62 de copii din clasele I-IV din localitatea Ioaniş au primit o şansă la educaţie. Asociaţia Caritas Eparhial Oradea le-a oferit 50 de gadget-uri pentru a-i ajuta la activităţile educaţionale.
[eadvert]
Centrul After School din Ioaniş, al Asociaţiei Caritas Eparhial Oradea, şi-a deschis din 10 august porţile pentru cei 62 de copii înscrişi – elevi în clasele I-IV, care provin din familii sărace.
Aceștia nu au avut acces la educație în perioada în care școlile au fost închise din cauza crizei epidemiologice. Aceasta pentru că nu dispun de mijloace tehnologice de comunicare on-line.
,,În condițiile în care ceilalți copii și-au continuat activitatea școlară participând la cursurile on-line, pentru copiii săraci, procesul educațional s-a oprit. Ei riscă și mai mult marginalizarea și sunt la un pas de a abandona școala. În această perioadă de criză copiii săraci nu au opțiuni. Acest lucru înseamnă că au nevoie de la profesorii de la centru și de tehnologie modern”, a explicat Adela Popa Ghiţulescu, directorul executiv al Asociaţiei Caritas Eparhial Oradea.
Astfel, preotul Olimpiu Todorean, preşedintele Asociaţiei Caritas Eparhial Oradea, a decis ca, din data de 10 august, să fie reluată activitatea la Centrul After School ,,Sfântul Martin” din Ioaniș. Conducerea organizaţiei organizează activităţile de la centru, ținând cont recomandarea autorităților abilitate în contextul actual al epidemiei cu noul coronavirus.
Măsuri
„S-au luat măsuri de informare a tuturor angajaților și a copiilor care participă la activități de tip after school. Triajul epidemiologic al personalului angajat în unitate și al copiilor se efectuează zilnic la începutul programului, de către persoana desemnată anume în acest scop”, a explicat preotul Todorean.
Pentru a evita răspândirea cu noul coronavirus, efectivul de copii, pe fiecare clasă de ciclu primar, a fost organizat în două grupe: grupa pară și grupa impară astfel încât să se permită reducerea numărului de copii în sală, iar distanța dintre ei să fie maximizată, fără a compromite funcționarea normală a activităților pedagogice.
Potrivit Caritas Eparhial Oradea, numărul maxim admis, într-o sală de lucru, este de 9 copii, grupele alternând zilnic. În plus, materialul necesar pentru fiecare activitate este asigurat individual (instrumente de scris, caiete, cărți, etc.). De asemenea, se utilizează tablete pentru activitățile educaționale. Acestea sunt alocate fiecărui copil în parte și se păstrează pe masa de lucru.
,,Pentru a continua sprijinul acordat de câțiva ani copiilor am căutat soluții. Astfel, în această lună, 50 de tablete au ajuns la Centrul educațional în cadrul unui proiect care vizează asigurarea continuării procesului de educație în timpul pandemiei pentru copiii defavorizați, beneficiari ai Centrului After School din Ioaniș. Proiectul, în valoare de 12.500 euro este finanțat de KinderMissionsWerk, din Aachen, Germania, organizație parteneră, care a înțeles că fără aceste tablete, accesul la educație al acestor copii în condițiile realizării educației on line este zero”, a mai explicat Adela Popa Ghiţulescu.
Cu ajutorul tabletelor, profesorii de la centru vor oferi sprijin în această perioadă copiilor – în vremea vacanței (pentru a recupera ceea ce deja s-a predat on line), cât și pe perioada anului școlar.
Sprijin emoţional
Profesorii de la centru și psihologi voluntari vor oferi sprijin emoțional și psihologic, atât copiilor, cât și familiilor acestora. Copiii și familiile lor vor primi informații corecte și în timp real despre evoluția situației de criză, despre virusul Covid-19 și despre măsurile de protejare a lor și a celor din jur.
Astfel, copiii și educatorii vor putea desfășura, în continuare, o mare parte din activitățile de la centru, în condiții de siguranță.
Un aspect care a fost tratat cu foarte mare responsabilitatea de Asociația Caritas Eparhial Oradea este siguranța on line a copiilor care vor utiliza aceste tablete. În acest fel, au fost luate toate măsurile necesare înainte de darea în folosință a tabletelor, pentru ca ei să se afle permanent în siguranță.
,,O zi plină de trăiri profunde, bucurie și împlinire când ne-am revăzut, în sala de activități, după cinci luni. Îmi va rămâne în minte și suflet imaginea copiilor când au intrat nerăbdători în sala de grupă și pe fiecare bancă era câte o tabletă. Cu uimire, mirare și o explozie de bucurie au strâns tabletele în brațe. Cu atâta bucurie și fericire pe chip, îmi spuneau că acum au și ei tableta lor, că vor avea pe ce să învețe, că nu vor mai trebui să împartă cu frații lor, telefonul părinților pentru a face temele. Sunt mândră de ei, pentru că i-am văzut nerăbdători și dornici de a învăța, pentru că, cu toate că pe tabletă sunt și jocuri, ei au exersat la matematică”, a mărturisit Corina Andraș, coordonatorul centrului de la Ioaniş.
Citiți principiile noastre de moderare aici!