Circa 127.000 de bihoreni ar putea fi obligați ca în curând să mai plătească o nouă taxă. Este vorba despre cei care dețin în proprietate autoturisme mai vechi de 15 ani.
Potrivit declarațiilor făcute de curând de ministrul Mediului, Tanczos Barna, Comisia Europeană insistă pentru măsuri destinate reducerii vârstei parcului auto. Așa că Guvernul caută soluții viabile pentru a nu mai fi nevoit să restituie taxele înapoi.
[eadvert]
„Inclusiv Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto. Este o decizie asumată la nivelul Guvernului, odată cu negocierea PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă). Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie pentru maşinile mai vechi de 15 ani. Este o măsură asumată de Guvern prin faptul că am mers mai departe pe această linie cu infrastructura de transport finanţată parţial prin PNRR şi o asumare de reformă în acest domeniu. Va exista pentru maşinile mai vechi de 15 ani cu siguranţă o măsură într-un timp relativ scurt. Se discută acum la nivel guvernamental cu ministerele de resort care ar fi varianta”, a spus Tanczos Barna la TVR1.
Ministrul a mai precizat că încă nu s-a discutat efectiv de taxă și de cât de mare va fi aceasta, dar, probabil, aceasta nu va fi aplicată de Ministerul Mediului ci, mai degrabă, de administrațiile locale. „Din punctul meu de vedere trebuie o măsură în balans, adică să avem şi un sprijin pentru cei care renunţă şi, în paralel, să avem o altă abordare pe taxe locale, de exemplu. Să vedem care va fi soluţia care va fi propusă până la urmă de Guvern. Încă o dată: este o măsură cerută şi de Comisia Europeană şi va fi implementată probabil în cel mai scurt timp”, a explicat Tanczos Barna.
Potrivit informaţiilor care se referă la majorarea impozitului maşinilor mai vechi de 15 ani, decizia va fi luată de fiecare primărie în parte, urmând ca, în acest sens, la nivelul Guvernului să fie modificat Codul Fiscal. Totuşi, indiferent de valoarea impozitului care va fi stabilit de primării, pentru maşinile mai vechi de 15 ani, indiferent de motorizarea lor, va trebui plătit un impozit anual de cel puţin 900 de lei. Aceasta va fi valoarea minimă, urmând ca, în funcţie de anul de fabricaţie sau de motorizare, dar şi de deciziile luate de primării, impozitul să poată să crească mult mai mult.
După cum a menţionat ministrul Mediului, pentru încurajarea achiziţionării de autoturisme noi, se are în vedere o modificare a programului Rabla. Coaliţia de la guvernare a gândit un program în cadrul cărora românii cu venituri mici să primească tichete de 3.000 de euro pentru achiziţionarea unui autoturism nou, faţă de 1.500 de euro, cât este valoarea tichetului Rabla în prezent.
Banii ar putea veni din fondul pe care Uniunea Europeană ar vrea să-l instituie la nivel european ca să-i ajute pe oamenii fără resurse financiare să nu mai polueze cu maşinile pe care le conduc. De asemenea, Comisia Europeană propune introducerea unei taxe în carburant pe care şoferii să o plătească în statele membre care nu au reuşit să reducă poluarea pe şosele. Ca să intre în vigoare, ideea trebuie aprobată şi de Parlamentul European
Situația în Bihor
Potrivit datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), la 31 decembrie 2020, în județul Buhor erau înmatriculate 213.958 de autoturisme. Dintre acestea, 71.104 (33,23%) aveau o vechime cuprinsă între 16 și 20 de ani, iar 56.248 (26,28%) erau mai vechi de 20 de ani. Asta înseamnă că ar fi supuse unei evenutale taxe de mediu aproape 60% din autoturismele înmatriculate în județul Bihor.
Media mașinilor mai vechi de 15 ani la nivel național este de circa 53%. Conform DRPCIV, în Bihor mai erau 55.047 (25,72%) de autoturisme cu vârsta între 11 și 15 ani, 21.275 (circa 10%) de autoturisme cu vârsta între 6 și 10 ani, 6.694 (3,12%) de autoturisme cu vechimea între 3 și 5 ani și 3.590 (1,6%) cu vârsta între 1 și 2 ani.
În ceea ce privește motorizarea, 99,034 de autoturisme din Bihor erau pe benzină, 113.689 pe motorină, 76 electrice și 725 hibride.
Trimite articolul
Xsa va ia dracu pe toti… dati salarii la oameni,sa aiba din ce sa permita o masina nou.
preturi ca in occident ,salarii ca in africa
-
Cu salarul tau poti sa debitezi asemenea TAMPENII ?!?!
-
prietene eu nu am un salariu din care sa permit asemenea tampenii…poate ca tie iti merge bine,dar la mare majoritatea oamenilor nu prea
in afara de mariri de taxe si scumpiri in ultima vreme nu prea am auzit-
Tu nu stii nici limbul roman bine.
“….salariu din care sa permit….”.
Hai, pedala!
Cumpara-ti o toaleta de 2000 de euro si plateste 900 de lei impozit anual pe ea.
Taxa pe …. toaleta!-
imi spui si mie te rog ce ai fumat?
-
Limbul Roman?
-
-
-
-
Hooooooooooooooooo și minte! Guvernanţi! Vă credeți în China de Nord-Est şi Vest? Este pandemie, vaccin și salarii io ha ha ha ha.
Aplicați după. Este pandemie. Jos scumpetea. Este pandemie. Jos tax-setea. Este pandemie. Jos și sus. -
“dati salarii”….prietene esti bugetar? crezi ca salariile cresc in copaci? sau mai degraba ca sunt platite de cineva? iar daca nu-ti permiti o masina, nu-ti lua o masina…nu trebuie sa respire toata lumea funinginea de la tigaia ta din ’70
-
Bai prietene.Ai vazut vreodata un esapament de hibrida ??? Alea din 70 sunt nimic. Exista si explicatii stiintifice insa voi faceti politica. Un motor rece (hibrid sau cu start-stop) are arderi atat de proste ca polueaza cat 10 din anii 70. Nu va mai luati dupa televizor sau politicieni. Nu exista om de stiinta care safie de acord cu teoriile astea fantastice ci numai niste escrioci platiti de Musk.
-
In sfarsit se pot muta postacii din judet. Sigur aici va fi cel putin 3000lei pe an .
-
Abuzul și autobuzul.
-
eu sunt taliban din teleorman
-
Ai femei, ai mititei.
-
-
Birta la ordinul lui Bolojan va introduce taxa la valoare maxima permisa de lege,au nevoie de banii.
-
Asa va putea face statui cu Bolojan in fiecare cartier
-
Statuia cretismului ereditar.
-
-
-
M-ai inselat cu chelul, taran prost ce esti.
Iancule din Teleorman
Foaie verde magheran
Iancule din Teleorman
Calare pe un cal balan
Si cu pusca la picior
Ai sa prinzi patru ciocoi
Ca ai curaj mare
Nu te usuci din picere
Ai iubit mandre o mie
Nici una nu iti e draga tie
Ai ucis ciocoi
I ai facut cimpoi
Iar dintr o cucoana
O omori si o faci pastrama
Iancule maria ta
Ti ai trait toata viata
A cu imbatranit
Nu iti mai arde de iubit
Crapatiar inma sa iti crape
Ai facut in viata toate
Acum cazi si din picioare
Si iti astepti ceasu de moarte-
Dacă vezi umila lila feri în lături e dalila.
-
Ce este magheran?
-
-
Drop sugi tu pula cu gusterul tau Bolojanes si cu tot guvernul ăsta de 2 bani nu mai au de unde să strângă bani futui in gura de muisti.cel mai nashpa guvern din 89 încoace.
-
Iancule din Teleorman
Foaie verde magheran
Iancule din Teleorman
Calare pe un cal balan
Si cu pusca la picior
Ai sa prinzi patru ciocoi
Ca ai curaj mare
Nu te usuci din picere
Ai iubit mandre o mie
Nici una nu iti e draga tie
Ai ucis ciocoi
I ai facut cimpoi
Iar dintr o cucoana
O omori si o faci pastrama
Iancule maria ta
Ti ai trait toata viata
A cu imbatranit
Nu iti mai arde de iubit
Crapatiar inma sa iti crape
Ai facut in viata toate
Acum cazi si din picioare
Si iti astepti ceasu de moarte
Cretinule!!! crezi ca-mi pot cumpara o Dacie noua,electrica din pensia de 1700 lei????
Asta este inca o bataie de joc si o lege aberata care nu are nici o legatura cu poluare. O masina veche intretinuta nu inseamna ca polueaza mai mult ca o masina mai noua neintretinuta. Vedem multe masini mai noi de 15 ani care ne intoxica cu fumul lor cand mergem in spatele lor. Daca vreti sa reduceti poluarea luati talonul masinilor care lasa nori de fum pe strazi indiferent de varsta masini.
-
Pentru ca poluarea, exact ca si covidul, exista doar daca se vede, nu?
-
Gradul de poluare este direct prporțional cu cuantumul particulelor de noxe emise pe țeava de eșapament. Putem să luăm în considerare și poluarea provocată de procesul de fabricare și cel de recilclare după casarea mașinii. Am o mașină hibtidă de 17 ani, am trecut-o ți pe GPL, credeți că poluează mai mult decât un diesel de 3 ani cu filtru de particule anulat? Astfel de mașini se trec lejer la ITP pentru că la noi totul este posibil. Controale RAR foarte rar vezi, mașini care te afumă în schimb foarte des și nu sunt neapărat mi vechi de 5 ani. Eu nu sunt de acord să îmi schimb mașina fiabilă și nepoluantă cu o mașină care îmi provoca cheltuieli de service maripentru că mai nou așa se fac mașinile să se strice cât mai des. Această măsură este abuzivă și face doar să cumpărăm rable din Occident care se scot din uz.
-
Nemernicii ordinari guvernanții, parlamentarii și autoritățile locale politruci parveniți plătiți cu salarii uriașe, nesimțite și nemeritate din care își pot cumpara în fiecare an o mașină nouă, pentru care nu fac mai nimic, tot timpul cauta să-i supraimpoziteze pe cetățenii săraci care nu-și permit să-și cumpere mașini noi, aceasta este o mare prostie de politruci idioti, împreună cu CE care vor sa favorizeze producătorii de mașini sa aibă vânzări asta e scopul lor și nicidecum poluarea, peste câțiva ani o sa interzică mașinile cu combustie ca să cumpărăm mașini electrice la preturi exorbitante pentru marea majoritate a cetățenilor.
-
O masina noua nu isi permit sa isi cumpere, nu-i asa ?
Dar una de 3000 de euro lui, alta de 2500 de euro ptr. soție si inca una de 2000 de euro ptr. odrasla ce tocmai a implinit 18 ani, asta reusesc aproape 5 din 10 familii din Oradea !!
Ca de aceea nu mai biruie Primaria ca sa mai construieasca atatea locuri de parcare cate masini pot cumpara oradenii!!
Cate doua -trei masini la un apartament de bloc.
Tramvaiele sunt noi, autobuzele sunt nepoluante.
Investitii de multe milioane de euro pe fonduri europebe, care circula vesnic sub 35% din capacitate, adica continuu jumatate goale.
Dar in fiecare dimineata vezi doar cate un om intr-o masina pe strazile orasului.
Cum sa nu ii cumpar fetitei mele o masina daca a facut 18 ani ?
Da’ce, cumnatu-meu si varu-meu nu le-au luat copiilor cand au facut 18 ani?
Nici nu au luat permisul copii lor, atunci cand deja aveau masina cumparata!!
Cam asta e motivatia oradeanului cu trei sau patru masini la o adresa.
Dar nu are bani de una noua !!
Nu!
Ca nu-si permite!!
El trebuie sa cumpere 2 -3 cadavre sarite de 14-15 ani.
Atunci sa plateasca oradeanul, daca l-a ținut cureaua sa cumpere atatea carcase.
Eu sustin o astfel de lege.
Si-i felicit pe cei ce doresc sa o introduca.
Decat sa iti cumperi o masina noua, preferi sa inmultesti parcul auto al Romaniei cu zeci de carcase vechi pe care esti nevoit sa le tot schimbi macar la 4-5 ani.
Ca sunt deja epuizate cand ajung in Romania. dar dupa inca 4 -5 ani pe drumurile noastre si in conditiile in care ai nostri numai sa “puna” ceva pe masini nu pot fi convinsi ??
Si iar cumperi o alta toaleta de 2000 – 2500 de euro. Ptr. viitorii alti 4 -5 ani.
La anu’ o schimbi pe a sotiei, iar apoi peste 2 -3 ani pe a odraslei.
Brusc ptr. astfel de masini se gasesc bani.
Doar trebuie mers si in concediu anual, plus in cateva “evadari” de mai multe ori pe an. Normal ca avand o astfel de gandire nu ai bani de masina noua niciodata.
Oradeanul si bihoreanul in general, e de parere ca investiția in mașina este cea mai proasta investiție.
Ca nu merita.
De aia e plin județul de astfel de masini sarite de 15 ani.
Alea se merita a fi cumparate, asa gandesc oamenii.
Atunci sa isi merite si investitia in impozitul majorat.
Sa plateasca un impozit aferent vechimii lor.
Poate isi mai schimba in timp prioritatile si obiceiurile proletare.
Succes !-
Imi pare rau sa o spun, dar privesti printr-o ferestruica, omule (si nu toata fereastra)!
Ti-o spune un bihorean care isi intretine auto vechi ce arata si circula mai bine si frums decat jumatate din auto noi ! -
Bai desteptu’ lumii, eu am mai multe masini, printre care una cu norma E4, cu instalatie de gpl. Stii ce au zis cei de la RAR cand mi-au verificat-o ? Ca se incadreaza MINIM la E5, datorita gazului, care este nepoluant. Masina este din 2003 dar o intretin exemplar, cu anvelope noi premium, frane noi, amortizoare, ulei de calitate. Da, e o masina aparent veche dar crede-ma ca merge mult mai bine ca multe masini noi care deja scot fum garla. De ce as plati in plus cand deja am o masina BUNA? Si inca ceva, am loc in curtea casei pentru 10 masini, nu te incurca cu nimic, mai frustratule. Imi permit sa platesc 900 lei pentru toate masinile, an de an, dar nu vad logica. Poluarea nu se va reduce.
-
A da valoare diferită pe judeţe, pe primãrii, este incorect.
-
Nu cred ca ti-ar conveni sa platesti in Ștei sau in Valea lui Mihai un impozit la acelasi nivel pe care il.platesc altii in Bucuresti, Voluntari, Mamaia, etc…
Peste tot in lumea asta nivelul taxelor si impozitelor locale se stabilesc de catre autoritațile locale in functie de puterea de cumparare si nivelul pe care il are populatia arondata.
Deci….., ar fi bine sa taci si sa sapi!
Ca tu gandesti strict in avantajul tau, nicidecum ptr. o intreaga comunitate.
Emani egoism, nu esti bun de persoana care ocupa o functie si ia decizii ptr. intreaga Comunitate.-
Comunitate, Comunism auzi ma bula meri tu in Tizda ma-tii la China sau Coreea de Nord acole e locul tau cu capul tau ala crapat.
-
Eu de acolo vin. E bine acolo. Nerecunoscătorilor!
-
Si eu vin de acolo
-
-
Aceasta este solutia guvernului ? daca platim fiecare dintre noi cei 900 lei la impozit nu mai poluam ?
-
Da.
Si e buna.
Dupa ce tu si altii cateva zeci de mii din Bihor, veti plati trei-patru ani un impozit majorat ptr. cambuzele aflate in proprietatea voastra, veti constata ca le-ati mai platit inca o data pretul de achizitie al lor.
Si veti dori sa le vindeti.
Dar nici dracu nu vi le va mai cumpara ca sa plateasca un astfel de impozit majorat.
Si le veti duce la dezmembrat.
Unde veti fi iarasi refuzati.
Asa ca masinile astea “bengoase” aflate in proprietatea voastra azi, vor ajunge la depozitele de fier vechi, veti primi o suma de bani prin programul Rabla, apoi veti descoperi brusc ca puteti sa va cumparati o masina nou -nouța si nepoluanta.
Daca nu, veti recurge la transportul urban cu tramvaiul si cu autobusul (noi , ecologice, nepoluante).
In ambele cazuri, aerul vacdeveni mai respirabil, din punct de vedere ecologic Planeta va avea doar de castigat.
Da !
Aceasta este solutia.
Sa va constranga sa renunti la vechituri.
Nu esti obligat.
Tu decizi.
Ții cambuza si platesti suplimentar, ori scapi de mumie si iti cumperi una nepoluanta.
Oricum, dai bani mai multi.
In ambele cazuri.
Doar Planeta are de castigat.
Desi tu ai vrea sa castigi doar TU !!
Stiu ca asta iti doresti.
Asa gandesc toti cei ce polueaza in intreaga lume.
Doar ei sa profite.
Restu’ …. sa isi f*ta maicile!
Gandire jegoasa.-
Renunta umil ecologist la permisul de conducere.
-
Asta vorbeste unul ce nu-si permite sa cumpere o masina. Si ce de va fi 900 lei, am sa platesc, platesc si 1000euro pe an
-
Felicitari pentru modul de gandire si atitudine! Din pacate n-o sa lamuresti niciun postac “anti” de nimic. Sunt prea prosti sau prea egoisti ca sa realizeze ca lumea se duce de rapa tocmai datorita lor si modului lor de gandire.
-
Jegosu
-
Greta Thunberg, te-au programat ăia de la ABB să ne plângi pe umăr cu încălzirea globală?! Ăsta e pretext. Nu poți să faci ceva fără să cheltui energie și fără să poluezi. Soluția onestă împotriva poluării este reducerea consumerismului, sistarea producției de mașini, de carne de vită, efectiv oprirea oricărui consum energetic, industrial sau casnic. Dar asta tot nu va regenera stratul de ozon și tot nu va opri topirea sau îngheța la loc calota glaciară. Soarele nu îl putem depărta de Terra. Orbita nu o putem modifica. Poluarea auto este doar ipocrizie, Schweighofer defrișează România, noi poluăm f puțin comparativ, dar ne-au distrus mineritul și industria energetică, din Marea Neagră nu primim nimic, plătim ca și cum nu am fi avut nimic acolo. Ca să cumpărăm de la ei.
-
Poluarea se reduce la RAR nu la taxe. Loganul meu de 14 ani, 1.4 MPI, in perfecta stare de functionare polueaza mai putin ca orice 1,6 diesel nou nout. Oricum ma plimb strict pentru nevoie nu de fite. Degeaba vii tu cu euro 7 motor si tu faci 50.000 km pe an si eu fac 12000. Care polueaza mai mult? Astea sunt taxe de luat banii de la cei saraci. Daca vor parc nou auto sa dea salarii noi. Nici nu trebuie sa dea salarii ci sa aplice legile corecte in economie sa nu mai blocheze economia cu Covidu-l lor sa nu mai fure, justitia sa faca dreptate nu nedreptate etc etc. Tot timpul cei săraci au suferit.
Ia sa treaca tot aparatul de stat pe motoare de 0,9 litri. Să dea ei primul imbold. O să facă asta? Niciodată! ei cu fițele, noi cu taxele.
-
De acord cu observația că poluarea are legătură și cu numărul de km parcurși. Celelalte lucruri sunt aberații.
-
Nu are nici o legatura. Dar tu de unde sa stii? De la secu?
-
De ce ungurii au cei doi dinți din față, de sus, mai lați?
-
SileProstu medicul stomatolog sovin.
Asa mai departe turnator de secu.
-
-
-
-
Numai daca te loveste cineva la stomac sau la buzunar, atunci stii tu -romanule, sa intri intr-o legalitate si intr-o normalitate.
Pina atunci tu traiesti periculos, doar la limita legalitatii si a normalitatii.
Ca asa ii place romanului, cu piciorul.pe marginea prapastiei si privind in jos la …. hău!
Dupa ce-l lovesti unde ii e foame, adica la stomac, sau il pălesti la buzunar, brusc se conformeaza si devine cetetean (locuitor al cetatii care se supune legilor si regulilor impuse de mai marii cetații!) model.
Adica se supune.
Pina atunci doar bate din pi*da de gura prin intermediul buzelor pi*dii!! -
Tocmai a fost suplimentat bugetul de la Rabla si Rabla Plus.
Vezi mai jos link-ul.
Predati atelajele la fier vechi, primiti voucherele, inaintati dosarul , achizitionati o masina noua din prigram si scapati de taxa !!
Menționez ca in programele astea nu apare si BMW, asa cum sunteti voi obisnuiti ca sa achizitionati!!!
BMW de 18-22 de ani, nu se vinde prin acest program.
Opel, Toyota, Mazda, Fiat, Skoda, Vw, etc..
Plus Dacia , diverse modele.
Neputand achizitiona BMW, vor mai ramabe si niste persiane in viata !
Aia ….., victimele colaterale !!
Pe care i-au ucis in accidente dementii teribilisti si tineri cu BMW-uri cumparate second hand cu bani puțini ptr. impresia artistica.
Ataseat link-ul.
https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/bugetele-programelor-rabla-clasic-si-rabla-plus-au-fost-suplimentate-3789528/
Am detinut o masina de epoca cu poluare mai buna ca la masini mai recenete. La ITP masurau noxa la alte masini dupa masina mea! Insa m-am saturat sa fiu oprit in permanenta de catre organe erectile si erecte sa-mi verifice “starea tehnica”… Asa ca am luat o masina noua. Au tercut 10ani de atunci… masina are motor ce functioneaza impecabil si noxe la minim… Este eruro V, deci inca de top. Dar din cauza varstei de 10 ani, deja sunt obligat sa fac ITP anual. Insa masina este in stare MAI buna (dpdv tehnic, ca zgaraieturi are) decat multe masini la 3-4 ani!
ITP-ul se face anual la masinile peste 12 ani = masura luata deja de autoritatile romane. ITP-ul este singurul etalon nu varsta masinii pt a fi conforma in trafic. Daca depasesc anumite valori legale masinile polueaza. Sa publice valorile maxime de poluare (universal acceptate) care trebuie sa le indeplineasca la ITP sa ne incadram in ele. Sa vedem lista si vom urmari daca masinile noastr corespund. Stiintific nu povesti. In rest doar basme, taxe din palarie.
Cel mai bine ar fi sa fie inchisi, cum te-o prins ca a depasit masina 15 ani sa te bage la inchisoare
-
Esti la fel de idiot ca PNL si UDMR si drop.
-
Mai adauga UNOM, GHEORGHE si VASILE.
-
Intai scapa de masinile mai vechi de 15 ani, apoi interzic vanzarea masinilor neelectrice. Komisarii UE sunt mai prosti decat bolsevicii.
asta e o hotie voi ziceti ca e taxa de mediu ? daca e taxa pe mediu atunci masurati noxele la masini cand se fac ITP si atunci in functie de noze se taxeaza ce faceti voi nu e taxa pe mediu o masina de 10 ani poate polua mai tare decat una de 20 ani
Am fost in piata de masini. 70% erau automobile mai vechi de12 ani. Nu stiu cata siguranta prezinta plus ca aerul este irespirabil in marile orase. DA, sa circule si cele vechi, dar cu un ITP real.
-
Pai, de aia le cumpara samsarii nostri din Germania, apoi le aduc ca sa le vanda alor nostri.
Acolo nemtii platesc taxe si impozite majorate de nu le mai cumpara nimeni dintre ai lor.
Dar au gasit si nemtii salvarea.
Romanii, bulgarii, rusii, ucrainienii, moldovenii si polonezii le mai cumpara. Inca!
Si reusesc sa le dea la acesti samsari cu 850 – 1000 – 1200 – maxim 1300 de euro.
Apoi ajung la noi in piata cu preturi de 2500- 2800 de euro.
Vreau sa vad dupa ce s-ar introduce acest impozit majorat, cate dintre ele se vor mai vande in piata!
Nici dezmembrarile nu le vor mai prelua nici la jumatate de pret fata de pretul la care le accepta azi.
Eu sunt un altul care sunt PENTRU aceasta taxa.
VOr disparea cu siguranța sicriele de pe strada in timp.
Si nu o sa mai am emotii cand voi iesi in trafic cu masina mea de 3 ani in ore de maxima aglomerație. Frica ca instant apare unul cu un Opel, Ford sau Peugeot de 18 ani si o sa ma loveasca.
Ca tot timpul numai din astea am parte.
Sunt in pericol sa ma loveasca un incompetent fara experienta care conduce un coporșeu de 1500 de euro valoare, care imi poate produce o paguba mai mare decat valoarea “sculei” lui sărite de 18 ani vechime.
Ei conduc oricum, nu-i intereseaza daca isi demoleaza buda, oricum valoreaza cat castiga un bugetar intr-o luna.
Isi cumpara alta dupa aceea, la aceeasi valoare. Ca nu vor sa investeasca in masini, cica nu merita!?
Asta e gandirea de boschetar figurant.-
Ești PRAF,întreabă-mă de ce!?🤣🤣🤣🤣
-
-
Nu poti sa respiri pentru ca esti gras.
-
Nu lua in seama la mine, sunt prostul si cu boabele lipsa.
Un alt abuz al guvernului PNL ei cred ca asa vor acoperi gaurile pe o perioada se insala nu va iesi nici o data legea asta nu ne pot obliga sa platim
Bag gura ta de ungur jegos și cine tea pus ministru ardesar ficații în voi..cine plătește este un idiot
Bravo! Asta se numește sinucidere politica! Ma gândesc ca alături de mine, vor fi și alte câteva mii de bihoreni dispuși sa își abandoneze masina în fata primăriei! Sau în centru…ne facem credite pentru apartamente, acum inca unul pentru masina, nici nu se simte! Ce sa mai zici? Minunata lume noua (pt cei care dau legile, este vb despre o carte – chestiile alea care se rasfoiesc)
-
Nimeni nu te obliga sa fii proprietar de locuinta!
94 % din romani sunt proprietari de locuinta.
Este o ambitie personala si chiar un obicei.
Dar in Europa , sub 50 % din locuitori subt si proprietari!
Restul locuiesc toata viata in chirie.
Ce te opreste?
Am trei apartamente si doua case.
Poti locui in chirie, chiar si la mine.
Doar sa fii serios cu plata.
Daca ti-ai facut credit ptr. locuinta, ti-ai facut ptr. tine, conform dorintei tale.
Nu te-a obligat guvernul sa iti faci credit.
Iar ptr. masina nu e chiar musai.
Poti umbla ani de zile cu transportul in comun oferit de primarie.
Si la drumuri lungi, poti folosi trenul.
Asa au curculat bunicii si parintii tai zeci de ani de zile.
Madina este o dorinta, un moft, o placere.
Si un loc de ingropat bani anual.
Investeste o suma de bani intr-o bicicleta profesionala si circula cu bicicleta.
Uita de masini, de taxe si impozite, de bdnzina sau motorina.
Si de medicamente.
Vei fi mai sanatos.
Si mersul cu bicicleta intareste metabolismul, nu devii sedentar si nici obed.
Numai avantaje.
Bafta !-
dar in europa au salarii din care isi permit mai multe
-
Sunt curios, aceste lecții de morala vin de la o persoana care si-a achizitionat imobilele din banii obținuți prin munca? Nu de alta, dar am dubii ca indiferent de profesie, chiar și inalt calificata, ceea ce sigur nu este in cazul tău – data fiind abordarea ta, este imposibil sa iti permiti asa ceva.
In schimb, dacă lecțiile de morala vin de la cineva care au primit totul se la mama și tata, care poate au făcut parte din vechea garda,de dinainte de 90, nu e ok..
Mergi la mami ta, si povestește I despre valorile tale, nu noua.
Daca esti cumva un “afacerist” de “succes”, spune mi, taxele le plătești în mod corect?
Apropo, în urma închirierii imobilelor obținute cel mai probabil prin munca, cât achiți la stat.
Fii atent! Hai sa facem altceva, vorbeai de sport..
Mergem la o alergare 1 – 5km, cati vrei, flotări, tractiuni, etc..daca tu câștigi, eu renunt la masina si iti urmez sfatul, daca eu câștig, renunti la imobilele care te pun pe acel piedestal de moralitate superioara.
Esti un parvenit…
Apropo, cu bicicleta, respecti toate regulile?
Chiar nu contează, important este ca atunci când pui capul pe perna,stii cate parale faci!
Stiu si eu, aproape 2 nasturi
-
Nu mai platim! Punct
Și uite așa la noile alegeri parlamentare PSD doar trebuie sa zică ca scot aceasta taxa abuziva și câștiga din nou alegerile,PNL tot un PSD cu alta culoare
Gunoa1elor de pnlistiusristoudmrusti, NU MAI ABETI BANI DE SALARII,asts e adevarul, nu mai aveti bani pt. spitale, scoli . Sunteti hoti. Bai , ungurilor , va place ce va fave UDMR, voi nu sunteti cetatenii tarii acesteia, chiar ii lasati pe politicienii vostri sa fue slugile pnl?
Bai , astia care i ati votat pe securistoizii astia pnlisti si usristi, VA PLACE?
-
Zi-mi o partidă care e bun…pe care poți să votezi cu încredere
Dacã circulãm pe drumurile noastre un barem de xxx km pe lunã /an/decadã se mai pune?
Wsm
Drumul expres va fi râu de pescuit.
Oradea pe roţi bune.
Stătea pur şi mov de nemişcat așteptând să se treacã pe trecere.Întârziere, nefericire,, greu de explicat.
Nu se mai termină de la biciclete, lungi, ținute de ghidon dar parcă înlănțuite, șerpi ca şi cu clopoţei, pe roţi cu cauciuc pe asfalt…
Dacă pentru mașini am făcut parcãri și am suprataxat maşinile…
Am prins ideea, am făcut piste pentru biciclete, sã taxãm bicicletele?
Iar masuri luate pe genunchi! In rest … nimic nou sub soare!
Am patru maşini de epocă aduse din Germania, una din 1998, una din 2000 şi doua din 2002. Acuma trebuie să-mi vând garsoneria moştenită,unde locuiesc, ca să plătesc noua taxa pentru ele.
O să dorm de acuma într-o maşină, dar măcar am patru maşini şi lumea o să creadă că sunt un om potent financiar.
Ok, vând garsoneria şi plătesc taxa, dar vreau să văd dezvoltare !
Vreau mai mult țiment şi beton în oraş !
-
Daca ar fi de epoca acele 4 masini, cu acte in regula , adica oficial inregistrate ca vehicule istorice, atunci ai plati impozit zero. Sau aproape zero.
Dar fiind din 1998 si 2002, alea sigur nu-s de eopca.
Ca ar trebui sa fie sarite de 30 de ani de la data fabricatiei.
Asa ca ….,stai si pastreaza-le si plateste.
Cand va scoate statul toate epavele din transport,autobuze,locomotive,rabe,savienuri,etc atunci sa veniti la noi,pana atunci mars mafioti imputiti ce sunteti ca nu stiti ce sa mai faceti ca sa ne beliti de bani,infractori nemernici
Este o diferență permanentã între Vest și Est. Tanga că tot nu o vedeţi.
Sau vã este indiferentã situația materialã a alergătorului român spre noi alegeri mai bune.
Ce banditi….
Dormiți liniștiți, statul are grijă de banii dumneavoastră.
Hai marș la înțepat.
-
👍
MASINI MAI NOI DE 15 ANI !!!. Asta nu are nici o legatura cu reducerea poluarii ci cu reducerea numarului de autoturisme care incomodeaza in trafic pe cei ce-si permit masini noi, adica pe cei cu bani multi. In numele protectiei mediului se fce o poluare mult sporita din urmatoarele motive. Inlocuirea autovehiculelor vechi cu altele noi nu inseamna declarativ teoretic reducerea nunmarului de autoturisme. De asemenea la fiecare autoturism mai vechi inlocuit , reducerea poluarii prin motorizare noua este zero daca luam in calcul poluarea foarte mare rezultata din producerea autoturismului nou de schimb, la care adaugam poluarea foarte mare care rezulta din casarea si distrugerea autoturismului vechi. In consecinta “reducerea poluarii” este un motiv nesustenabil. In numele poluarii se doreste de fapt ca “sarakii” sa nu mai poate detine un autoturism, iar acesta sa redevina ceea ce a fost pe vremea lui Ceausescu: un lux pe care si0l permit doar cei cu bani multi. Argumentul “NE OBLIGA UE” este de asemenea fals atata vreme cat este vorba despre “recomandare”. La sarac ii lipseste doar “tichia de margaritar”>
-
100.000 oameni pe jdet x 40 judete
Cate voturi mai putin la coalitia lui peste ecologist?
HOTII,PLEACA SATANA IN PUSTIE.
Taxati romanul ca are de unde chiar nu va este rusine?
UE nu i obliga sa dea și salarii că în occident?doar sa taxeze mașinile?asta practic e taxa pe sărăcie,spun că peste jumata din parcul auto din Romania e mai vechi de 15 ani,ei cred că românii sunt sadomasochiști și le place lor să conducă mașini vechi,ei nu sunt in stare să facă piste de biciclete ce sa mai spun d drumuri,atât mizează pe lipsa de reacție a populației,că romanul atât știe,sa plece capul,daca am fi hotărâți le as spune gunoaielor de politicieni că dacă baga taxa sa și facă bagajele și să fugă din țară dar pentru că noi suntem dezbinați fac cu noi ce vor,vor ajunge mașinile că telefoanele ,de unică folosință.
Bai prietene.Ai vazut vreodata un esapament de hibrida ??? Alea din 70 sunt nimic. Exista si explicatii stiintifice insa voi faceti politica. Un motor rece (hibrid sau cu start-stop) are arderi atat de proste ca polueaza cat 10 din anii 70. Nu va mai luati dupa televizor sau politicieni. Nu exista om de stiinta care safie de acord cu teoriile astea fantastice ci numai niste escrioci platiti de Musk.