia să apară, iar în viitor vom găsi formulele optime să participăm și la celelalte evenimente de acest gen pentru a promova turismul în Oradea”, a declarat viceprimarul Mureșan la revenirea de la târgul „Ferien Messe Wien”.
În cadrul târgului au participat 780 de expozanți din 70 de țări, iar numărul de vizitatori este estimate la 150.000 de persoane în patru zile.
Realizare profesională
Oferta Oradea – Băile Felix a fost detaliată într-o broșură de promovare tradusă în germană, care cuprinde informații detaliate despre obiectivele și activitățile de interes. Arhitectura orădeană este unul dintre atuurile orașului, dar sunt expuse și ofertele de cazare și „loisir”. Poate puțin cam prea ambițios, Oradea se prezintă un oraș al „marilor branduri”. Listele de prețuri din localuri ar putea fi de natură să atragă turiștii tineri, dornici de distracție – chiar dacă pot părea prohibitive pentru orădeni, prețurile practicate în cluburile și restaurentele orașului sunt adevărate chilipire în comparație cu tarifele din Vest.
O altă abordare inedită este Oradea ca destinație medicală, paginile rezervate acestei prezentări afișează, de asemenea, liste de prețuri la servicii stomatologice, de exemplu. Prestările medicale vin în completarea curelor balneare din Felix, pentru a întregi oferta de tratament.
Bunele intenții ale realizatorilor broșurii sunt limitate, însă, de materialul disponibil. Chiar dacă Vulturul Negru este un simbol al orașului ușor de recunoscut chiar și pentru străini, coperta e decorată cu imobilele Astoria și fostul restaurant Transilvania (ex Panonnia). Din rațiuni tehnice, spune Mihai Giurcă, membru în comitetul director al Asociaţiei pentru Promovarea Turismului. Dintre cele disponibile, aceasta este imaginea destul de mare pentru a servi drept copertă. Cealaltă variantă, spune vicele Mureșan, era o imagine din Felix, la care s-a renunțat din rațiuni evidente.
Broșura, ca și întreg pachetul de promovare al Oradiei, cuprinde și informații despre obiectivele turistice din jur – peșterile amenajare Meziad și Farcu și alte atracții din Apuseni.
Edilii spun că, după expunerea Oradiei la Budapesta, în această primăvară, vor continua ofensiva promovării și pe piața internă, la București și Cluj. Zic că au aflat, cu neplăcută surpindere, că în conștiința operatorilor de turiști, Oradea este cel mult o haltă de o noapte, în excursiile spre Vest.
Citiți principiile noastre de moderare aici!